• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

junilejon: jag tror som de andra att du ska ta kontakt med MVC för att höra om du behöver undersöka dig. Det kan ju vara ett tidigt MF och man kanske ska kolla att "allt" har kommit ut (iom att du blödde så kort tid). Annars kan du få en störtblödning senare - jag har nyligen hört en skräck-story om detta...

• Lapinette

Oj, jag har kompisar och kollegor som jobbat nästan ända fram till födseln. Trodde dem flesta gjorde det för att få ut fler dagar efteråt men jag har kanske bara stött på de där extrema? Kan absolut tänka mig att det är skönt att vara hemma men tänk om man går två veckor över tiden. Måste vara skittrist att gå och vänta.

• mugglesfan

Tja, Cicci jobbade ju in i det sista och det gick ju bra Men kan man välja, är det nog bra med lite tid innan - som sagt, det kanske bara är bra om man får lite tråkigt. Men det väljer alla ju själv...

• mugglesfan

Lappis: nu är det du och jag som skapar spänning i tråden! En har menskänningar och väntar på tanten och den andra vill gärna känna menskänningar och väntar på BF

• mugglesfan

El väntar INTE på tanten menar jag ju förstås - men du fattar va...?

• junilejon

Muggles, Soofia och Lappis

Min mens brukar hålla i sig i 5 dagar ibland lite längre! Så det är väl dax att ringa mvc! Det jag tänker på mest är mitt illamånde som aldrig vill försvinna!!!

• Lapinette

muggles - du kan få en släng av min menskänning. No problems!

• Telemarkgrrl

Mugglan, du är så cool! Om jag någonsin blir gravid så ska jag ha dig som min role model. Fast jag skulle nog inte våga mig ut på Orust en halv vecka efter BF. :)

• Lapinette

Japp, då kan ni släppa tummarna. Har sett tanten! Tog det hårdare än jag trodde och det känns superjobbigt att sitta här på jobbet. Kunde inte fanskapet kommit på kvällen istället? Det blir bara att greppa telefon imorgon bitt och ringa läkaren för att dra igång en IVF .

• Oms

Muggles - är det redan BF??? herregud vad snabbt tiden går! det är säkert fostervatten som läcker, ingen fara men håll bara koll på när det startade och om det ökar på o så då det finns en infektionsrisk m att läcka (man e då lite öppen) jag gjorde det och fick då läggas in för igångsättning pga infektionsrisken, nu satte ju förlossningen igång av sig själv men jag hann få infektion oxå och det är inget jag rekomenderar:(

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!