• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Cicci, Oscar/Victor/Junior/Silverfirren är ju ungefär lika stor nu som Iris var när hon föddes! Henne kom alla in och ville se för att hon har så mycket hår. Fast bo på hotell låter som rena mardrömmen, oj vad vi skulle störa de andra gästerna känns det som, man skulle inte kunna slappna av alls. Gå ut och äta känns inte heller aktuellt, inte middag i alla fall. Gå på café eller möjligen lunch ute känns OK om vi är båda, inte ensam så att man inte har någon avbytare om vi måste äta i skift. Hemma behöver vi inte äta i skift särskilt ofta längre, inte ens middag, hon har blivit så duktig på att sitta i sin babysitter. Det är bara ibland hon är riktigt gnällig på kvällen nu men aldrig så där hysteriskt skrikig som hon var i början tack och lov.

• BrudSommar2006

Måste man vara under 38 för att gå privat också? Trodde att det var under 40 som gällde men det är väl bara något jag fått för mig då.

• Tinga

Lappis - skönt att höra att ni redan är på G med ivf! Det kanske är bra att det är mycket praktiskt och adminsitrativt att fundera kring när det gäller ivf, som hjälp att skingra tankarna? Hoppas att allt går bra!

• Lapinette

Man måste vara under 38 för att boka det där paketet med 3 inseminationer för 44 000. Så här står det:

Kräver att kvinnan ej fyllt 38 år samt att alla behandlingar är avslutade inom 18 månader. Paret får ha gjort högst tre tidigare IVF-behandlingar utan graviditet. Enligt gjord utredning ska paret ha för åldern normal chans till graviditet. Summan ger rätt till totalt tre behandlingar ledande till återföring av befruktade ägg, samt om frysta embryon erhållits, en frysbehandling. Behandlingsserien är avslutad, då en behandling gett upphov till barn.

Så nu fick även Frejis sitt svar. Blir man då gravid så har man inte de andra innestående till nästa barn.

• Lapinette

Tinga - för mig är det ett sätt att klara av - blicka frammåt. Är jäkligt målmedveten av mig och kör tills vi har lyckats. Visst någonstans får vi lägga ribban men åtminstone en IVF förmodligen två blir det.

• Telemarkgrrl

Men Lappis, du har väl inte fyllt 38, då borde ni ju kunna boka ett sånt paket?

Det skulle jag ha gjort bara för att öka på chansen att det tar sig vid det första försöket. ;)

• Storasystern

Lappis - klart att ni ska köra på! Kör så det ryker, klart att det måste funka!!!

Förresten - är det någon som har hört något från Koko? Det var länge sedan man såg henne här?! Har hon semester fortfarande?

• Lapinette

Måste kolla om alla 3 behandlingarna måste göra innan man fyller 38...för då blir det attans bråttom.

• Rockbröllop

CissiL: Då är det därför jag känner igen dig, jag hängde i augusti-trådar förra året. VI gifte oss den 26 augusti.

Grattis till din lilla son!!!

• Rockbröllop

Hur gammal är du Lappis?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!