• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • JuliaT

va kul! Jag är manager för Technical Service där, så det är jag som svarar alla frågor, klagomål osv. Så jag är på science/labb sidan... Pratar med kunder om deras experiment men ansvarar för all product develoment och technical writing också, så det är mycket åt alla håll.
    Pluggade i Uppsala tills för några år sen och jobbade även på Karolinska i två sommrar (på ortopeden), och då använde vi antikroppar från Santa Cruz också!! Och nu jobbar jag där. Konstigt!
    Vi bodde på upper east side också, 90th och York.

• sweetstreet

Coolt!!!!

Då bodde ni alldeles vid Carl Schultz park va?! :)

Vo bor några block längre ner på York! :)

• sweetstreet

Planerar du att stanna i USA då? Tänkte eftersom din man är amerikan så har du ju en helt annan anknytning till landet.

• Piggelin1

Hallå tjejer,
    är ni goa eller?!?! Här får ni kontakt via BT & så har Sweet i NYC koll på firman som Julia jobbar på i Santa Cruz!!

Kul att läsa lite mer om vad du pysslar med, Sweet, även om inte heller jag hänger med i svängarna riktigt. Alltid skoj att höra om ngn som jobbar med ngt heeeelt annat än man gör själv! Minns när min kompis disputerade i mikrobiologi för några år sen. Försökte förstå lite av det som stod i inledningen/sammanfattningen, men jag körde fast redan där & nöjde mig med att förstå Acknowledgements (visst heter det så, kapitlet där man tackar personen X, Y, Z osv? )....!

Sweet - jag mailar en påminnelse till dig om bartips! Tänkte att Miss X med väninna skulle slippa hamna i värsta turistfällorna mha lite insidertips

• JuliaT

ja, mycket nära parken. Den var helt underbar att va i på dagarna, kändes inte alls som om man var mitt i city, liksom!
    Jag tror vi blir kvar. Min man vill gärna prova på sverige ett tag, men nu får vi se när det blir av. Hade ju tänkt hem och doktorera vid KI eller UU vid något tillfälle och han vill lära sig svenska...

• BrudSommar2006

Jag ska bli gudmor! Så himla kul, dopet är i slutet av september, det är lilla Thea som är lika stor vid fyra månader som Iris är vid två! Vi tänkte först inte ha gudföräldrar men nu börjar jag nästan ångra mig.

• viktualia

UU är ju ett fint ställe!!

*fnittrar frenetiskt*

/Vickan
    urUpsaliensare i förskringringen

• JuliaT

Piggelin...visst är världen bra liten!

Ahhh, en piggelin skulle sitta gott just nu! haha.
    sweet- Jag saknar NYC ibland, det är ju en sån underbar stad! trivs du bra?

• Piggelin1

Kul att vara gudmor, BS!
    Själv är jag det så många ggr om numera, så jag glömmer nästan bort vilka de är
    Till saken hör att jag har nio (9! ) syskonbarn & tror att jag är gudmor till tre eller fyra av dem. Blir ju liksom inte så stor skillnad i slutänden, kan ju inte gärna ge ena syskonet i brorsans familj mkt mer uppmärksamhet än de andra två Blir ju knas då!

• BrudSommar2006

Piggelin, jag är likadan, gillar att läsa acknowledgements!! Annars har jag fått förklarat för mig vad min avdelning pysslar med flera gånger, de har försökt rita teckningar åt mig av celler och fettsyror och alltihop men det går bara inte in! Jag arbetar bla åt en professor som fått nobelpris för många år sedan och han reser runt och håller en massa föreläsningar och sitter i en massa styrelser och så vill han ofta ha hjälp med sina pt-presentationer eftersom han inte hinner själv och så sitter jag där och pusslar ihop en massa saker jag inte begriper! Det är ett under att jag får ihop det men jag har lärt mig stava till en herrans massa vetenskapliga termer och förkortningar som jag inte har den blekaste om vad de egentligen betyder!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!