• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Nej, tror inte det men det är ju värt att fråga.

• Piggelin1

Tror faktist att gåslever tillhör det som man INTE ska äta när man är gravid. Leverpastej är ok, men inte övriga "leverprodukter".

Japp, Lappis - vackrare är det ju förstås!!

Angående vindrickandet så har jag väl insett att det inte kommer att bli samma mängder när bebisen kommit, men å´ andra sidan har jag ju en alldeles ypperlig ursäkt då för att köpa ett snäpp dyrare viner!! Mer kvalitet än kvantitet Yummie!!

Fick mail av en kompis imorse, de har precis bestämt sig för att köra ett tredje & sista ivf-försök, men har även börjat ställa om för en ev adoption & menar att det är ett fullgott alternativ det med. Hoppas dock verkligen att det ska ta för dem denna gången. De står iofs i landstingets ivf-kö också, men innan de hunnit dithän lär det ju gå minst ett år

• mugglesfan

Ärligt talat så har jag ätit det mesta och det verkar leva rullan därinne. Förutom risken för att det blev en dvärg då

• Lapinette

Bara så mycket pengar!!! Det där är vår soffa och fåtölj som jag så gärna vill ha. Usch, nu lät jag otroligt materilistisk. Så klart ett barn är viktigare än inredning.

• Lapinette

Ha, ha Mugglan, så klart det blir en dvärg. Du är väl inte så lång .

• mugglesfan

Piggelin: men var har du sett det? Med gåslever menar jag... (det går så mkt rykten om vad man inte får äta - kom ihåg rabarbern som var på tapeten för ngn månad sedan).

Är det några jag känner - AK+AS? El V i Stockholm? *nyfiken i en strut*

• Piggelin1

Jag med! Äter nästintill allt alltså!
    Hmm, det kanske var min gåsleverälskande väninna (som fick barn i okt förra året) som sa det där med att hon inte fick äta gåslever när hon var gravid? Hmmm... Iofs inga bekymmer för mig - är inte sådär stormförtjust i det ändå.

• mugglesfan

Lappis: ja det är sjukt mkt pengar. Men tänk såhär (även om jag förstår att det svider) - ni har iaf råd. Tänk om ni suttit där med pisslöner och varit tvungna att ta banklån för att ha råd... Får man inga bidrag till IVF? För man kan ju få adoptionsbidrag.

• mugglesfan

Nä jag är inte så lång, det är klart (160cm).

Jag har en bekant som fick barn för en vecka sedan - deras dotter var 54(!)cm när hon kom ut. Jiiihaaa... Iofs är det inom normalgränsen men ändå!

• Lapinette

Så jag frågar helt enkelt svärmor när det blir aktuellt, angåend gåslevern. Hon borde ju självfallet veta!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!