• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Orkar inte pappersmuffa men inget när jag var på toa nyss men som sagt hon kommer säkert under kvällen...ja eller någon gång i framtiden. Orkar inte bry mig så mycket just nu faktiskt. Känns lite som energin tagit slut efter morgonens funderingar och uträkningar.

Telis och Liten - Jag minns den serien men kommer inte ihåg låten mer än att den var grymt vacker.

• junilejon

August

Det var det jag inte gjorde!! Jag jobbade vid det till fäller på Br-Leksaker,och vi hade alla fått sparken för att dem skulle flytta butiken upp till Nacka. Mina 2 arbetskompisar ville så hemst gärna bli gravida, så en dag när vi stod där och packade så sprang den ena tjejen intill apoteket (det låg vägg i vägg) och köpte tester. Dem gjorde varsit test och det visade negativt, dem hade ett över och tyckte att jag skulle testa mig. Men jag sa att jag presic haft min mens och jag äter p-piller. Men dem tyckte att jag kunde göra det för skojs skull, så jag gjorde ett!! Men det hände inget med den,inte ens kontroll rutan hände det något med! Så efter ett tag tog min kompis som köpt testen och gick till apoteket för att "klaga" och när dem står där och prata om testet så kom pluset upp!! Så hon fick berätta det för mig
    Jag beställde en tid hos BM och jag var redan i 7 veckan!!! Men efter ca 1 månad så fick jag missfall...

• Moppy

Vänta, har jag missat ngt? Har Snartis fött?? Så går det när man inte läser igenom allt.... Kan ni ge mig en update pls??

Syrran - tack, det var det jag befarade. Har dock hört om bälten man kan ha på sig som stöd? Ska försöka forska om detta.

• Liten med Mindre

Moppy o storasystern, får ont i svansen om jag sitter länge, och i höftknölarna bak om jag ligger hårt.

Har bojkottat så många trappor jag kan redan från början. Mjuka skor gör det bättre, sen ska väl såna där bälten vara bra. Dessutom sitter jag ofta på en tröja/liten kudde som låter svansen "hänga fritt", hjälper mot ont i svansen i alla fall. Inga stora kliv, benen samlade o inte brett isär etc.

• junilejon

Storasyster

Kevin kanske? Själv tycker jag att Neo är fint, få jag en kille så ska han heta Neo!!

• Vänner-fan

Oj, vad här skrivs... Jag som var med i gängorna ett tag hinner inte med nu igen... Och knappt hinner jag skriva ett inlägg heller, men försöker nu lite fort.

TACK så mycket Muggles för att du frågade din BM åt mig! Håller med, hon verkar riktigt bra!! Jag får kämpa på helt enkelt... Tycker fö det är så spännande att det är så nära för dig nu!!

Ett riktigt stort GRATTIS till Snartis också! Bra jobbat tjejen! Ska bli kul att läsa din story, man blir lite besatt när man varit med om det själv... ROLIGA NYHETER!!

Har för mig att det var nåt mer, men minns inte...
    Hmmm...
    Piggelin, jag vet vad du heter nu också! Mugglan har min mail och mobil-nr, så vi kan höras på de om träffen ifall vi inte hörs här (ni andra är väl här, det är väl bara jag som har lite svårt att catch up!)

Nu ska jag kolla vad mina pojkar har för sig!

• Telemarkgrrl

Lappis, den går nåt i stil med "Cause I am a simple man, a poor common farmer, I gave you six ribbons, to tie back your hair". Kommer du ihåg den? Jag kommer att ha den på hjärnan resten av dagen iallafall. :)

• Telemarkgrrl

Förresten, om någon av er nu undrar varför jag dyker här med ett halvt års mellanrum så kan jag säga att jag är i precis samma situation som Lapinette. Jag är lika gammal (ung menar jag!), och har varit gift och försökt få barn ungefär lika länge men än så länge har det inte hänt något. Men jag har aldrig nåt att skriva om för jag har aldrig aldrig aldrig några symptom. Inte det gnuttaste illamående, yrsel eller onda bröst. ;):(:(

• Rockbröllop

Lapinette: OJ...lilla gumman!!! Shit va ja hoppas att de e din tur nu!!! Hade du BIM typ i dagarna eller? Hänger inte me...sorry!

ALLA: Guuuuv vilken trevlig tråd med ännu trevligare tjejer!!! GÖTT jag hittade er!

• Storasystern

Liten, då har du samma elände som jag... Jobbigt när man har ett sittande jobb... :( Det står på en massa ställen att man ska undvika promenader när man har foglossning, men det har jag inga problem med. Gå och stå är OK. Undviker också långa trappor...

Moppy, frågade BM om bälten och hon sa att de kunde funka om man får svårt att gå. Då tar man på dem utanpå kläderna när man ska ut och promenera. I mitt fall är det ju itne problemet, så vi enades om att det nog var en onödig utgift för mig... Men det kanske är bra för dig som har ont på annat ställe? De finns att köpa på Babyland och MamaMia shop sa BM iallafall...

Junilejon - tack för förslaget, det tål att tänkas på!! :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!