• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

Moppy: jag tror att foglossningen tyvärr inte går över direkt efter förlossningen (iaf vet jag att Vänner fortfarande känner av sin litegrann). MEN det kan också vara så att du har ont nu i några veckor men att det sedan försvinner. Man hör alltid om att det är så synd om folk som får det tidigt i grav för alla utgår ifrån att det i så fall är där för att stanna men så behöver det inte vara. För mig gick det som sagt över (iofs märkte jag att det för min del berodde på gympaträning och skidåkning). Jag hade ont på exakt det stället du har. JAg har inte haft besvär av det sedan jag slutade träna (jag gick raska promenader istället för att hålla mig i form).

Nu sedan några veckor tillbaka har jag ont i fogen som sitter mitt fram istället och det blir värre av promenader så jag håller mig lite lugn numera

• Telemarkgrrl

Hej mugglan! Jodå, vi ligger i. Men om det inte funkar så får jag väl trösta mig med en massa skidåkning i vinter. Bara på att slippa köpa en barnvagn har man väl nästan sparat ihop till en alpresa? ;)

• mugglesfan

Telis: ja det har du så rätt i!!! Särskilt om man köper en ny barnvagn... Men vi har faktiskt planer på att åka skidor i vinter med. Vi åker nog förbi farmor och farfar i Värmland och dumpar underverket där och ta en dagstur i Sunne. (Visst, går inte att jämföra med Val Thorens men vad gör man inte?!) ).

• mugglesfan

pirr: ngt för dig att läsa? www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx&nopopup=1&utm_source=Nyhetsbrev%2B21%2F08%2F07&utm_medium=Epost&utm_term=Augusti

Förresten, jag slappnade nog av runt v12-13, dels pga att de magiska 12v var passerade, dels pga KUB och diverse UL. Sedan får man alltid nojfaser ändå...

Piggelin: jag tänkte på en sak som faktiskt har hjälpt mig när jag nojat över att det inte rört sig på ett tag (förr kunde det gå några dagar emellan, nu är det bara timmar emellan). Det är att i boken "Du ska bli pappa" stod just att fostret/barnet vissa dagar är mer aktivt, andra mindre aktivt. Att det liksom ibland tränar mkt, sedan behöver "vila", och att detta är helt normalt. Att han skrev så i boken har fått mig att lugna mig många ggr! (Och det verkar stämma väldigt bra.)

• Piggelin1

Fniss, Muggles - nu både mailar vi & skriver här parallellt! Jag får passa mig så att jag inte skriver ut ditt riktiga namn här av bara farten

Tack för lästipset! Jag har tänkt precis de tankarna, så rent logiskt VET jag att jag inte ska oroa mig. OM inte annat så vet man ju att små nyfödda bebisar sover ju en massa (oftast iaf ), då måste de ju rimligen göra det inne i magen med... Men det är väl det där med logik & känslor - hänger inte riktigt ihop alltid... Fast idag känner jag mig rätt lugn igen, så förhoppningsvis har nojjan gått över för ett tag nu. Iaf så att jag kan hålla den i schack!

• Lapinette

Komiskt Telis att du nämner en skidresa istället för en barnvagn. Har ju tipsat Tinga om restauranger på Rivieran och en av dem är även ett hotel. Visade maken och frågade om vi inte skulle åka ned en weekend. Han höll på att trilla av stolen när han såg rumspriserna och sa då ok för att åka ned en helg om vi skippar IVF'n. Det är ju nästan samma sak, en lyxweekend på Rivierna och en IVF??!!

• Lapinette

Muggles - trevligt med alla som hoppas för mig men jag menar verkligen att det känns som tanten är på g. Har även märkt flytningarna som brukar komma timmarna innan.

• mugglesfan

Shit - är det så dyrt med en lyxweekend på Rivieran?!

Jag kom just på vad mkt pengar vi sparat på att det funkade den naturliga vägen...

Tänk om hon hade vett att hålla sig borta i 9 månader nu då, så slipper ni den IVF:en och kan åka på lyxweekend istället... *hoppas så jag blir blå i fejan*

• mugglesfan

Nästan som om våra inlägg borde legat i omvänd ordning. Näe, har du märkt av flytningar också Man kan väl inte hoppas att det är grav-flytningar istället...? Men hittills har du ju tyvärr haft rätt när du haft henne på känn. Att hon inte kan komma på en gång då om hon ändå nödvändigt ska hälsa på!

• Lapinette

Nej, det var inte så dyrt och hotellet tillhör inte bland de värsta men det var maken kontring när han såg priset. Fast vi är ju inställda på Hong kong om det inte blir IVF.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!