• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Kanske Hongkong och en lyxweekend på Rivieran !!! Ska fråga maken.

• mugglesfan

Ang foglossning efter förlossningen:
    "Besvären försvinner tyvärr inte meddetsamma efter förlossningen. Så länge du ammar intensivt fortsätter din kropp att producera relaxin, vilket fördröjer återbildningen av ligamentens normala styvhet." Hämtat från - gissa var?!!!... GROWING PEOPLE! Jag har väl inte länkat dit förr va?!

• Tinga

Hade en weekend på rivieran kostat som en IVF hade vi definitivt inte åkt dit, även om det är en femårig bröllopsdag som ska firas! Som tur är finns det även vettiga alternativ för den som inte vill spendera hela resebudgeten på boendet. Det måste ju räcka till god mat och dryck också!

• mugglesfan

Ja ingen kan iaf säga att ni inte lever livet under tiden som ni försöker!!! Dricker gott vin, äter gourmetmat, pippar som kaniner, reser till sköna ställen, ...

Tänk om man fick bestämma lite här - då skulle jag vifta lite med trollspöet och så skulle Frejis, Lappis och Sweet bli på smällen, helst senast nästa månad.

• Tinga

Lapinette - om tanten inte dyker upp är ni väl värde både rivieran och Hong Kong!

• Telemarkgrrl

Lappis, ja, jag såg dina länkar till Tinga. Jag fick inte komma in på dom just då men jag har sparat dom och ska definitivt kolla in dom.

Gud vad livet är orättvist om man måste tvingas välja mellan en ivf eller en weekend på rivieran. Om man nu ska utsättas för en ivf är väl en lyxweekend där nere det minsta man kan begära som "plåster på såren"?! ;)

Piggelin förresten, ja vilken utmärkt årgång vi är! Blir bara mognare och rundare med åren! ;)

• Lapinette

Telis - vackrare menar du väl??!!!

• Lapinette

Och IVF blir det nog i oktober för vår del. Vet inte om man ska köpe ett 3-pack på en gång?

• Lapinette

så jäkla infertil som man nu verkar vara...så kanske man behöver 3 gånger på sig.

• mugglesfan

Apropå vin så får jag snart smaka på den där halvflaskan Pol Roger som ligger på kylning i kylskåpet Mmmmmmmmmmm....

Men ibland när jag längtar efter vin tänker jag på den festen jag var på förra året i september. Det var 2 tjejer vid samma bord som var gravida (och vi försökte då som bäst men hade inte lyckats än). De satt givetvis och suktade efter vinet (som ärligt talat inte var jättespeciellt heller) och jag tänkte "jag hade gärna bytt med er". För då visste jag inte ens om jag kunde bli gravid, och man ville ju hellre vara gravid än kunna dricka vin i det läget.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!