• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Lappis Gumman!!!!! :p

Börjar lukta plus tycker jag.... :?
    Ingen tant + psykbryt!!!!!! :D
    Var det inte det Cicci hade innan hon plussade?!?!?!??? Slängde en kastrull i skallen på sin man eller vad hon nu gjorde?! :D

• BrudSommar2006

Julia, tror du har lyckats skriva här när alla har gått från jobbet, det är mest aktivitet under dagarna här. Grattis till plusset, kul med en sådan glad överaskning! Här i tråden är det ju tyvärr många som försökt länge utan att ha fått till det efterlängtade plusset så man ska vara tacksam när det lyckas. Vi hade ju tur och lyckades på andra försöket. Det är lite olika här när alla har berättat för släkt och vänner, jag berättade direkt men några har väntat till efter den kritiska vecka 12, till och med innan närmaste familjen fått veta.

Mrs_B, ser med spänning fram emot uppdaterad lista!

Nu ska jag gå och duscha och byta kläder, numera också kallat kräksanering...

• JuliaT

Tack Brudsommar. Jo, jag misstänkte det. Bor i Kalifornien så för mig är det ju bara lunch...
    Det är så kul men oplanerat! Känner mig otroligt lyckligt lottad, hoppas bara allt går som det ska.

• sweetstreet

Julia,

Grattis!

Jag vill inte låta elak, men vi har även tidigare fått sådana inlägg som ditt, och eftersom vi är flera här inne som kämpat jättelänge utan tillstymmelse till plus så är vi ofta inte särksilt glada för sådana "jag har just plussat-inlägg" :? Iallafall inte ifall det är det enda man slänger in och sedan försvinner från tråden....

Det står även i själva trådens början.

Men självklart får du hänga här med oss ifall du verkligen vill vara en del av tråden! :)

Jag tror de flesta som plussat här har väntat åtminstone ett par veckor innan de berättat för familjen. Detta eftersom största risken för MF är i början av graviditeten. Men allt är ju individuellt, hur tidigt man känner att man vill berätta.

lycka till!

• JuliaT

Jo, jag förstår precis. Nog hade jag inte väntat mig detta, men är superglad. Jag hade faktiskt t.o.m. orsak att tro att det kanske inte skulle gå så bra när vi väl ville, så nu håller vi tummarna.
    Min svägerska tog över tre år innan det gick bra och nu hon fick precis en flicka två månader för tidigt...så nog vet jag att vi är lyckligt lottade om allt går bra.
    Och ja, jag tänker stanna kvar!

• sweetstreet

Skoj!
    :)

Hur länge har du bott i kalifornien? Och VAR i Kalifornien bor du?? Är den blivande pappan amerikan eller svensk eller annan nationalitet?

Själv bor jag i New York!
    Men här är det ju redan ftermiddag....! ;)

• JuliaT

Jag bor i Santa Cruz, som ligger ~1 timma söder om San Fran. Har bott här i 4.5 år. Min man är härifrån, amerikan.
    Var i New York bor du? Hur länge har du bott där? är din man svensk eller amerikan?
    Jag har bott lite i nyc. Min syster bodde där i flera år och fick sina två döttrar där (så de är amerikaner också) även om de bor i Sverige nu.

• mugglesfan

Sweet: du skrämde inte bort mig - bara att mannen kom hem så vi gick till en kvarterskrog och käkade. Jag läste om dina försök flera ggr och jag fattade ung 10-20% men det var intressant ändå! Då förstår jag iaf lite mer varför det inte vill lyckas fast du försöker om och om igen. (Tänkte väl att det måste vara ngt du ändrar emellan... )
    Jobbigt att behöva vänta 7dgr på ett besked!

Lappis: nä och ju mindre du bryr dig desto mer bryr vi oss!!! Jag berättade för min man när vi var på restaurangen att nu är det spännande i tråden för nu väntar Lapinette på plus/minus... Han tyckte ditt nick var kul

Mrs_B: har du utgått ifrån kokos gamla lista el har du "byggt upp" allt från början? Jag tror att Lappis (el var det ngn annan?) klistrade in den senaste versionen för ett tag sedan. För det verkar jobbigt att bygga upp den från början pust!

• sweetstreet

Mugglan,
    haha! Bra att du inte blev bortskrämd...! :)

Låter mysigt att äta på kvarterskrogen! Hm, kanske skulle vi också göra det ikväll.
    Fast jag vet redan hur kvällen kommer se ut för maken är ju TV-spels-fantast och idag har han fått nya "Bio-whatever-spelet" som han förbokat o väntat på jättelänge. Så jag vet att han kommer sitta som klistrad vid x-boxen...!!! :D

Själv funderar jag på att gå till gymmet och träna lite kanske. Å andra sidan har jag en grymt bra bok så kanske blir det läsa i soffan med lite te??? Här är ruggigt väder idag! Regnrusk och dimma och blåst. Och kallt! Bara 14 grader!!! :o

• sweetstreet

Julia,

jag bor på Upper East side på Manhattan. Min man är svensk så vi flyttade hit tillsammans. Har bara bott här i knappa 2 år. Och vi vi, eller iallafall jag, vill flytta tillbaks till Sverige såsmåningom. har svårt att tänka mig resten av mitt liv här, även om jag trivs som fisken i havet just nu!! :)

Har aldrig varit på Västkusten så det står på vår "att-göra-lista"! Särskilt San Fransisco har jag hört såååå mycket bra om, så dit vill jag verkligen åka!!!!

Haha, vi köper förresten antikroppar från ett företag som heter Santa Cruz... Kanske ligger det i jst Santa Cruz?? :?

Vad jobbar du med?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!