• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs_B

muggles

Har både tagit från den gamla listan och byggt upp en ny.
    Lite nytt och lite gammalt.....:)

• BrudSommar2006

Själv berättade jag ju som sagt på en gång eftersom om det blev MF så skulle jag berättat det också. Sedan blev jag ju inlagd med dropp så tidigt som i vecka sju så då fick ju hela världen veta, på jobbet och allt, så det hade varit extra jobbigt sedan om det blivit MF.

Muggles förresten, Iris var ju 54 cm när hon föddes, nu är hon precis en decimeter längre två och en halv månad gammal!

• BrudSommar2006

Sweet, jag kan absolut ingenting om det du håller på med men det låter precis som det som alla verkar pyssla med på avdelningen på KI där jag jobbar! Kanske alla i den branschen håller på med typ sådant...

• sweetstreet

Haha! Bs!
    Ja det är en vääääldigt vanlig metod så det finns nog folk i de flesta labb som sysslar med sådant eller liknande...! ;)

• Mrs_B

Har ingen som helst aning om vad det är ni pratar om. Långt ifrån min värld.......

Fråga om småbarn eller skolbarn istället, det är mitt område. :)

• sweetstreet

Mrs_B

Inte särskilt konstigt att du inte fattar! Det gör nog ingen som inte har jobbat med ngt liknande. Man blir lätt insöad och nördig i sitt jobb, haha!

och inte kan man använda sina kunskaper så mycket i sitt "vanliga" liv heller. Inte som att känna en snickare eller rörmokare eller läkare som kan hjälpa en med saker man udnrar över. Det enda jsg möjligtvis skulle kunna hjälpa vänner med är att göra ett DNA-test????? Fadrerskapstest?? kanske kanske?? Men vill ha hjälp med det? Då går man väl ändå till proffs?! :D :D :D

• JuliaT

sweetstreet...var jobbar du????? Jag jobbar ju pa scbt!!!

• sweetstreet

Piggelin förresten!
    Du frågade om barer va?????

Har totalt glömt bort det?
    Men visst hade du kompisar som skulle till NYC snart?

Well det finns ju sååååå många utbud av barer så det är inte klokt!

Jag kan skicka dig ett mail med mer info. Men KNAKSE behöver du påminna mig med ett mail om detta. Mitt minne är inte alltid så långt.... :o :?

• sweetstreet

Hahahahah!!! Julia!!!!! :D
    DET var ju bara FÖÖÖÖR mycket!!!!! :D :D :D :D :D

Hm, kanske ska jag börja spå i tarotkort också!?? ;)

Hehe!
    Jag jobbar som post-doc på ett av universiteten här i NYC.
    Dipsuterade på Karolinska Institutet för flera år sedan (huh! Sååå länge sedan nu...! ) och jobbar nu på ett labb som studerar "kromosomala disorders".

• sweetstreet

Men har inte använt antikroppar alls sedan jag kom hit faktiskt. Här har det hittills enbart blivit en massa jobb med ES celler och allmän molekylär biologi.

Men i mitt gamla labb gjorde jag rätt mycket infärgningar, och IP och westerns. Så det blev mycket antikroppar där. Både flourescerande och andra...

Vad är ditt jobb?
    Är du på "labbsidan" eller är det marketing/finans eller så??

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!