• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Lappis - hur ska du kunna lata bli att kanna sadar? Det ar ju sa lange mellan chanserna. Tank om man kunde lura sig sjalv... Men det ar ju lite av nojet och charmen med hela den har processen ocksa, att fundera, hoppas och ta nya tag,

• -August-

Lappis - Jag kommer att ga i dina fotspar pa fredag, om inget har hant innan dess. Knipa och knipa for att slippa se sanningen i vitogat...

Som om det skulle gora mig gravid???

Ja, vissa har ju t o m blivit gravida utan att ha haft sex sa, konstigare saker har hant...

• Lapinette

Medan andra inte blir gravid fast de har hur mycket sex som hellst!

• -August-

Rattvisa - forbarma dig!!!

• -August-

Sjalv sitter jag och svettas har pa jobbet. Vi ar tva av fyra har den har veckan pga en kollega inte tog sig hem fran Teneriffa.

Hans dotter fick en panikattack just da de skulle ga pa flyget, sa personalen kunde inte slappa ombord henne . Hon ar 19 och en supersmart tjej . Mamman och det andra barnet fick lov att ga pa och aka hem...medan min kollega och dottern stod kvar (utan bagage) och undrade hur i hela friden de skulle bara sig at for att komma till London pa ett dygn!

Losningen blev farjor och tag, och hemkomst en vecka senare - med ett stort hal i plankan...

Snopen avslutning pa semestern - och jobbigt for oss tva!

• BrudSommar2006

Pust, tillbaka från MVC, första läkarbesöket, vilken pärs! Ja, inte själva läkarbesöket i sig utan för att den busiga bebisen blev helvild! En rad olyckliga omständigheter gjorde att hon var på sitt allra sämsta humör, först vaknade hon extra tidigt i morse och låg och sprattlade i sängen och hade helfestligt redan strax efter fem i morse. Därför blev hon trött tidigt och tog sin förmiddagssömn redan vid frukost. Så när det var dags att åka vid nio så hade hon redan sovit klart och blev jätteledsen över att behöva sitta helt själv i babyskyddet i bilen. Sedan bajsar hon i bilen men jag har ingen lust att stå på parkeringen och byta utan vill så klart ta mig upp till MVC. Så en nybajsad och ledsen bebis måste jag nu lägga i vagnen för att få med mig allt. Ja innan vi kommit fram har jag en hysterisk bebis på halsen och inte blev det bättre av att behöva totalsanera bebis efter bajsningen... Det var ingen hejd på hur hemskt livet var tyckte hon, alla barnmorskor kom ut från sina rum för att se vad som stod på - hade jag ingen napp - jo, men hon tar ju inte napp än så inte fungerade det - men hon måste vara hungrig, prova att amma - visst, men när hon är så här hysterisk så går det inte att amma och det gjorde det ju inte heller - ojoj, är hon röd i stjärten det kanske svider - kanske men röd är hon inte, får väl prova med mer salva i fall att - har hon magknip - jo, möjligt. Så läkaren fick kolla ögon, hjärta, reflexer och vad det var på helt hysterisk bebis och vill att vi ska prova minifom-droppar. Nu är hon i alla fall 64 cm och väger 7,5 kg.

• Rockbröllop

Nu har nog inte jag hängt med i denna tråd sen ett år tillbaka.... det enda jag vet är att jag känner igen några o kan det bero på att man gifte sig för ganska exakt ett år sedan???

Vi gifte oss den 26 augusti förra året.... nån fler sån här??

Hur som så jobbar vi febrilt på bebis med ÄL o allt vad de innebär!

Haft 2 MF, ett i december förra året o ett i februari i år. Nu har vi väntat ett tag o bara bestömt oss för att nu SKA det gå :)

Får man vara med här tro???

Kram N

• Tinga

Ojdå, BS, det låter verkligen som en tuff dag på jobbet! Förstår att det inte känns så kul att komma till MVC med en gallskrikande bebis. Kan tänka mig att man får en massa välmenande råd från alla barnmorskorna där också. Nu kan det iallafall bara bli bättre nästa gång!

Lappis - vet inte vad jag ska säga för att muntra upp dig, och jag har heller inga bra tips på hur man botar ångesten vid BIM. Skickar en kram!

• MSW

Brudsommar: Himmel vilken morgon skönt att den är avklarad antar jag?? ;)
    Men det var spännande att se hur hon har växt iaf, även om förutsättningarna kunde varit betydlig bättre?? :)

Själv har jag sysselsatt mig med att säga upp vår lägenhet, gått lite i affärer och fixat lite till bröllopet..

Påtal om morgongåvor (som ni pratade om förr ett tag sedan) så har vi bestämt att vi inte skulle ge varandra något, men nu har jag ändå beställt en kama sutra bok till honom.. Får de om vi får någon "använding" av den, men lite kul grej tyckte jag.. :D

• BrudSommar2006

Ja vi har skapat oss ett rykte i alla fall, oss lär de väl inte glömma i första taget utan prata om vid middagsbordet... Just nu övar vi på att sitta upp, det går om man får hålla i mammas händer.

Rockbröllop, vi gifte oss i juni. Väkommen hit, har ni varit på utredning? Här verkar de som fått missfall fått hjälp med tabletter, progesteron tror jag? Har ni tagit blodprov?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!