• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Nu var det nog ett tag sen hon kom på natten men det har hänt att jag vaknat tidig morgon och haft kramp i magen. Legat dubbelvikt, fällt några tårar och tyckt synd om mig själv.

• Tinga

Lappis - man får absolut tycka synd om sig själv när tanten kommer!

• junilejon

ja jag håller med Tinga att man få tycka synd om sig själv när tanten kommer, tycker att man få unna sig något extra när hon kommer på oönskat besök. Själv ska jag nog åka in och köpa mig någon snygg jumper och försöka glömma att hon har kommit, även om jag inte är helt knäckt så måste man få göra det!!!

• mugglesfan

Nix, inga förvärkar här - allt är superlugnt. Slick'n rör på sig nästan hela tiden nu men BM tyckte igår att det var "mycket plats kvar" i magen så h*n kanske väljer att stanna ett tag till?

Jag kom på att det kan ju vara sista gången man är gravid (vet ju inte om det lyckas ngn mer gång pga min ålder) så nu njuter jag av att känna rörelserna - det är så mysigt. Måste njuta så länge jag kan, varje dag kan ju vara den sista. Samtidigt längtar man efter att den ska komma ut förstås. Jag försöker prata med den och locka den med att "vi ska göra så mkt kul om du kommer ut nu"

junilejon: är du säker på att du hade ÄL denna månad (du kanske redan har skrivit det men jag har i så fall glömt, sorry)? För om du inte hade riktig ÄL kan tanten bli både sen och överdjävlig (extra mkt blod mm).

Trist med alla BOM! Jag kommer bli så skitjävlasur om hon ändå kommer till dig Lappis nu när hon dessutom drar ut på det. Ska det inte bli ett enda plus denna månad - vi hade ju så många BIMare?!

Bra med listorna förresten Lappis, lättare att hålla koll...

• junilejon

Muggles
    Jag är inte säker på om jag hade ÄL,men jag tror det! Tyckte nämligen att jag kände något när det var dax för det!! Det hög till nämligen lite i äggstockarna,men det kanske var önsketänkande från mitt håll bara

• mugglesfan

junilejon: ja märkligt är det... Men om du fortsätter må illa kanske du ska ringa ett MVC och höra med dem?

Tinga: kom på att jag tyckte du skrev för ett tag sedan om att du haft störning i din ämnesomsättning. Var det sköldkörteln eller? Du har säkert sett det i diskussioner här redan men det kan tydligen vara ett hinder vid barnskaffande... (fast det går ju att fixa med mediciner).

• Lapinette

Ska kanske förtydliga att min tant inte är speciellt sen. Det enda är att jag denna gång vet när ägget släppte så därför räknade jag med 14 dagar senare vilket var imorse. Men herregud några timmar, ett dygn hit eller dit? Kanske kommer hon 15 dagar efter och då är det ju imorgon. Så som sagt...menskänningar, inga tecken på graviditet och hon är några timmar sen. Det säger nada och inger ju inga större förhoppningar.

• Lapinette

muggles - vad härligt det låter! Njut av din graviditet!! Även om jag tror att ni kommer att få flera...kanske ett helt fotbollslag?

• junilejon

Jag hoppas iallafall på dig Lappis...bara så att du vet!!!!

• pirr!

Junilejon- illamåendet är som det är. Det har inte blivit värre i alla fall. Känner att jag kan kontrollera det hyfsat under dan, men morgnarna är det ingen kontroll alls, men man kan vänja sig vid de mest konstiga grejorna (som att spy direkt efter man stoppat något i munnen mellan kl 5 och 8 (obs även tandborsten!)
    Oj, vilken konstig och lång mening!

Lappis- okej, oftast eftermiddag/natt och smygande. Fortsätter hålla tummarna!

Muggles- intressant det du sa om att njuta eftersom man inte vet om det blir en nästa gång. Det brukar min mamma ofta säga; att hon inte njöt mer av graviditeten och spädbarnstiden eftersom det bara blev en gång (helt ofrivilligt, hade därefter x och flera missfall). Så ska jag också försöka tänka när jag vet lite mer säkert att det blir något överhuvudtaget.

När började ni gravida/nyförlösta börja kunna slappna av mer (ej tänka så mycket på missfallsrisken)? Vet att det hela tiden kommer nya orosmoment, men just att våga glädja sig över det som kommer. Längtar så!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!