• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Härligt Sweet! Ska nu in och kolla dina websidor samtidigt som Pink är live på TV. Maken har gått och lagt sig då jag körde slut på honom igår så jag har har hans dator aldeles för mig själv.

• Lapinette

Jag hittade dig direkt Sweet!!! Härliga bilder.

• start september

Jag har idag varit hos gyn, och det gick nog hyfsat. Jag har ju redan lyckats lista ut att det nog inte är så att det finns ett enkelt svar på varför man får tidga MF, men nu ska jag nästa cykel i alla fall få ta alla prover.

Han hade dock lite andra teorier om progesteron än vad jag hört tidigare, han tyckte att man skulle börja först när man plussat och inte vid ÄL som de säger på Sophiahemmet. Dessutom tyckte han att man kunde testa Acitylsalicylsyra, vilket av vissa anses kunna förbättra blodflödet på något vis (om nu MF:et beror på att blodplättarna klibbar ihop sig). Det handlar om en barnalbyl i veckan så det låter ju ganska ofarligt.

Men om det ska vara någon mening med proverna så blir det inget progesteron denna gång i alla fall.

• start september

Junilejon, du verkade ha fått bra svar på alla konstiga förkortningar du undrade över.

Hoppas du får ditt pluss!

• mugglesfan

Grattis Snartis!

Jag trodde nog hela tiden att Kick'n var en kille (liksom Pick'n).

Med statistiska mått mätt så får vi alltså en tjej

Lappis: jag hoppas sååå att inte tanten hittar dig!

• Lapinette

Intressant men jobbigt att få olika råd från olika läkare. Har dock en fd kollega som fick flera missfall och läkarna bara ryckte på axlarna tills hon en dag fick en vikarie (hennes läkare var sjuk) och han sa kom till mig så fort det visar sig att du är gravid så lovar jag att det fixar sig. Så när hon testat positivt ringde hon till denna läkare och hon fick något, typ hormoner or whatever och det funkade. Men skit att hennes ordinarie läkare tyckte hon var nojjig pga 3-4 missfall.

• Lapinette

Skoj att ni hoppas för jag vågar faktiskt inte. ALLT tyder på att tanten kommer INGET tyder på att vi skulle ha lyckats denna gång. Thats life!

• start september

Intressant story. Det handlar nog om att hitta rätt läkare ibland tyvärr.

Nu har vi ändå gjort en handlingsplan för de närmaste gångerna, först prover, sedan progesteron en gån gtill och sen prövar vi insemination tror vi. Det känns ganska bra.

• Lapinette

Skönt med en handlingsplan! Vi har insemination med hormoner (antagligen) och sen IVF. Men sen då??? Tänk om det inte funkar där heller... .

• sweetstreet

Lappis det SKA bara funka!!!!!! :)

Tack för mail förresten!
    Haha så nu vet jag ditt namn! :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!