• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Hihi, Tinga - vad söt du är

Vad skööönt att din sköldkörtel inte ska spöka i bebisverkstaden förresten!

Fasen vad jag är omotiverad idag. Sitter & pysslar med en presentation som jag ska dra kl 13 idag. Fick ppt-underlagen från min chef & det finns en hel del övrigt att önska. Ok att jag är en petimeter när det gäller ppt's, men jag VILL verkligen att en presentation ska vara proffsig & konsekvent utan för mkt text eller fikonspråk/förkortningar. Denna är FULL med sånt... Blääää!

• Liten med Mindre

FruLlan - jag blev tipsad om lite ompyssling för fötterna, som nog kan vara skönt. Kanske nåt för dig för att gå ner i varv när du blir ledig. :)

www.parasuus.se/index.html

• Tinga

Undrar om brist på jobbmotivation smittar? Vi hade ju en liten diskussion om det igår, och nu kommer du och säger samma sak, Piggelin! På den fronten kan jag meddela att det inte är ett dugg bättre idag, för min del.

• Lapinette

Så i vilken vecka gör man KUB säger gamlingen som bor i Stockholm och m a o får göra det gratis OM jag någon gång i framtiden, kanske ska ha sån tur att jag blir gravid.

• junilejon

Pirr

Min kompis som är i vecka 13 nu sa att hon mådde dåligt fram till vecka 11 ungefär, hon sa att BM hade sagt till henne att mdet vanligt att mår illa fram till v12,men det är nog olika kan jag tro! Min mamma mådde dåligt hela gravideten när hon väntade mig och min tvillingsyrra,men mådda bara dåligt någon vecka när hon väntade brosan. Men jag hoppas verkligen att du inte behöver må illa länge till...

• Liten med Mindre

Lapinette - KUB i v 11-12 ungefär.

• Piggelin1

Lappis, tror att vi gjorde blodprovet i vecka 8-9 ngnting (& då kollade man samtidigt så att hjärtat slog/ngt levde därinne! ) & sen UL för att mäta nackspalten i vecka 12-13.
    Klart att du ska göra NUPP så småningom - det har jag & alla andra här i tråden BESTÄMT!!!

• Piggelin1

Liten, du har mer koll än jag - tänk vad snabbt man glömmer

• Piggelin1

Okidoki, dags för en snabblunch, sen måste jag fixa till det sista med presentationen, så att den blir "visbar" iaf...

See you later!

• Lapinette

Vågar knappt gå på toa för att jag är rädd för vad jag ska se. Usch, hatar verkligen de här dagarna vid BIM. De är så hemska! Vet att jag kommer att bli besviken trots att jag intalar mig att allt tyder på att tanten är på gång. Varför ska det vara så här varje månad?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!