• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Pirr,
    jag började tagga ner efter KUB'en, eftersom vi fick bra siffror på den. Typ, först då vågade jag börja tro på det & glädjas åt att jag faktist var gravid!
    Hade vi haft dåliga siffror, så förmodar jag att jag väntat några veckor till, dvs tills vi gjort fostervattensprov & fått resultatet av det...
    Vilken vecka är du i nu? Minns inte riktigt hur gammal du är - ska du göra KUB?

Muggles, jag har tänkt precis samma tankar som du på sistone. Detta faktum att det kanske är enda gången i mitt liv som jag är gravid (speciellt med tanke på att jag är 37) & att liksom ta vara på denna tiden, eftersom den kanske aldrig kommer igen. För även om det kommer lite krämpor då & då, så är det verkligen otroligt häftigt! Leva i nuet & njuta av stunden, som vi skrev om här för ngn vecka sen eller två. Skulle gärna ha två barn, speciellt som jag själv är en av fem syskon - det är så himla ROLIGT att ha syskon. Men men, om det inte blir så, då får vi ta vara på vår enda lilla bebis desto mera!

• pirr!

Piggelin- går in i vecka 10 imorgon och är 29 år. Vet nog inte riktigt vad KUB är men ska på inskrivning nästa fredag.. Hoppas på att få göra ett VUL när jag träffar läkaren om två veckor.
    När gör man KUB?

• pirr!

vill se det lilla hjärtat slå och intalar mig att jag kansek kan slappna av lite mer då?!

• Tinga

Muggles - vad mysigt det låter och bra att du njuter här och nu, och inte bara längtar till "sen"! Gulligt av dig att tänka på mig angående det här med nedsatt sköldkörtelfunktion - jag kollade med läkaren senast jag var där, och enligt henne ska min nedsättning inte påverka fertiliteten, eftersom det är en väldigt liten avvikelse jag har. Skönt att veta det åtminstone!

• Piggelin1

Pirr,
    KUB står för Kombinerat Ultraljud Blodprov, dvs en vidareutveckling av NUPP (Nackuppklarningstest). Här i Gbg kan man bara göra det privat, på Barnmorskegruppen & man måste betala det själv, oavsett ålder. Har för mig att det kostade ca 1800 kr. I Sthlm tror jag att alla över 35 erbjuds det gratis - heja Gbg's landsting - NOT!
    Oavsett om man går på BMG eller ej, så kan man komma dit & göra NUPP'et. Muggles går på Kungshöjd, men bokade tid på BMG för testet. Själv går jag "helt & hållet" på BMG, så jag var liksom redan inne i deras "rullor".
    Om du vill veta mera om NUPP, så läs tex på www.barnmorskegruppen.se

• Piggelin1

Japp, helt klart var det ett av de stora stegen på vägen att få se det lilla hjärtat picka! Mannen min blev otroligt rörd, det var väl först då det verkligen gick upp för honom att vi skapat ett litet nytt liv tillsammans. Det är inte många ggr jag sett honom fälla tårar, men den dagen vi såg hjärtat picka på UL, då gjorde han det två ggr faktist. Både precis efteråt & senare på kvällen hemma, innan vi somnade.

• Tinga

Piggelin - nu sitter JAG här och blir helt rörd när du berättar om din man!

• -August-

Piggeling - Ah sa otroligt haftigt och rorande det later!

Lappis - Nu ar det spannande!

Hoppas ingen har smygt in med ett minus har pa morgonen...

• Liten med Mindre

Pirr - jag slutade pappersmuffa efter blod någon gång efter KUB. *rodnar* Plockade bindan ur väskan i samma veva.

Lugnare än så dröjde nog tills jag började känna (osäkra) rörelser någon gång v 16/17.

• -August-

Sjalv mar jag som vanligt, dvs inga symptom att bjuda pa

Nedrakning sker dock...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!