• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

MSW, är du mellan jobb nu då så här efter sommaren? Skönt att få shoppa lite i alla fall, vem vet när jag törs ge mig in i en affär i avslappnad stil härnäst!!

• MSW

Brudsommar: Ja, är mellan jobb nu.. Kommer förmodligen att kunna jobba lite timmar här och var.. Men inte på något ställe som känns lockande i längden...

• Liten med Mindre

Rockbröllop - välkommen i tråden. Trist med era missfall. :( Vet att det är fler härinne som råkat ut för samma sak på ett eller annat sätt. Så du borde kunna få fint stöd.

• start september

Rockbröllop - välkommen hit säger jag också

Jag gifte mig också förra hösten och vi har nu två tidiga MF och ett X (utomkvedeshavandeskap) med oss i bagaget.

Men snart så ska det gå!

• Tinga

Rockbröllop - välkommen hit! Tråkigt att höra om era missfall. Har ni haft uppehåll i era försök sedan det andra missfallet? Utredning?

• -August-

Rockbrollop - Det nicket kanner jag igen fran forra sommaren! Jag gifte mig 19/8 och firade alltsa ett ar i sondags .

Vi har just lagt pillren pa hyllan (maj) och haller tummarna pa att fertilitetsgudinnan ar med oss.

Fy sa trist och jobbigt med tva missfall. Jag haller med de andra; har du bett om hjalp?

• Liten med Mindre

OK, vi har ju ett gäng film och tv-seriefantaster i tråden.

Är det någon som minns en serie från 80-talet om människor som kom till Australien som fångar, men sen frigavs? Ledmotivet från den serien spelas ofta, i alla fall instrumentalt (ballad).

Jag har bara ett svagt minne av den, men blir knäpp av att inte komma på vad serien hette.:D

Världens största bekymmer...

• Rockbröllop

TACK för ert gulliga välkomnande! Alltid "skönt" o höra att det finns fler som genomlidit lite!

Grejern är att jag gått igenpm lite väl mycket nu känns det som...
    Men, ska absolut inte klaga, för jag har 2 barn från ett tidigare förhållande som hunnit bli 8 och 11 år! Nu vill dock maken (som inga barn har) och jag gietvis skaffa bebis! Han lääängtar så mycket.... o är givetvis jätteledsen över att vi inte lyckats ännu!

Jag har som sagt haft lite otur, som 19 åring blev jag gravid när jag åt p-piller. Fick mellanblödningar, åkte till gyn för rutinkoll där han aäger att jag är gravid men håller på o få missfall. Hem, får otroliga kramper och hamnar på sjukhus i flera omgångar. TIllslut konstateras ett X :( Den killen o jag gör slut, träffar barnens pappa, blir på smällen med p-piller igen. Får MF. Ett år går, blir gravid och är jättelycklig! I sjätte veckan får jag ont o hamnar på Ackis. Ytterligare ett X.

Därefter väntar vi ett år.... blir planerat gravid o lyckas!!! Får en liten kille. LYCKA!

Lillebror är inte planerad men sååå välkommen! Han föds 2,5 år efter storebror! När lillebror är inte ens ett år blir jag gravid igen trots att vi skyddar oss!

Beslutar oss för att ta abort! Vårt förhållande var allt annat än bra o jag hade aldrig blivit en bra mamma.... dessutom till tvillingar som detta va :( Ett hemskt beslut o jag tänker på det än... men ångrar mig inte!

Vi separerar o jag träffar han jag letat efter i hela mitt liv! Så gifter vi oss 2006.08.26...underbart. Får dessa 2 MF....

Vi har inte fått någon utredning eftersom det inte behövs säger dom! Man kan ha sån otur och ska fortsätta försöka...efter ett tredje MF kan man kanske få utredning. Ibalnd tänker jag att det är för att jag tog aborten för 7 år sen..... att jag nu blir straffad! Man blir knäpp av att inte lyckas....

OJ FÖRLÅT va långt de blev....

HUr går det för alla här?

Har ni nån lista så man vet vad som händer o vilka som är gravida, fått bebis, mf, PLANERAR.....

Tack för välkomnandet än en gång! Ska inte skriva såhär långa inlägg mer.... :)

• -August-

Rockbrollop - ojojoj, du verkar ju inte ha nagra problem med att BLI gravid i a f :D. Det ska nog ordna sig ska du se, kanske med en hormondos?

Vi har en aktuell AL-lista som Lappis ar sa snall och uppdaterar:
    Veckans BIMare:
    Junilejon BIM 17/8 ? fortfarande ingen menskänning men återigen ett negativt test. Ska hålla ut i några dagar tid och sedan testa på nytt.
    Puman-prinsen BIM 17/8 ? någon som vet hur det går där?
    Lapinette BIM 21/8 ? sitter och väntar på tanten.
    Nenne BIM vecka 34 - - var inne i helgen och mumlade om sin syrras bröst, vinresa ned till Frankrike och annat. Vet inte om det var tecken på BIM eller BOM?!
    August BIM 24/8
    Tinga BIM 25-26/8

• -August-

Nej, BIM-lista menar jag.

Fasiken, jag ar helt besatt av AL!!!!!!

Tinga ar nog dock pa AL-jakt, sa listan har nog ett litet error.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!