• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Vad skumt, alla mina stora bokstäver blev små, en bugg??

Vickan, ni kan i alla fall köpa lyxhus vid vattnet för inga pengar alls så fort du tagit körkort där du bor nu, det har jag ju sett från länkar du lagt ut tidigare!

Vänner, kommer inte ihåg exakt vad jag inte gillade med Anna Wahlgren, minns bara att jag irriterade mig på det ena efter det andra som hon skrev och gav upp läsandet. Måste bläddra i boken igen för att komma ihåg.

• BrudSommar2006

Ha, lägger man Iris i vagnen vid fel tillfälle så får man en iskall blick som säger att du har max fem sekunder på dig att rätta till ditt misstag...

• mugglesfan

BS: fniss!!! En bestämd dam...

• Lapinette

Oj, undrar hur det kommer att bli när lilla Iris kommit upp i trotsåldern!

• start september

Junilejon - jag tror inte det är X du har på din beskrivning. HcG stiger även vid ett X, men ibland lite långsammare än vid en frisk graviditet. Det finns dock inget som säger att man med X plussar senare än vid en vanlig graviditet. Man ska komma ihåg att X är ovanligt (1-2% av alla graviditeter).

Jag hoppas på att du är låghormonare!

Men om du fortsätter må konstigt och om du får rejält ont ska du såklart kolla upp det!

• Lapinette

Kan man var gravid fast testet visar motsatsen?

• Lapinette

Tror alla har dragit hem??!!! Halllååå!

• sweetstreet

Jag ät tillbaks efter kaffepausen.
    Shiiiit vad jag INTE vill jobba idag!!! :( :( :(

Känner det som om jag skulle behöva 2 veckors semester...! :?

• junilejon

Start i September...nu få du hjälpa mig att förbättra på förkortningarna X och HcG...är jag totalt bombad som inte kan lista ut vad det betyder

MSW

Vad i småland bor du? Själv kommer jag ifrån Värnamo men bor nummera i skåne...

• sweetstreet

junilejon.
    X är utomkvedshavandeskap som September gick igenom tidigare i våras. Det kallas tydligen x.

HcG är ett hormon som ökar efter befruktning av ägget och det är det hormonet som ger positivt utslag vid gravtester. Alltså plus.
    Ibland kan detta hormon stiga så långsamt att det tar några extra dagar innan man ser utslag på stickan trots att man faktiskt är gravid.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!