• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Förresten måste jag även få inlfika att Västerbottensost minsann inte är fy skam!!!!!!!! :o

Jag var ÖVERLYCKLIG i helgen för vi köpte Västerbotten på Ikea!!!!!!!!!! Tyvärr var den inte alls såpass lagrad som jag gillar. Jag tycker om när tungan "krullar sig"!! :D

Men ojojoj, jag tror jag får ta en tur till ikea igen snart bara för att handla ätbara saker!!!!!
    Vi köpte nu hjortonsylt, lingonsylt, lingonsaft och flädersaft, dajm samt tunnbröd och västerbottensost.

Suktade på kräftpaket också men eftersom de är frysta och det tar lång tid att ta sig hem därifrån så blev det inga kräftor. Suck!

Men som sagt, festade på tunnbrödmackor igår!!!! Mmmmm!!! :)

• Piggelin1

Deckare & thrillers slutade jag med för lääänge sen till exempel...! Möjligen läsa i fullt dagsljus, men även det är tveksamt... Vaddå lättskrämd?? Jag???!

• sweetstreet

Piggelin har hört om den filmen och alla säger den är såååå bra. Men jag känner alltid lite sådär inför filmer som är så depressiva. Hur bra de än är så är det svårt att komma fram till NÄR man vill se en film som man kommer bli deppig av... :?

Så då blir det oftast ngt som inte är så realistiskt och svart. Tyvärr. För ofta är sådana filmer väldigt bra.

• Piggelin1

Sweet, har Ahlgrens Bilarna tagit slut förresten?? Vi hade ju med oss säkert tio påsar till släktingarna utanför Providence, de fullkomligt ÄLSKAR dem

Var på en stor supermarket nu i USA & vår "värdinna" visade stolt hyllan där man kunde hitta Felix Lingonberry jam. Till & med en liten svensk flagga var det på burken! Plus att de hade knäckebröd & Finncrisp hemma... och Gevalia-muggar!

• Lapinette

Nu när ni filmtjejer är inne på tråden. I lördags tipsade jag om en film som maken och jag precis sett på dvd. Crash heter den och var helt suverän!

• Piggelin1

Mmm, den vara verkligen superbra, men väldigt brutal, otäck & svart, precis som du sa... Om inte annat så blir man VÄLDIGT lycklig över att man är född & uppvuxen i ett fredligt, demokratiskt & rikt land som Sverige...

• Piggelin1

Ja just det, den har jag nog också sett & har för mig att jag tyckte den var ruskigt bra jag med!! Fast jag har glömt handlingen, får jag erkänna. Poppar upp en bild av en bil på slutet som kraschade & ngn poils som var där/kom dit?, men "tutti handlingen" är just nu TOTALT bortblåst ur skallen.

• mugglesfan

Piggelin: förutom att ibland noja över om bebben fortfarande mår bra (men den sparkar ganska regelbundet nu så det blir inte så ofta) har jag fått för mig att det kan vara ngt fel på den. Typ Downs (även om vi gjorde KUB så finns ju risken kvar) el i natt när jag inte kunde sova fick jag för mig att "tänk om den är dvärg"! Eftersom den inte sparkar särskilt mkt upp mot revbenen utan mer mot sidan av magen så tänkte jag att den kanske har väldigt korta ben => dvärg. El så kan jag få för mig att den kommer ut och är autistisk.

Man måste ta sig i kragen och intala sig själv att de allra flesta barn som kommer ut är fullt normala...

Och sedan när de väl kommit ut då börjar man väl oroa sig för plötslig spädbarnsdöd? Nä man får försöka ta sig i kragen helt enkelt...

• Lapinette

Älskar filmer som griper tag i en och jag grät och blev upprörd många gånger under denna film. Allt var inte nattsvart utan personerna i filmen blev bättre människor under filmens gång.

Crash utspelar sig i ett rasistiskt Los Angeles, där polisen och hela rättssystemet har surnat. En bilolycka i Los Angeles knyter samman en grupp främlingar, där de tvingas ta beslut som ställer deras moral på sin spets och tvingar dem att leva med resultatet av sina handlingar.

• Lapinette

Ha, ha Muggles en dvärg! Vad får ni gravida allt ifrån??!! Det där tramset slipper man ju åtminstone eller hur Sweet!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!