• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Lappis, har en fd kollega som seriöst funderar i samma banor som din kompis. Tydligen kan man åka till Köpenhamn & fixa det där - i Sverige är det väl inte tillåtet ännu, misstänker jag. Att adoptera som ensamstående har ju dessutom blivit svårare, så kan ju en anonym dansk spermadonator komma till pass istället. Dock ingen aning om vad det kostar.

• sweetstreet

Mugglan,
    tänk att det snart är dags för dig!!!!!!!!! :o :o :o
    Heeeeelt otroligt!!!!!!!!

Är det någon som hölrt från Snartis om hur det går med Kick'n förresten???

• Lapinette

Och min väninna har INGA pengar. Hon är helt hopplös gällande ekonomi så hon måste verkligen ta sig i kragen om hon vill ha barn som ensamstående.

• sweetstreet

Jag har också en kompis som funderat på det. Inte superaktivt (vad jag vet) men lite löst iallafall. Inför framtiden OM hon inte träffar ngn . Men jag hoppas såklart att hon ska träffa en härlig man också! :D

• sweetstreet

Oj Lappis!
    Låter kanske inte helt bra???
    Kombinationen totalt värdelös på privatekonomi + ensamstående förälder???? :(

• Piggelin1

Muggles, kul att du/ni joinar på onsdag. Verkar som om vi blir några stycken som går dit ihop!! Fick mail innan av min fd kollega A & hans flickvän B - de vill också dit!

TACK också Muggles för att jag fick veta att jag inte är ensam om att nojja om bebisens väl & ve inne i magen... Välbehövligt!

• sweetstreet

Piggelin,

tror alla nojar till och från innan under och efter graviditeten! Det är nog ganska normalt. :D

Med tanke på din personlighet så tror jag inte du kommer oroa dig ihjäl dig ändå!!! ;) :D
    Det är nog bara vissa perioder som de tankarna kommer, sedan försvinner de igen.

• sweetstreet

Liten förresten,
    du undrade om byrå??
    Ja vi hade redan serien Malm så vi fyllde på med två till i samma serie.
    SÅ nu har vi en hel vägg i sovrummet med byråer. Skitbra blev det! Och snyggt!!!!! Var lite rädd att det skulle se ut som en "lagerlokal" men det blev verkligen bra. Vi är sååååååå nöjda.

Ett helt nytt rum! Igår när vi lade oss sa jag att det kändes som om vi skulle sova på hotell! :D

• Piggelin1

Tack Sweet, vad söt du är

Mmm, jag hoppas att det är övergående, eller åtminstone att jag kan "strunta i det" för det mesta. Har haft två nätter på raken nu, som jag inte riktigt kunnat sova ordentligt, typ vaknat i vargtimmen & funderat på bla detta. Fast natten till igår var det en film vi såg i lördags kväll, som snurrade i skallen. Blood Diamonds. Klart bra, men ruskigt otäck - jag tror tyvärr jag måste sluta kolla på såna filmer...! Snurrar för mkt i skallen efteråt, inga mardrömmar, men hjärnan snurrar på högvarv när jag är vaken istället. Alldeles för bra på att leva mig in i saker & ting...!

• Lapinette

Sweet - helt rätt känsla! Det där med att det är så fint som ett trendigt hotell. Själva har vi lullat omkring hemma nu i två veckor. Bara njuter av att faktiskt få bo hemma!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!