• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Liten - tyvärr bor ju jag i Skåne, så det funkar inte, men annars verkar det vara en intressant kurs! Har faktiskt själv anmält mig till två kurser hos Medborgarskolan den här hösten - en i spanska pga en planerad resa till Sydamerika till vintern och en i sång, för jag gillar att sjunga, men skulle behöva lite hjälp för att bli bättre.

August - ja, väntan på BIM blir defintivt roligare om man "vet" att man haft ÄL! Spännande vecka för dig nu!

• pirr!

Roligt med kurser! Skulle verkligen behöva gå en matlagningskurs. Absolut i n g e n fantasi när det gäller mat!
    Har däremot anmält mig till en tenniskurs under hösten. Får väl se hur det går nu med graviditeten och allt.. Hoppas kunna köra ändå!

• Soofia

Hej tjejer

Håller tummarna för alla som har BIM denna vecka...Lappis, så länge tanten har inte visat sig är det kanske kanske en annan typ av magont. Je croise les doigts!!

Själv har jag ingen aning om när ÄL dyker upp, borde vara mellan i lördags och onsdag men men märker ju ingenting. Tänker faktiskt inte så mycket på det vi får väl se hur det går. Hoppas bara att den inte kommer i slutet av veckan, för maken är borta med jobbet torsdag till söndag....
    Typiskt!

Apropå plommon, måste jag dela med mig av en underbar plommonkompott recept (Från Rolfs kök): Man kokar plommon (som man har delat i halvor ) i vitt vin, med en vaniljstång och lite socker. När de har mjuknat adderar man lite maizena och sedan låter man det hela stå ett tag. Kan ätas varmt med vaniljglass eller kallt så där...Jättegott...

Usch, nu blev man ju hungrig...

• Lapinette

Jag har alltid gått någon kurs varje termin (normalt språk) men de sista 3 åren har det inte blivit något. Först pga att jag bodde mestadels av tiden i Cannes och det sista året har det varit så trevligt att vara hemma med maken.

Liten - ska fundera på saken. Laga mat är skoj och Medborgarskolan ligger nära hem.

• Liten med Mindre

Det var länge sen jag gick kurs för nöjes skull. Sen fick jag matkurs som del av morgongåvan - jätteskoj, och blev taggad att gå fler. Och att pröva lite konstiga saker är bättre under ledning. :) Och så slipper jag köpa hem mysko grejor som kanske inte är goda.

Plommonmarmeladen kom från Allt om Mat, med socker, lime, ingefära o vanilj. Det blev riktigt gott, och lite annorlunda. Får sånt behov av mathamstring/pyssel på hösten. :D

• -August-

Ah, roligt med kurser! Jag alskar kurser!

Tinga - jag gick en sangkurs i Stockholm for tva ar sedan. Jag ar en dusch-sangare och alskar festvisor, men har var alla valkomna. Superroligt. Vi sjong latar som "Batlat" och "What'll we do with the drunken sailor".

Jag ar sugen pa en gitarrkurs i host. Jag kopte en gitarr for lange sedan men kom inte langre an till "Oh Carol"... (i slow motion).

Liten - hade garna gatt pa matlagningskurs!

• junilejon

Jag vet inte om tanten dykt upp eller om hon ångrade sig Har fått en liten blödning i natt,men inget mer! Jag brukar ändå ha mycket direkt ifrån början. Men jag fick åka hem nu ifrån jobbet för jag är så yr och mår så illa... skulle ta tempen,men den var ju kass så min älskade man få ta och köpa en ny!!!
    Så tråkigt det är när chefen blir sur för att man åker hem, men jag försöker skita i det...det är ju inte hon som mår dåligt!!!

Blev hemst sugen på att göra sylt nu när det pratas så mycket om det, min man bakar ju alltid scones på lördagsmorgonen varje vecka,hade varit mumsigt med lite god sylt till....

Ang kurs så har jag med alltid velat gå en,men när man jobbar skift blir det svårt! För man missar ju ena veckan hela tiden...

• Tinga

Oj, Junilejon, det här låter ju lovande! När ska du göra ett nytt gravtest? Hade jag varit du hade jag gjort ett bums!

• Lapinette

junilejon - låter verkligen helskumt! Säger som Tinga, borde du inte testa igen?

• junilejon

Lappis och Tinga

Jo jag ska testa mig igen,men orkar inte köra in til stan och köpa ett nytt! Få tvinga mannen när han kommer hem
    Så är det när man bor på landet

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!