• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Vänner: kan det vara detta du menar:

www.incontro.se/index.asp&rub=Lunch'n'Sweets&menurub=cibo&section=mat&page=sweetlunch

vet ju inte vad maken är sugen på, men om vi ska till Universeum o Liseberg, är ju detta en smaskig mellanlandning, och inte alltför långt från Piggelin om jag förstått rätt. :) Men som sagt, ska kolla med maken o bofasta kompisar också.

• Tinga

Ajdå, Lappis; är du säker på att det är menskänning eller kan det vara något annat?

Jag var kanske lite otydlig tidigare, men det är ÄL jag har i slutet av denna/början av nästa vecka; inte BIM. Kanske ska vänta med att ta med mig på BIM-listan tills jag verkligen vet att jag haft ÄL, med tanke på hur osäker jag varit de senaste cyklerna. Jag kör iallafall fortfarande på med mina temperaturmätningar (oroa er inte; jag ska testa med CB digitaltest också, när jag kommit lite närmare ), och den här cykeln har jag faktiskt haft en riktigt jämn och fin kurva hittills. Samma värde sex dagar i rad har jag aldrig tidigare varit i närheten av!

• Tinga

Liten - åh, plommonmarmelad låter mums! Men tror du verkligen att det finns någon kvar när bebisen väl tittat ut? Fast ni kanske kokte en jättesats?

• Piggelin1

Hej tjejer,
    ett snabbt inlägg från mitt håll till Liten, Vänner mfl.

Det var nog precis det som Vänner menade - jag har inte testat deras afternoon Sweets på lördagar, däremot deras brunch på söndagar, som är kanon! Fast just det, Liten du skulle väl åka hem igen vid 13-tiden på söndagen & jag har för mig att brunchen börjar först kl 12, så söndagen är väl rätt körd då. Har även sett reklam för ngn sallads- & choklad-buffé på lördagar, på det hotellet som ni ska bo på Liten, dvs First på Centralen, som jag är lite nyfiken på, ifall de kör den även i höst.

Men jag är flexibel! Gothia (Incontro) funkar, men andra ställen funkar precis lika bra. Jag promenerar alt. hoppar på cykeln!

Okidoki, måste rusa! Kommer ev in i em en sväng!

• Liten med Mindre

Tinga - gjorde bara en halv sats igår (4 burkar, 2 till oss). Men när jag kom hem gjorde jag i ordning och frös in de plommon jag hade kvar i kylen sen förra veckan. så att jag kan koka en halv sats till när det närmar sig. :)

Och vi äter inte jättemycket marmelad hemma.

• Lapinette

Tinga - sorry trodde det var BIM. Tar bort dig och så håller vi tummarna att du hittar ÄL istället.

• start september

Hej hej,

tittar in efter en förkyld men skön helg dock med en massa tant. Idag ska jag till gyn och se vad de säger. Känns lite konstigt - vi har ju försökt ett år nu men med tre plus som inte blev något och dessutom har vi ju varit på Sophiahemmet. Men jag har ju inte varit hos någon gyn egentligen! Så nu får vi se om han vill vara snäll och göra en liten utredning...

Hoppas för BIM-arna - nej Lappis håll modet uppe! Inte förrän tanten väl syns är hon här!

• -August-

God morgon!
    Ny vecka och nya utmaningar !
    Oj vad ni har skrivit! Far catcha upp lite eftersom.

BIM pa fredag!!! Symptom: ja, pa gransen till svamp om jag ska vara arlig. Det later som ett skumt symptom maste jag halla med om, men anda nagot som ar ovanligt. Det kliade lite i helgen, sa nar vi hade sex var friktionerna riktigt harliga pa fler satt an de vanliga

Ett annat symptom, ja nagot som skiljer sig i a f, ar att jag har sovit sa latt. Legat och vridit och vant mig, vaknat till 10 ggr/natt osv. Kan det bero pa att jag ar befruktad eller pa min lilla forkylning. Ja, det forsta ar sa mycket roligare, sa det haller jag pa.

Tinga - hoppas du hittar AL! Det ar ju sa mycket roligare nar man vet att man har de ratta forutsattningarna

• Liten med Mindre

Anmälde mig precis till en kurs för att få lite nytändning i matlagandet:

www.medborgarskolan.se/templates/pages/CoursePage.aspx&sgid=7&cid=29553_Gustav01

Tänkte jag skulle lära mig om nåt mer än pasta o ris. :D Någon Stockholmare som vill vara med? :?

Ska leta upp en mer utländsk kurs också, som maken kanske har lust med. Bäst att passa på - sen blir det klurigare att gå tillsammans.

• pirr!

Go´morron!
    Alla verkar jobba hårt såhär på månadgsmorgonen.. inga inlägg på nästan en timme!!

Lappis- hoppas att det är annat magont!

Plommonmarmelad låter fantastiskt! Blev hungrig igen..
    De på jobbet måste börja undra nu. Idag släpade jag hit en hel kasse med yoghurt, frukt, bröd, kex och nötter i mängder och småäter såfort jag får chansen. Illamåendet är inte i avklingande som jag hoppades, men med lite rutiner står man ut (och det är ju tecken på något positivt, intalar jag mig hela tiden!)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!