• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

Just det, jag gav ingenting till min man på vårt pappersbröllop. Men jag gav honom en överraskningspresent några veckor innan
    Jag hade inte förväntat mig ngt av honom heller för 1 års bröllopsdag... tja, såå speciellt är det inte. Vi gick ut och åt en god middag, så tråkiga var vi. Fast han hade ändå köpt jättefina örhängen till mig, vilket jag blev väldigt glad för. Det är så svårt att ge saker till killar tycker jag!

• Lapinette

1 år som gifta så åt vi på en topprestaurang (en stjärna i Guide Michelin) i Köpenhamna. Maken betalade. Vad han fick - mig! Nu är det så att vi åt middagen på min födelsesdag som är dagen innan vår bröllopsdag. Så jag gjorde inget speciellt till honom.

Gällande morgongåva så gjorde även jag en Secret Box men hos Brigitte Grenfelt. Vi åkte ut till ett slott och tog riktigt vackra kort en superkall novemberdag. Till saken hör att min make verkligen uppskattar vackra underkläder och jag är superdålig på att använda dem. Nu har han ett helt fotoalbum med mig i dessa vackra franska spetsar...så kan jag fortsätta luftsa omrking i mina Twilfit underkläder. He, he!!!

Själv fick jag otroligt vackra diamantörhänger i samma serie som min förlovningsring. Love them...och har inte tagit av dem sen bröllopsdagen!

• V I L M A

Morgongåvorna uteblev för vår del. Vi tyckte det kändes överflödigt. Och jag ångrar inte i efterhand att vi inte köpte några. Morgonen efter bröllopet var så underbar ändå...

Lapinette, vi känner varandra sen tidigare! Är gamla brud juni från Gemma tråden och ambassadfesten!! Hihi! Kul att se dig här igen! Blev trött på mitt nick och bytte!

• sweetstreet

Sweet är här.
    Och är inte alls deppig eller under isen.

Har bara haft fullt upp hela helgen.
    Fredagen var fullspäckad med saker att göra på jobbet och sedan var det after sork öl på kvällen.

Igår åkte vi till ikea och shoppade på morgonen- efter lunch. Puh, det tar alltid sådan tiiiiiid!!! Sedan drog vi på ett farwell-party.
    Idag har vi skruvat ihop våra byråer och typ städat järnet. möblerat om hela sovrummet och rensat och haft oss. Puh!!! Men det blev bara såååååå bra!!!!! :)
    Och mer än dubbelt så mycket förvaringsutrymme än tidigare! Jippie!!!! :) :) :)

Började äta mina hormoner igen nu idag. Man ska ju äta dem dag 5- dag 9.
    Får se om det hjälper denna omgången då.

Tinga förresten,
    ang ditt maraton tror jag itne det är ngn fara alls. Din kropp är van att träna och som flera skrivit här inne så beror tidiga missfall inte alls på saker som att man ätit fel, eller att man rört sig för mycket/för lite etc. Utan det är för att det befruktade ägget inte var bra nog. Dvs genetiska fel på äggets kromosomer eller på spermiens.

• sweetstreet

Jag gav en secret box till min man i morgongåva.
    Tyckte det var skitroligt att göra den!!!
    hade kontakt med en fotograf som var jätterolig att jobba med och vi var utomus på Djurgården. Haha tur att man inte är blyg för det var en del foolk som gick förbi. och de undrade nog vad vi gjorde. men jag tänkte att vad f-n de ser väl inte så bra på det avståndet, och kasnke tror de ändå att det är ngn form av reklamfotning eller så...
    Och mitt i allt började Allsång på Skansen som man hörde där vi var och fotade. Håhå! Vilka minnen!
    Tjejen som fotade lade ut några av mina bilder på sin hemsida också. Så nu finns man på nätet i bara underklädera...!!! :o :o :o
    Fast jag tror knappt ngn jag känner skulle se att det var jag för det är närbilder (på detaljer typ bröst eller hand eller mage etc) samt portätt på lååångt avstånd. ;)

Blev jättenöjd, och maken blev såååå överaskad!! :) Särskilt som han inte alls trodde att jag skulle gjort ngt sådant för jag är ju en sådan total frilufts-sport-sneekers-o-jeans-tjej.... Hahaha!!! :D :D :D
    Men det var skoj!

Nu måste jag sluta för maken vill åt datorn!

Kram till er tjejer!
    Och jag håller tummarna för er som är nära BIM!!!!! :)

• Tinga

Maken och jag var så ojämlika att jag fick en morgongåva av honom, men han fick ingen av mig. Tja, han förväntade sig ingen, och blev följaktligen inte besviken, medan jag blev jätteglad för de diamantörhängen jag fick.

Våra årsdagar har vi firat med goda middagar på olika ställen, och faktiskt firade vi den första med att äta på just det stället där vi hade vår bröllopsfest. I år har vi ju 5-årig bröllopsdag, och det firas med en resa till franska rivieran. Egentligen är den resan inte bara för att fira bröllopsdagen, utan vi ville reas en vecka under hösten, men passade då på att lägga den så att vi är borta just den veckan vi har bröllopsdag. Själva bröllopsdagen kommer vi att fira med att äta på någon av de restauranger i Cannes som Lappis varit gullig och tipsat om. Vi pratade om presenter så sent som igår kväll, och kom fram till att skippa det, till förmån för en riktigt god middag.

Sweet - det låter som att ni haft en riktigt produktiv helg! (Kanske inte i den bemärkelsen som oftast avses i den här tråden, men ändå! ) Visst är det skönt att ibland få rensa ut riktigt ordentligt, och har man dessutom fått nya förvaringsutrymmen på plats är det verkligen toppen att börja med en rensning, så att man inte sparar en massa man egentligen inte vill ha, bara för att man helt plötsligt har "hur mycket plats som helst"! Vi städade och plockade undan rejält därhemma i lördags förmiddag, och sen var det så mysigt att bara vara hemma och slappa resten av helgen, och njuta av ordningen och att allt var rent.

• Liten med Mindre

Hej o godmorgon!

Vi hade en kanonhelg på landet, ompysslade av mina snälla föräldrar. Tror inte jag gjorde något vettigt färrän igår lunch då jag plötsligt hittat ett recept på plommonmarmelad. Och mormors träd är lika fullt med frukt som föräldrarnas, så vi kunde koka en provsats. Gott! Lever i tron att jag nu kommer bjuda eventuella fikabesökare i vår på dinkelscones med marmelad istället dör kläggiga kakor. Som om det nu vore nyttigare . :D

Kvällen ägnades åt "Tre män och en baby", som nu dammats av i videohyllan, och en ny B&J glass som var otroligt god (Chocolate theraphy"). Filmen är faktiskt fortfarande söt, efter alla dessa år.

• Liten med Mindre

Sweet - vi är också på byrå-jakt. Vad blev det för något?

Morgongåva - gjorde en secretbox och det var superkul. En liten egotrippm oxå eftersom jag inte var beredd på att se så "bra" ut. :) Fick en upplevelsekalender av maken.

Och på 1-årsdagen "bjöd vi varandra" på Trosa Stadshotell. Gott o mysigt.

• Lapinette

V I L M A - åhhhh, har så undrat vart du tog vägen. Sist du skrev på den andra tråden så skulle du ned och praktisera i Afrika. Hur gick var det och hur gick bröllopet? Kan du inte komma in på den gamla tråden och berätta. Gemma vill säkert också veta vad som hänt.

Vi diskuterar lite som Tinga gällande årsdagar eftersom vi älskar god mat och gott vin lägger vi pengarna på en exklusiv restaurang istället för presenter.

Sweet - härligt att du mår bra! Har faktiskt varit lite orolig för dig i helgen. Du brukar ju alltid titta in här. Förresten, vilken fotograf fotade du för? Vore skoj att se fotona på hemsidan .

Idag är min kollega som jag delar rum med tillbaka efter 8 veckor (semester + pappaledig) så jag kan/ska nog inte vara här inne lika mycket som vanligt.

Annars så sitter jag och inväntar tanten. Har känningar i magen men hon borde inte komma förrän om ett dygn.

• Lapinette

Veckans BIMare:
    Junilejon BIM 17/8 ? fortfarande ingen menskänning men återigen ett negativt test. Ska hålla ut i några dagar tid och sedan testa på nytt.
    Puman-prinsen BIM 17/8 ? någon som vet hur det går där?
    Lapinette BIM 21/8 ? sitter och väntar på tanten.
    Nenne BIM vecka 34 - - var inne i helgen och mumlade om sin syrras bröst, vinresa ned till Frankrike och annat. Vet inte om det var tecken på BIM eller BOM?!
    August BIM 24/8
    Tinga BIM 25-26/8

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!