• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Den gången tanten var sen med 3 dagar kände jag faktiskt ingenting. Det var det som var så märkligt. Jag gick bara och väntade och väntade. Tillslut tänkte/hoppades jag att jag kanske hade en Cissi graviditet på gång. Men icke sa nicke.

Här har jag dammsugit men oftast är det faktiskt maken då jag tar hand om att torka/damma av. Sen har vi haft tvättstugan så lite nytta har vi gjort annars känns det som jag lider av "myror i brallan". Är inte van att vara så lat som jag varit under eftermiddagen då jag låg på soffan och såg en film.

På vinfronten har vi varit jätteduktiga. Igår nada och detsamma idag. Vi är nog lite märkliga som dricker alla dagar i veckan utom på helgen. Imorgon blir det dock vin då min familj kommer på middag.

• V I L M A

Godkväll alla havande och nästan-havande härinne!
    Jobbat idag. Älskar mitt nya jobb. På mina lediga dagar längtar jag nästan till jobbet. Jaja, det håller nog inte i sig så länge till. Jag för njuta så länge det varar, för snart kommer väl vardagslunket över mig...

Nu får ni berätta, jag är ju ny i denna business. Alla dessa förkortningar, BIM, BOM mfl... vad betyder dom. Har räknat ut vad "tanten" är för något (vem kom förresten på det ordet och hur??) och ÄL måste ju betyde ägglossning. Fill me in girls!

• mugglesfan

BIM är Beräknad IckeMens - alltså den mens man helst inte vill ha. Så BIM-dagen är då man förväntar sig (NOT) att få mens om man vill bli med barn och den dagen då man kan testa med gravtest (el eg 3 dgr innan men säkrast är nog BIM-dagen). BOM är helt enkelt när mensen kom iaf.

Har ni förresten tänkt på att vi haft baby-BOM och inte baby-BOOM denna månad?

Hur fasen kom uttrycket tanten till? Hmmm.... var det pga uttrycket "it aint over til the red lady sings"? Kommer inte ihåg... alzheimer light.

• mugglesfan

Just det, länge sedan Sweet var inne, inte likt henne. Hoppas hon inte befinner sig i djupa depphålet!

• mugglesfan

just det, ska kolla min mugglesmejl imorgon och lägga till dig i galleriet junilejon! men nu är det läggdags...

• viktualia

Spionen Vickan kan meddela att en tidigare trådveteran nämligen Jessie numera är mamma till 3, dvs det senaste lilla knyttet har tittat ut. Mer info än så kan spionen inte bjuda på tyvärr!

• junilejon

Lappis

Ja min mens brukar vara ganska puntlig, så det är lite märkligt! Tanten har inte dykt upp än så ibörjan av nästa vecka så gör jag nog ett nytt test! Jag hade nog inte tänkt på det så mycket bara om hon hade varit sen,men eftersom jag mår så illa till och från så börjar tankna snurra!!

Muggles

Jag har hört att den boken ska vara jätte bra...har funderat länge på att köpa den,men det har aldrig blivit av. Men om du säger att den är värd pengarna så köper jag den

Idag ska jag börja att riva tapeterna här i datarummet,måste först ta ut allt utom datorerna...sen ska jag ta bort tapeten i taket. Dem som bodde här innan har tapetserat in träbalkarna i taket!!! VARFÖR gör man det???

• viktualia

Jooo nu fick spionen mer info! Det blev en flicka och hon tittade ut 18/8 och är lika söt som de flesta andra bebisar *fniss*

• Mrs_B

muggles
    Visst är Annika Lantz bok rolig!!!
    Jag läste den i början av sommaren och kunde inte sluta och som man skrattade.....

junilejon
    Köp boken!!!!!

• mugglesfan

junilejon finns numera med i galleriet plus en nytagen magbild på mig och Piggelin (tagen igår lördag).

Jag undrar om jag hade lite förvärkar imorse. Hade sammandragningar (och de gör ju inte ett dugg ont) men även lite lite ont som i övre delen av livmodern. Men det gick över. Och när jag läser på nätet så verkar det inte vara så det ska kännas? Det ska mer kännas som mensvärk i nedre delen av ryggen. Ja ja jag får fråga BM imorgon.

Hade varit lustigt om jag satt igång förlossningen mha Annika Lantz' bok Så som jag låg och skrattade igår (precis min humor!) så kanske bebben tyckte det blev väl hoppigt därinne

Och även om det är förvärkar så kan det ju ändå dröja innan det sätter igång på riktigt. Men nu är det absolut max 3,5 veckor kvar iaf...

Apropå hårdostar så läste jag att de var ok om de var långlagrade på livsmedelsverkets hemsida. Tex parmesan osv är helt ok. Alla ev bakterier har försvunnit pga den långa lagringstiden. Och livsmedelsverkets sida är ju rätt "hård" i sin bedömning så de kan man nog lita på...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!