• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Näpp Liten, inte cynisk, bara realist!
    Det är ju precis så det är! Men faktum är att det verkar vara olika inom olika landsting. Har många komisar i Sthlm som blivit sjuksrivna på deltid utan några som helst bekymmer, medans här i Gbg har jag bara hört rakt igenom att de är stenhårda & kör med devisen "graviditet är ingen sjukdom". Jag är lycklig över att jag mår så bra som jag gör!

• Liten med Mindre

Suck - jag letade roliga hårdostar som var pastöriserade i vår ostdisk, men ingen av de lockande schweizarna eller fransmännen var det. Västerbottenost i all ära, men jättefestligt är det inte.

Så ni kan ju gissa mängden pastöriserade mögelostar... (förutom danska då).

• Piggelin1

Lappis, kan bara upprepa Muggles & mina alkofria tips: Carlsberg, Jever & Norrlands Guld smakar helt OK. Norrlands är bäst tycker jag. Alla alkoholfria viner smakar "kattpiss" utom mousserande Billabong - den är faktist helt ok. Sen finns det några ciderliknanade varianter på bolaget som smakar persika respektive jordgubb, de är ok om man inte dricker för mkt (de är så söta... )

• Liten med Mindre

Lapinette - jag som inte dricker öl i vanliga fall har dristat mig till att dricka alkoholfri öl (Carlsberg och Claus...någonting). Smakar ok öl för mig, och äntligen något med lite vuxen (o "festlig") smak (mineralvatten är mer lunchdricka för mig).

• viktualia

Tänk att jag kan bli så AAAAAAAAAAARG över det där med att "graviditet är ingen sjukdom"

Nääe det är det inte, men det är ett tillstånd som förändrar en kvinnas kropp och för alltid påverkar den. Det innebär en belastning för kroppen, som får olika uttryck för olika individer.

Med det där resonemanget borde idrottare som drar på sig förslitningsskador pga för mycket träning inte heller sjukskrivas eller få omfattande vård... baaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hade det varit män som var gravida hade det inte funnits den där typen av puckade resonemang!

/Vickan
    som tycker att graviditetskrämpor av olika slag ska hanteras under devisen "allt som underlättar graviditeten och som är ok för alla inblandade, ska övervägas"

• Piggelin1

Liten,
    både Muggles & jag har hört av BM (eller om Muggles läste det på nätet) att opastöriserade hårdostar är helt ok att äta eftersom de är långlagrade. Så parmesan är helt ok & förra helgen satte vi i oss opastöriserad Gryuere Reserva tillsammans med ovan nämnda ostar!

• Lapinette

Det får nog bli vatten och juice. Ska nog sätta i med hårdhandskarna i nästa vecka och ta det lugnt med vinet fram till nästa ÄL. Har ju haft uppehåll en gång tidigare men denna gång ska jag inte vara lika hård, nolltolerans, utan tillåta ett glas vin vid restaurangbesök.

• Piggelin1

Vickan, håller med dig helt & hållet. Deta gör mig också så himla ARG!! Det är ju knappast så att man fabulerar om sina besvär!! Bra liknelse med idrottsmän!

• Liten med Mindre

Piggelin, det finns ju pastöriserade varianter med, bara inte i vår soppiga snordyra ICA.

• Victory

Jag sitter och klurar på vad jag ska komma med för förklaring när jag är sen på måndag. Jag vill inte säga att jag ska på gyn för att lämna blodprov! Spekulationens vågor går nog höga ändå!

Vi har flextid men jag brukar vara på jobbet mellan 7-7.30. Kommer jag 8.00 är det kanske ingen som undrar men om jag dröjer till 9.00 känns det som om jag måste han en ursäkt. Jag funderar helt enkelt på att säga att jag försov mig!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!