• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs_B

Vänner-fan
    Jag hade lite problem liksom du att hålla tätt direkt efter förlossningen och hörde efter med BM vad jag skulle göra, om detta var vanligt osv. BM rekommenderade knipövningar och ha tålamod. Efter ungefär ett halvår gick det bättre för mig och sen kunde jag börja träna igen och då funkade det ännu bättre.

VILMA
    Välkommen hit!

Snartis
    Förstår hur du känner dig nu. Jag gick över en vecka med vår son och det kändes som evighet. Man gick bara hemma och väntade och vaggade och telefonen ringde hela tiden, nära och kära undrade ju naturligtvis om det hade kommit någon bebis.

Åh, vad kul för Frullan att Borren har vänt sig!!!!!!

Clown
    Spännande!!!!!

BrudSommar2006
    Jag gick på återkontroll hos BM 12 veckor efter förlossningen och då ingick en undersökning.
    Du kan ju alltid fråga om du kan få en undersökning, om det nu inte ingår hos er.

• Victory

Åhh, trist September att tanten kom! Men kanske tur i oturen att hon ändå kom (om hon nu ändå skulle komma menar jag). Få se om vi ÄL:ar samtidigt (troligtvis är jag en vecka efter dig... ).

Nu har vi fått pappren från KK!! "information till er som ska genomgå infertilitetsutredning". Shit, det låter ju jättehemskt. Är vi infertila?! Vi har ju knappt försökt känns det som. Upptar vi vårdresurser i onödan nu eller? Nä, klart vi ska köra, om det sen inte är nåt fel på oss och det tar sig av sig själv är det ju bara bra! Jag har minsann inte utnyttjat min "landstingsskatt" tidigare så det är väl dags!

I övrigt är det toppen med mig (lite vin och god mat och man är på banan igen ).

Vänner och Mrs B: Det låter ju lite hemskt när man läser om alla plågor efter förlossningen. Vad ger man sig in i egentligen?! Jag kanske borde scrolla förbi dom delarna... Men jag vet att det är väl värt all smärta när man håller det där lilla barnet i sin famn! Åhh, vad jag längtar!

• Mrs_B

Victory

Det ÄR verkligen värt allting!!!!

Och man gör om det igen.

Vi är ju inne på tredje gången nu.
    Men vi har ju inte alltid fått lyckliga slut vi heller. :(

• Mrs_B

Frågor till listan:

Vänner-fan = ålder
    Cicci
    Snart så
    Frullan
    koko
    pirr
    victory
    MSW

• Lapinette

Inne och kollar och tänkte var är Sweet? Hon brukar ju dyka upp på eftermiddagen/kvällen?

Har haft en superlugn kväll i soffan och jag tror faktiskt jag ska gå och lägga mig och läsa snart. Fattar inte hela veckan har jag varit uppe sent, druckit vin och härjat runt och ikväll när det är fredag blir det vatten och bums i säng. Kanske borde testa och göra tvärtom.

Går in och kollar läget här under helgen fram tills dess. Ha de!

• fifiopipi

Godmorgon i tråden!!

Är väl inte så många som kollar här på helgen, det brukar ju va rätt öde...

Roligt för Frullan att vändningen gick bra!! Skulle man bli gravid så är det ju en vaginal förlossning man önskar i första hand. Även om det viktigaste är att bebben mår bra när den kommer.!

Hade troligen ÄL på torsdagen. Har sexat varje dag! sen söndagen. Har ändå inget större hopp om att det tagit sig.. Men maken är possitiv i alla fall (o han brukar inte prata så mycke om de annars. Men de kan ju vara hans tur att kämpa lite nu).

Ska ut på stan nu o leta fint födelsedagskort. Det blir dubbel 30-års fest ikväll. Kanske kanske ett överrasknings bröllop!! Fast dom är inga giftas-människor direkt. Men man vet aldrig(jag hoppas! Är ju alltid kul med bröllop).
    Blir vin och god mat i kväll i alla fall!! Det e inte fy skam.
    Och jag kör numera på att jag inte är gravid tills motsatsen bevisats. Men så är jag ju inte den som dricker mig asberusad heller.

Lycka till!!! till alla BFare, ser fram emot läsningen efteråt. :) :)

• nenne78

junilejon! har du testat idag igen? För visst har tanten ännu inte visat sitt fula tryne?

• Vänner-fan

Halloj!

Satt och läste lite gamla inlägg lite planlöst eftersom jag inte riktigt har koll på vilka sidor jag missat. Och tur var väl det, annars hade jag aldrig fattat att både vårbrud och brud i augusti bytt nickar! Tänkte att det var ännu fler nya som tillkommit.

BS,
    Vilka saker hos Anna Wahlgren gillar du inte? Jag har själv några saker jag inte håller med henne om och vore kul att se om det är samma. Plus att jag behöver öva på att ta in information mer kritiskt och inte alltid svälja allt jag inte vet så mycket om med hull och hår.

Förresten har jag kommit på att det är ärrvävnaden bl.a. som gör ont. Nån som vet om man kan göra nåt åt det? Smörja med olja, bända, tänja?... fy, hemska tanke!

Jag har ju som sagt missat en hel del på sistone, men tycker mig inte ha sett Koko inne på länge. Nån som vet hur det är med henne? Och hur går det för Cicci?
    Kanske ingen här just nu, får se om jag hinner läsa ikapp lite till och få lite svar på mina undringar innan prinsen tycker det är trist att ligga på lekmattan.

• nenne78

här väntar jag bara på att hon ska plinga på dörren. Det borde inte vara BIMBOM förrän nästa vecka, men jag har haft ömma tuttar i flera dagar. Men vårtgårdarna är ljusare än någonsin och så känns de slappa, jag har fått för mig (efter en grundlig analys av min systers rattar, ni som minns...) att de borde bli hårda med gigantiska vårtgårdar i klädsam (?) rostbiffsfärgad ton. I övrigt så känner jag mig ovanligt normal. F*ck.
    Ikväll är det 3 x 30-årsfest där min man har en av huvudrollerna. Det kommer nästan 70 pers och det ska bli så himla kul! De har lagat mat hela dagen igår och jag och en av flickvännerna har dukat (klassiker, men vi tycker det var kul och de gör det inte, vad de vill erkänna, haha!)

Egentligen vill jag inte dricka utifall att, men som ni redan avhandlat, inte förrän motsatsen bevisats... Fast jag är jävligt trött på alkohol, det här har varit värsta sommaren någonsin i att pimpla öl, vin och grogg. Och nästa helg är det bröllop, weekenden därefter åker vi utomlands med jobbet (som är ena riktiga livsnjutare vad beträffar sörpla goda viner och dansa på bordet) och helgen därefter åker vi till vingården iFrankrike där de gör... vin. Jaja, när jag sen blir gravid så blir jag ju utan i ett bra tag så jag får återhämta levern då.

• nenne78

hallå vänner-fan! Hur är det med dig (er!) Låter jobbigt med att ha ont, har ingen erfarenhet av det mer än att syrran sa att det kändes som att muffen var en rugbyboll (med sömmen på sidan ni vet).

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!