• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Storasystern

Hallåj igen.
    Fortfarande kvar i USA på konferensen... :(

Har förståss inte hunnit läsa ikapp allt, men såg att Frullans vändningsförsök hade lyckats! Grattis!!! Jag vill också föda vaginalt och förstår precis hur du känner dig frullan!

Snartis - håller tummarna för att det kommer igång bums för din del! :)

Jättetrist med så många BOM den här månaden!! :(

Jag har varit på semester i över en månad och det har kommit en in massa nya på den tiden, så jag ska kanske passa på och presentera mig lite.
    31 år, nu i v 23, fick till det på 9:e försöket... BF 14/12.

Konferensen är slut idag och jag ska shoppa vidare innan jag flyger hem ikväll!
    Återkommer nästa vecka när jag är tillbaka på jobbet igen!

• Piggelin1

Woooahhh, Lappis, skräm mig inte på det viset - jag får jämt höra att jag är så himla glad & framåt...
    Jaja, det handlar väl om att vara ödmjuk inför det som komma skall...
    Kompisen som blev riktigt rejält deprimerad förra våren/sommaren - jag skulle nog inte säga att hon är den extremt glada typen. Framåt ja, men det mest framträdande draget som jag tror varit jobbigt för henne är ett - i mina ögon - väldigt stort kontrollbehov. Detta funkade ju inte alls när bebisen gjorde entré. Tror hon hade förväntat sig att bebisen skulle sova större delen av tiden, men si, det vill den inte alls & hon blev ju självklart väldigt låst då & hann inte alls med ngt mer än jut bebisen. Sen vet jag iofs inte om ngt sådant kan bidra till depressionen?

Mannen är iaf helt förberedd på att det är han som får köra all markservice den första tiden. Han berättade om en kollega häromkvällen, som blev pappa för ca en månad sen & han hade gnällt på jobbet om att tjejen inte hade handlat när han kom från jobbet osv. Tydligen en väldigt "traditionell" kille (förvånar mig inte ett dugg med tanke på hans gnäll ) & min sambo var mest förundrad över att kollegan inte riktigt fattat hur det är att få barn & heller inte kunde tänka in sig i fruns situation, huyr upplåst man blir med all amning osv. Visst, funkar det med amning & bebisen sover & den som är hemma kan fixa en del "markservice", men då är det ju bara bonus!

• junilejon

Lappis

Jag undara med hur det går för vår puma
    Och jag har limat fast mina tummar nu för dig...hoppas att det har tagis sig

• junilejon

Piggelin

Vilken toppen kille du har, han verkar ju fatta det här
    Jag har lika tur jag...min man kommer verkligen att hjälpa mig det vet jag,hade han kunnat födda så hade han gjort det med

• junilejon

Jag kan inte stava nu för tiden...måste nog gå om grundskolan tror jag

• Tinga

Jag har en liten fråga - är det någon som vet om det är någon fara med rejäl fysisk ansträngning mellan ÄL och BIM, om det nu skulle råka ta sig den här månaden? Anledningen till att jag frågar är att jag ska springa ett halvmarathon, och jag vill ju helst slå mitt gamla rekord. Känns ju inte så kul att springa om man inte kan ta i till max, men det borde man väl kunna?

• Liten med Mindre

Tinga - kör på mantrat "Ogravid tills motsatsen bevisats".

Bebisen (cellklumpen) ska tåla lite påfrestningar, annars mår den nog inge bra ändå. En god vän åkte vasaloppen i v10, mest för att hon är envis, men ändå.

Så skulle jag göra.

• Lapinette

Exakt kör också med att jag är ogravid till den där attans stickan visat plus! Och attans vad ogravid jag hittills har varit .

• Moppy

Jag håller med Liten, kör på ogravid tills motsatsen bevisats.
    Dock OM du visar dig vara gravid, skulle jag inte springa halvmaraton. Nu hade jag ju några tidiga MF i bagaget, men min BM sa att jag skulle ta det lite lugnt de första veckorna, tills det satt sig ordentligt. Detta är säkert individuellt för alla dock!

• Moppy

Kommer till och med ihåg att hon sa "röra dig kan du självklart men spring inga maraton". :) men som sagt jag är ju ingen träningsfreak från början :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!