• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Msw och alla ni andra, någon tant har inte visat sig här inte,trots att hon brukar vara puntlig...så jag gjorde ett nytt test imorse men det visade tyvärr negativt! Ska vänta några dagar och göra ett nytt om inte tanten dykt upp!! Känns ju som att det skulle finnas något där inne...men det kanske bara är önsketänkande

Victory

Vad dem på hans jobb tror ska du inte en tänka på! Det är ditt minsta beskymer...och sen har dem ju inte med det att göra! Skönt att höra att du mår bättre nu iallafall...

• Clown

Tack Tinga!

Dr såg även att jag kommer att ha ägglossing till helgen och det vet ni alla vad det innebär :). Hade ju varit underbart om det hade fungerat på naturlig väg såhär inför sista försöket!

• Lapinette

Åhhh vad trist junilejon! Det verkar helt otroligt dåligt med pluss denna vecka.

Clown - härligt att ni har dragit igång processen. Då jag tror att det kommer vara svårt att få en tid hos min läkare så drar nog vår process igång ca 1 månad efter er. Jag räknar med att börja nedregleras i mitten av oktober och så äggplock/införsel i mitten av november. Då blir det en liten bebis (här kan du snacka om att vara inställd på att DET SKA LYCKAS!) omkring makens födelsedag. Ja, ja, jag får väl stå ut med två lejon i familjen.

• V I L M A

Nämen hej Soofia! Är du också här?! Vi känner ju varandra från 16 juni tråden!!
    Är allt bra med er?

• Clown

Lapinette! Vad kul att vi ska gå igenom detta så nära i tid. Jag ska berätta så mycket jag kan om hur det känns m.m. så du kan vara beredd :)

• Lapinette

Clown - vill veta allt!! Har redan fått en hel del info från Koko som gjorde sin IVF i vintras. Hade varit trevligt att göra det parallelt med dig för då kunde vi diskutera krämpor etc men jag tror inte vi riktigt hinner med.

Vart ska ni göra er IVF? Vilket sjukhus.

• Soofia

Hej Vilma!

Ja tack allt är bara bra med oss...lite trög start på jobbet bara, men det är väl så för alla!!
    Kändes lite tomt efter bröllopet, men nu tänker jag på det med ett stort leende!

Hur har ni haft det?

Kram!

• Lapinette

Clown - vi har inte bestämt oss än men min gyn har tre sjukhus som han samarbetar med, Falun, Storängsbotten eller Carl von Linné. Jag var inne på Carl von Linné men efter lite diskussioner med Frejis igår som gått där och gjort sina inseminationer så ska jag även kolla upp Storängsbotten. Hon förespråkade ett sjukhus som ligger i Stockholm så man slipper resa. Min läkare däremot förespråkar Falun som visst ska vara suveräna på IVF men det känns aldeles för krångligt.

• Victory

Tack Soofia! Ja, det är lätt att skuldbelägga sig själv fast det inte är så. Det känns lite skamligt att inte lyckas och inte blir det bättre av alla "goda råd" att inte vänta för länge!

Skulle det gå så långt som till adoption tror jag att det också kan bli jättebra men vi har inte tänkt så mycket på det än.

Junilejon: Synd på minuset men än är inte hoppet ute!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!