• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Clown

Vi får också hjälp av landstinget och de har varit såååå superbra hittills!

• Victory

Åhh, jobbet kallar! Men ni hojtar väl till om ni börjar fredags-partaja för då vill jag vara med!

*Tar några klunkar vin under deppmanteln fastän jag inte är så himla deppig längre*

• Victory

Clown: ja, det behöver ju inte vara nåt fel med landstinget. jag hoppas bara att det inte är så långa köer och att de har alla resurser som finns i Sthlm. Men om vi måste göra IVF måste vi nog åka dit eller till Falun. DÅ kan vi snakca långt att åka!

• MSW

Tack snartis för all info.. ;)

Frullan, vad skönt att h*n ÄNTLIGEN var med på noterna och vände på sig!!

Clown: Skönt att ni har kommit igång!

Junilejon: Verkar juh konstigt att tanten håller sig borta men ändå negativt? Men visst är det så att vissa är låga hormon så att det tar längre tid innan man kan se? alt. att det kräv blodprov eller något för att se? Vi hoppas juh på dig!!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Grattis till lyckad vändning FruLlis!!! Hoppas Borren har vett att ligga kvar nu.

Och en massa styrkekramar till dig Snartis. Det måste ju vara en lättnad att det svalnade lite utanför i alla fall. Kick'n kickar nog snart igång! *hoppas!!*

Muggles - jag vet ännu inte hur schemat/aktiviteter ser ut inför Gbg-resan, och jag gissar att du inte har en aning om hur dina dagar ser ut då. :D

Men, om ni ändå planerar en liten träff - så kommer vi (maken, magen och jag) ner 7-9 sept. Kommer vid 10 på fredagen och åker vid 13 på söndag. En tur till Liseberg och Universeum blir det, samt förhoppningsvis träffa lite kompisar som bor där. Gå på stan, äta gott, skämma bort oss. :D

Och - hurra! Sista dagen med spruta. Tyvärr gör handen fortfarande ont. Hoppas att det ger sig nu när jag är proppad med heparin. Har lite svårt att hålla handen från tangenterna bara.

• -August-

Tjenixen basta brudarna!
    Och ett speciellt hel och valkommen till dig Vilma!

Gud vilken aktivitet! Kul, men jag far nog acceptera att jag har en massa luckor i rapporterna.

Kort om mig Vilma: Jag ar 29 ar, ar inne pa mitt andra forsok, har superlang cykel, bor i London (flyttar till en annan lagenhet om en vecka!!!) och drommer om tre barn! Dessutom ar jag superstolt for att jag hittade och kande av min AL den har manaden. Den gick rattare sagt inte att missa ...

• -August-

Skummade igenom en snabbis och ser att CLown och Lappis har tid och plan for IVF. Helt suverant tjejer! DET ska bli spannande. Chanserna okar ju med manga %-enheter.

• junilejon

Angånde det här med killar och tjejer så har jag tänkt lite...
    För visst kan det vara lite märkligt att prata med män ibland?
    Det är lite som Bermudatriangeln,orden segla fulla av tillförsikt in i den tvåkönade samtalszonen och väl där tar mystiska,övernartuliga krafter över och gör orden till blott vrakspillror av sina forna begripliga jag.
    Då kan ett vanligt = kan vi inte prata om det? (från hennes sida) mycket väl (ifrån hans sida) låta som ett = kan vi inte ta din hjärna och så skär vi den i jätte tunna skivor och så går vi igenom allt hos dig som är konstigt,vi kan börja med ditt förhållande till din mamma....
    För trots att många unga män tillbringade sina första år i en feministisk miljö och bar avkönad mjukisoverall utan gylf,så verkar det inte riktigt förstå poängen med mysiga relationssamtal vid köksbordet..
    I princip har alla män mer eller mindra en -det-ordnar-sig-mentalitet inbyggt från födslen.
    Och om man befinner sig i ett förhållande som går på tomgång,så kan det vara bekvämt att ta till det där. Man kan säga -ååh,men vi behöver väl inte analysera sönder vårt förhållande?
    Vi har det ju bra! Du skickar fjärrkontrollen va,älskling?!
    Vi kvinnor kan ha en tendens att falla in i ett ältande om relationen,medans män tror generellt mer på handling än att prata om det!
    Men är det bara vi kvinnor som grubblar och tänker då? Är det bara kvinnor som i timtal kan sitta och analysera om ett uteblivet telefonsamtal (-för han sa ju att han skulle ringa-) Beror det på att mannen ifråga är rädd för sina egna starka känslor,eller för att han nog tycker att man hade för dålig andedräkt eller för små bröst!
    Men visst grubblar män oxså, dem går och längtar efter det där samtalet eller e-mailet eller den där signalen som får dem att ta ett steg till!
    Och om det inte kommer,så funderar ni på vad som är fel. Har jag sagt någonting? Är magen för rund? Har jag för fula kläder?
    I vår kultur fiins det till exempel vissa förväntningar om hur en man ska vara. Han ska tex inte gråta,men för tvåhundra år sedan kunde en man gråta hejdlöst utan att det inkräktade på hans manlighet (även om vi tjejer kan tycka att det är manligt att visa känslor) Och om man läser romaner från 1700-talet så upptäcker man hur manliga romankaraktärer succesivt börja gråta mindre och mindre, och idag ibland unga män är det kanske lite öppnare återligen,men det finns fortfarnade ett coolhetsideal som inte går ihop med att gråta mer än på vissa slags "reservat" där det är okej. På fotollsmatcher till exempel,där får män både gråta och ha kroppskontakt med nadra män utan att riskera att ses som homosexuell (har själv inget emot homosexuella)

än kan veta allt om sin bästa väns datorutrustning eller hans handikapp i golf,men ingenting om varför det tog slut med hans senaste flickvän.
    Killar underhåller mer vänskapsrelationener genom att gemensamma aktiviteter, än genom att sitta och prata.
    et är ju väldigt kvinnligt att ställa en följdfråga när någon berätta att förhållandet med partnen är slut,oxså på så sätt analysera varför..
    Mannen acceptera kompisens besked om att det tagit slut med flickvännen och så äe det inte med mer det. Det ligger inte för honom att göra en bedömning av situationen och börja ställa frågor om det och svaren kanske inte intresserar honom heller.
    Männen ska inte vara ensamma för då dör dem,kvinnorna är starkare på det sättet.
    Män försummas utan kvinnors sällskap,det är därför killarnas omklädningsrum är en sån otrevlig plats.
    Och en sak vi glömmer att betona är att män och kvinnor faktiskt är betydligt mer lika än olika varandra...
    Hoppas att ingen tog illa upp och visst finns det undantag...

• Lapinette

Victory - så klart ni ska försöka och köra på som vanligt vid ÄL även under utredning. Vi har ju inte stannat av under försommaren mer än att det var viss förbehållning vid sekretprovet och jag har för mig även vid kontrast. Kontrasten tas inte under ÄL så det är lugnt och det verkar som det bara är Sophiahemmet som gör sekretprov så det slipper ni nog. Som sagt, sexa på som vanligt!!!

• Clown

Ja, chanserna är goda! Jag och Lappis ligger på lite olika nivå: Jag föröker sansa mig lite och inte tro till 100 att det lyckas (fast ändå) medans Lappis är säker på att det SKA funka. Ja, eller så tänker vi precis lika....nu flummar jag! :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!