• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Jag tror inte heller att det är några problem, om man inte är som min kompis! Hon har varit gravid nu i 4 år och nu när hon äntligen är det på riktigt så kan man tro att hon ska föda vilken dag som helst,trots att hon bara är i 10 v...ha ha ha hon är allt för rolig hon

• Victory

Men samtidigt har jag läst att det är väldigt sällan något som mamman gör som leder till tidiga missfall. Om det blir MF beror det på något fel på fostret och inte på att mamman tränat eller så.

Men jag skulle nog ta det lite lugnt om jag visste att jag var gravid. Men du är ju inte gravid än, vad du vet i alla fall, Tinga!

• Moppy

Victory - jag tror egentligen också att det är så. Sedan beror det väl på om man är van att springa långa lopp. Är man det är det ju skonsammare och ingen chock för kroppen. Är man inte det, tror jag inte att det är bra att chocka kroppen om man dessutom är gravid.

Men som sagt, är man inte konstaterat gravid skulle jag leva precis som vanligt!

• Lapinette

Rent generellt så ska man väl försöka leva som vanligt även när man blivit gravid OM det nu går.

• Liten med Mindre

Förutom allt det där man inte ska göra dårå...

;)

• Liten med Mindre

Och den listan är olika lång beroende på vem du frågar...

• Lapinette

Satt bredvid en tjej ute på en restaurang i tisdags som var gravid. Hon satt där och förklarade alla no, no för sin kompis medan jag satt och hävde i mig musslor, massa vin och ostar.

• Liten med Mindre

:D

Glöm sen inte, att går du till doktorn och har ont, så måste du hävda att det kommer av annat än graviditeten. För att vara gravid är ingen sjukdom och därmed har du inte ont nog för ledighet eller medicin. (Det har du däremot om du legat inaktiv i TV soffan och fått ryggskott eller har ont på annat sätt av ex för hög vikt.)

Lite som skillnaden att köpa en blombukett till bröllop och samma bukett utan att nämna bröllop...

;)

Eller är jag för synisk nu? :?

Fick just veta att en av mina rumskollegor blivit petad som gruppchef - ställd inför faktum att någon ny blivit rekryterad. Det vore väl att förstöra överraskningen om han fått veta först att de är missnöjda med hans insats? (Sen är han inte den som gör mest nytta i företaget - men lite fairplay vore schysst.)

Undrar om jag ska oroa mig för min situation? Å andra sidan är jag både fackligt ombud, har udda specialiteter och offentligt gravid - så det skulle nog se illa ut. :D *hoppas*

• Piggelin1

Lappis - du kan gladeligen häva i dig både musslor & nästan alla ostar, även när du blivit gravid (märk väl att jag inte skrev "om" )!! Det är ostron man ska undvika eftersom de är råa, men musslor kokar man ju Pastöriserade är ju nästan precis alla ostar i Sverige, köpte tex St Agur & Taleggio förra helgen till Muggles, Miss X & mig, båda var pastöriserade! De enda som inte verkar vara pastöriserade är de RIKTIGT dyra ostarna i ostdisken, dvs de som bara finns i väldigt välsorterade butiker/saluhallar & kostar sisådär 400 spänn kilot... Så det är lugnt! Hmmm, det är väl vinet då som du får skippa...

• Lapinette

Så du menar Piggelin att det finns ett liv efter BIM!! Jag klarar mig utan ostron. Det är maken som gillar och jag brukar smaka någon av honom. Det svåra blir ju vinet men hörde av den där tjejen (hon som satt bredvid på restaurangen) att hon drack någon öl från Carlsberg som visst var jättegod. Väninnan frågade då efter vin men där hörde jag inte svaret då maken min krävde att få lite uppmärksamhet.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!