• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

Vad roligt att höra att vändningsförsöket lyckades - duktig Borre! Det kanske var för att frullan "förberett" Borren genom att vicka ur ändan ur bäckenet med sina gymnastiska övningar; han kanske inte satt så hårt fast längre?

Snartis: kämpa på, "snart så"...

Jodå, man känner sig som 100 år när man går upp på morgonen - svullen, stel, inga hastiga rörelser... Men det ordnar till sig på dan.

Jag har inga känningar alls så jag har nog några veckor kvar Var och fikade på jobbet igår och min jobbarkompis som väntar sitt andra barn 26/8 sa att hans fru redan har haft värkar men det avstannade. Så det blir nog som jag har sagt hela tiden, att de kommer före mig även om BF ligger senare. Men det är ju inget man kan göra åt det, bullen kommer ut när den är färdigbakad...

Vänner: jag är tveksam om du verkligen ska behöva känna så som du gör. Kan du inte söka till en privat vårdcentral (Access-akuten?)? Låter som om det vore bra att kolla upp det. Jag ska höra med min BM när jag går dit på måndag vad hon säger om det.

• mugglesfan

BS: jag tror att återbesöket inkl gyn för ska de inte kolla att allt har läkt, att livmoderna har dragit ihop sig mm. Jag vet att jag läst att många väntar med sex och samliv tills den kontrollen gjorts. Och då borde det ju inkl en "titt"(?).

• -August-

Frullan - Nejmen grattis! Tjihooo sa skont!

• junilejon

Muggels

Fick du mitt mail? Bilden jag skickade...

• Izzie

Åh, jag är helt slut nu när jag försökt att läsa ikapp alla sidor... Det var likadant för några dagar sedan. När jag väl hunnit läsa ikapp är jag helt slut och har glömt alla kommentarer jag hade i huvudet medan jag läste. Sen slutar det med att jag bara läser ikapp och inte orkar skriva något inlägg själv ;)

Skönt att Borren äntligen vänt sig! Känns som man unnar Frullan hennes efterlängtade vaginala förlossning. :)

Vänner - Intressant läsning om rutiner. Tror oxå det är lätt att fokusera mycket på graviditeten och förlossningen och sedan någonstans glömma att livet med barn faktiskt börjar vid födseln. Ska se om jag inte kan investera i lite bra böcker under hösten så att jag kan förbereda mig.

Skönt att många av er bokat tid både för undersökningar och olika typer av behandlingar. Bollen är åtminstone i rullning och förr eller senare kommer det att ge resultat.

Trist oxå med en massa BOM. Ni ska se att det kommer en ny plus-våg snart. Det brukar väl vara en 4-5 månader mellan varje om man se till trådens historik? Det borde båda gott för månaden september om inte annat, eller hur?! :)

Själv har jag nu varit tillbaka på jobbet i en vecka efter semestern. Försökte hålla graviditeten hemlig fram till semestern (berättade bara för de som var direkt berörda tex mina chefer och de som har mig som chef). Var säker på att ryktet hunnit sprida sig tills nu när jag är tillbaka, men knappt ingen har sagt något. Jag fick en ny tjänst i juni och ville därför ligga lite lågt till en början, men nu syns magen jätteväl och går inte att dölja. Ändå säger ingen något (jobbar på en ganska stor arbetsplats). Hmm, kan bero på att jag är lite överviktig och pendlat lite upp och ned i vikt de senaste åren, men jag tycker verkligen att magen är en gravidmage nu och inte bara gör att jag ser allmänt fet ut. Ja ja, tids nog har det väl spridit sig, men lite jobbigt är det att ingen vågar säga något.

Nä nu ska jag ner på stan och käka lunch med några kompisar!

Ha det så bra allihop och njut av helgen!

Välkommen alla nya förresten! (Heter Izzie, är 28 år gammal, bor på gränsen mellan småland och västergötland, har försökt sedan okt-06 och blev gravid i skiftet mars-april tidigare i år. Är nu i v22-23 och har BF 26 dec)

• Strumpan.

Smyger in en liten fråga här. Om man åker på en resa ungefär i en månad och blir gravid då i början av resan, är det farligt att flyga (när vi sen ska hem) så tidigt i graviditeten?

• -August-

Junilejon - dags att komma ut i offentligheten har pa traden :D!!!

Kul att lasa om man VS kvinnor Junilejon. Jag tvivlar inte pa att det du skriver ar sant, om man generaliserar lite. Sjalv har jag analyserat min egen man, som for ovrigt ar den mest gratmilda personen, nast efter sin mor - som i sin tur tar ALLA priser. Han grater at filmer, serier, sporten och t o m tecknat . Som tur ar han en mjukis, sa han tycker oftast att det ar ok.

Det roliga ar att han vaxte upp supertatt med sin gratmilda mor, fick vara med nar det fikades och pratades med vaninnorna och det ar alltid mycket beroring i hans familj. Svarmor har sagt nagra ganger att "om man ar nara sin mamma kommer man att fa en bra relation med kvinnor". Smart kvinna !

Min man ar mycket mer kramig och pussig an vad jag ar. intressant! Jag har alltid varit kelgrisen i mina tidigare forhallanden. Nar vi sedan blev tillsammans fick jag lite daligt samvete over att det alltid var han som kom och kramades, men eftersom vi nyss hade pussats sa hade jag inte ens hunnit bli sugen igen.

Jag kan forsta killar som kanner sig pressade. Man kanner sig lite taskig och maste tanka att man ska hinna fore nasta gang... Men nu kanner jag saklart inte nagot, nu skrattar jag mest at att han klanger sa mycket:D.

Ville nog mest saga att jag tror mycket pa den sociala betingningen nar det galler man och kanslor. Plus en massa andra saker saklart!

• BrudSommar2006

Strumpan, det är inte alls farligt att flyga.

Sitter och funderar på hur jag ska göra, den busiga bebisen har precis somnat, hon brukar sova en stund på förmiddagen varje dag men idag har hon haft svårt att somna och har gradvis blivit ledsnare och ledsnare och jag har inte lyckats hjälpa henne att somna förrän nu. Det är meningen att jag ska iväg hem till en bekant nu men om jag tar upp henne ur vagnen och börjar böka ner henne i babyskyddet så kommer hon ju att vakna och hon har inte alls sovit klart. Fast om jag ska vänta tills hon har sovit klart kan det ju ta flera timmar och de bor rätt långt bort så då är det nästan ingen mening med att åka alls. Hm.

• -August-

BS - Jobbig sits! Alla drommer vi sakert om att ha fa den dar drombebben som sover som en stock nar man fikar med vanner och som skrattar nar den vaknar. Drommer och drommer - det hade varit skont i a f. Forstar om du blir frustrerad.

• -August-

Jag lyssnade pa Camilla Lackbergs sommarprogram imorse (podradio om nagon funderar pa hur det gick till, for sent och i London dessutom...).

Hon berattade om sina tre forsta mardromsmanader om mamma, hur hon inte kande nagot alls for den skrikande sonen och hur allt kands morkt. Ni som last bockerna kan kanna igen henne i beskrivningen av Erica och da hon fick barn.

Ah, tank att det kan bli sa! Hon berattade t o m att hon satt rakt upp och ner i timmar och fantiserade om att bli inlagd for nagot psykiskt fel, sa att HON kunde bli omhandertagen istallet. Gulp...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!