• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Victory - tandläkarn är väl annars en klassisk ursäkt... eller att du haft nån hantverkare hemma!

• Victory

tack vickan! Det är bra ursäkter att ha på lut (för det lär ju bli fler frånvarotimmar att förklara... ). Någon gång kan jag ju helt enkelt bara säga att jag har tänkt ta sovmorgon!

• Tinga

Tack för alla svar! När det gäller vin har jag hela tiden sett mig som ogravid tills motsatsen bevisats, men då tänker jag ha samma inställning även till löpning. Jag springer oftast 4 pass i veckan, varav ett på 15-20 km, så sträckan lär ju inte komma som en chock för kroppen. Den enda skillnaden är att jag den här gången tänkte satsa på att springa (åtminstone med mina mått mätt) fort, och ta ut mig helt, och det brukar jag inte göra på träningspassen.

Victory - klokt att fundera ut en förklaring i förväg, för annars är det lätt att man i hastigheten försäger sig, och faktiskt säger sanningen.

Det låter ju som att ostar inte är ett kapitel man behöver bekymra sig om man nu skulle bli gravid.

• Lapinette

Hon som är "sekreterare" och alltid svara i telefon och som är den man ska rapportera till här vid frånvaro vet om vad jag pysslar med så till henne säger jag sanningen om jag måste säga det till resterande säger jag kort läkarbesök (det finns ju många olika varianter där). Tyvärr blev jag helt ställd i våras då en av ägarna frågade om besöket hade gått bra. Jag tittade på henne som "vad då, vilket besök?". Hade då varit på SH för att få makens svar gällande simmarna.

• Victory

Tinga: Jag tror också att det är helt okej att fortsätta göra sånt som kroppen är van vid. I ditt fall är det dock lite svårt att ta ställning, tycker jag. Det finns väl inget rätt eller fel utan gör det som känns rätt för dig!

Nu blev jag ju sugen på ost och vin! Tur att min arbetsdag är slut och jag får cykla hemåt! Först en vända förbi gymet men sen ska jag äta och dricka gott för mig själv (eftersom maken jobbar kväll IGEN).

• Lapinette

Vi ska lämna tillbaka de paket med kakel som är oöppnade och sedan ska jag slänga mig på soffan. Är så satans trött!!! Orkar inte ens fundera på vad vi ska äta ikväll men vet att vi måste handla på vägen från kakelaffären. Usch!

• start september

Här har nu tanten kommit - faktiskt ganska skönt så att man kan börja tänka på nästa gång. Så den kom rätt så medsamma när jag slutade med progesteronet.

Ha en riktigt skön helg alla och nu håller jag tummarna för de som är kvar idag på BIM-listan (junilejon och Puman tror jag) och såklart för nästa veckas gäng med Lappis i spetsen!

• Tinga

September - om det nu inte blev något av den här månadens försök var det ju lika bra att tanten kom, så att ni sen kan sätta igång med nästa.

Jag ska också packa ihop för dagen nu och passar också på att önska en trevlig helg! Håller tummarna för BIM:arna och BF:arna! Kanske blir en förlossningshistoria att läsa i början av nästa vecka!

• -August-

September - Jahaja, dar kom tantskrallet. Skont att se att du inte dukar under.

• Vänner-fan

Hej!

Har nu varit ute och fikat med min nyfunna vän som har en son i prinsens ålder.
    Hon hade t.o.m. varit på ett spinning-pass!! Visserligen kom ju hennes son 7 veckor för tidigt och prinsen en vecka sent, men att jag skulle kunna spinna om två månader känns inte troligt. Hon sa dock att hon också haft ont länge och att hon kände nån som sagt att det berodde på att hon blivit klippt och det blev ju jag med. Känns ju skönt i så fall att tänka på att jag krystade mig verkligen blå i flera timmar först och att det verkligen inte hade gått annars. Så man inte legat där och bett om att bli klippt och sen fått sota för det så hårt efteråt. En kompis till mig gjorde faktiskt det (bad att de skulle klippa) för hon orkade inte mer. Men hon är väldigt otränad generellt.

Muggles,
    Vore jättesnällt om du ville fråga din BM vad man kan vänta sig egentligen. Och fråga gärna hur det blir om man blir klippt. Jag har ju min läkar-väninna att fråga, men eftersom hon läcker av minsta lilla såhär 2 ½ år efter födseln av hennes minsting känns det lite som att klaga över småsaker. Men jag frågar henne nog ändå vid tillfälle.

BS,
    Jag var på efterkontroll redan efter 5 veckor och allt såg bra ut och det hade läkt som det skulle. Hon frågade om hon ville att jag skulle titta hur det sg ute och det var ju klart att det var skönt att få det konfirmerat hur det såg ut egentligen.
    Känner så igen mig i dina funderingar vad man gör när barnet precis somnat och man ska iväg. Åh, vad jag längtat tillbaka till forna tider ibland där bilbarnstol inte var nödvändigt utan de kunde ligga kvar i insatsen! När ni andra får barn kommer ni fatta EXAKT vad vi menar!!

Liten och Piggelin m.fl.,
    Helgen 7-9 september ses jag jättegärna!! Maken ska på ?konferens? med jobbet den helgen och jag har lovat mig själv allsköns roliga aktiviteter (så roliga som går med en bebis) då när han får åka iväg på sån lyx. All mat och dryck betald i Budapest... Party, party, party... Medan frugan är hemma och tar hand om barnet. Piggelin, känner du till nåt om en efterrättsbuffé på hotell Gothia? Är ju i de trakterna du bor. Det låter lockande tycker jag... (Den som säger att det är gratis att amma har inte tagit med det enorma intag av mat mamman kan åstadkomma i beräkningarna... )

Frullan
    SÅ glad för din skull att vändningen lyckades!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!