Hej!
Har nu varit ute och fikat med min nyfunna vän som har en son i prinsens ålder.
Hon hade t.o.m. varit på ett spinning-pass!! Visserligen kom ju hennes son 7 veckor för tidigt och prinsen en vecka sent, men att jag skulle kunna spinna om två månader känns inte troligt. Hon sa dock att hon också haft ont länge och att hon kände nån som sagt att det berodde på att hon blivit klippt och det blev ju jag med. Känns ju skönt i så fall att tänka på att jag krystade mig verkligen blå i flera timmar först och att det verkligen inte hade gått annars. Så man inte legat där och bett om att bli klippt och sen fått sota för det så hårt efteråt. En kompis till mig gjorde faktiskt det (bad att de skulle klippa) för hon orkade inte mer. Men hon är väldigt otränad generellt.
Muggles,
Vore jättesnällt om du ville fråga din BM vad man kan vänta sig egentligen. Och fråga gärna hur det blir om man blir klippt. Jag har ju min läkar-väninna att fråga, men eftersom hon läcker av minsta lilla såhär 2 ½ år efter födseln av hennes minsting känns det lite som att klaga över småsaker. Men jag frågar henne nog ändå vid tillfälle.
BS,
Jag var på efterkontroll redan efter 5 veckor och allt såg bra ut och det hade läkt som det skulle. Hon frågade om hon ville att jag skulle titta hur det sg ute och det var ju klart att det var skönt att få det konfirmerat hur det såg ut egentligen.
Känner så igen mig i dina funderingar vad man gör när barnet precis somnat och man ska iväg. Åh, vad jag längtat tillbaka till forna tider ibland där bilbarnstol inte var nödvändigt utan de kunde ligga kvar i insatsen! När ni andra får barn kommer ni fatta EXAKT vad vi menar!!
Liten och Piggelin m.fl.,
Helgen 7-9 september ses jag jättegärna!! Maken ska på ?konferens? med jobbet den helgen och jag har lovat mig själv allsköns roliga aktiviteter (så roliga som går med en bebis) då när han får åka iväg på sån lyx. All mat och dryck betald i Budapest... Party, party, party... Medan frugan är hemma och tar hand om barnet. Piggelin, känner du till nåt om en efterrättsbuffé på hotell Gothia? Är ju i de trakterna du bor. Det låter lockande tycker jag... (Den som säger att det är gratis att amma har inte tagit med det enorma intag av mat mamman kan åstadkomma i beräkningarna...
)
Frullan
SÅ glad för din skull att vändningen lyckades!