• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

BS: En mammas dilemma! Nä, skämt åsido, det är nog inte alltid så lätt att planera nåt vettigt att göra när man är utelämnad åt en liten och dennes rutiner. Hoppas att ni kommer er iväg OCH att Iris får sova klart!

Junilejon: Ja, nog har du tänkt alltid! Jag håller med om en del, men på vissa punkter är min man väldigt "kvinnlig" och jag i så fall "manlig". T.ex. så är det jag som kommer med lösningar på hans problem när han egentligen bara vill ha tröst. Och han har alltid varit bättre på att förlåta efter ett gräl och prata ut om det, medan jag var uppväxt med metoden "nu surar vi några dagar så går det nog över". Hur som helst beror det nog mycket på vad man har "lärt" sig hemifrån.

• Victory

Izzie: Välkommen tillbaka från semestern! Kul att det börjar synas på magen men tråkigt förstås att ingen vågar fråga. Du har inga planer på att berätta för dom?

• Lapinette

Tänkte höra om någon vet hur det går för Puman-prinsen. Enligt min lista har hon BIM idag. Är så nyfiken!

Själv har jag BIM på tisdag och med 99,9 % chans kommer tanten tisdag morgon men självfallet så letar den 0,1 % efter symptom och hoppas, hoppas! Men det vore ett mirakel om det lyckades denna gång, 15:e försöket.

• Clown

Lappis! Jag ska verkligen hålla tummarna för dig, 1 % är ju en möjlighet iaf. Själv ska jag åka på semester i två veckor så ta hand om er allihop och lycka till med allt! Kommer bli asjobbigt att läsa in allt som hänt när jag kommer hem.

Kram från mig

• Lapinette

Clown - ha en riktigt skön semester! Du är inte tvungen att läsa ikapp 2 veckor. Det är i princip en omöjlighet på den här tråden. Utan be istället om att få en uppdatering av oss när du är tillbaka så får du veta vilka som har BIMat och BFat.

• Liten med Mindre

Izzie - eftersom de du jobbar närmast med redan vet, så kan det säkert dröja innan så många andra frågar. De känner sig kanske lite för "långt" ifrån dig för att våga fråga nåt så personligt. (Vet inte hur ert företag ser ut.)

Efter 3 veckor på jobbet kommer det fortfarande folk som förhör sig om magen. Och vi är ett litet företag där man träffar de som är här dagligen. Men, de andra tittar inte lika noga på min mage som jag gör. :D

Och av någon lustig anledning är din mage fortfarande "privat" tills de har vågat fråga - och då tar det lite emot att tränga sig på. När nyheten väl är ute blir du väl istället trött på att ha en offentlig mage. :D Gissar att det känns så om 10 veckor när jag är stor som ett hus.

• Piggelin1

Strumpan - flyg på så mkt du orkar! Jag är i vecka 27 nu & flög över Atlanten för drygt en vecka sen! No worries!

Liten, vad kul om vi kan pussla ihop ngt!
    Du får som sagt stå på Liseberg & spana på mannen när han åker Balder, Kanonen & Uppskjutet! ...och så får du öva dig inför framtiden genom att åka Farfars bilar, Tekopparna & Sagoslottet

August, ang det du skrev om Camilla Läckberg så har jag en kompis som kände igen sig på pricken när hon läste en artikel/intrevju med henne för ngt år sen. Solklart fall av förlossningsdepression. Tydligen är det inte så ovanligt heller, har för mig att jag sett en siffra på 15% (eller var det tom mer?! ) av alla kvinnor drabbas av detta. Håller tummarna för att jag slipper!

• Piggelin1

Clown, ha en jätteskön resa - ska ni åka ngn speciell stans?

• Lapinette

En väninna till mig hade en teori att ju positivare man är som människa desto större chans att hamna i förlossningdepression. Det stämde åtminstone in på dem tjejer hon kände. Superkäcka, gladaste i gänget blev totalt nere efter förlossningen.

Jag har en väninna som jag inte har hört av sen hon fick barn och hon är den mest positiva människa jag känner. Alltid glad, framåt, skrattar etc. Jag misstänker att hon har åkt ned i djupet. Får inte tag på henne men ska försöka nu igen efter sommaren.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!