• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • V I L M A

Soofia, bara bra. Jag började jobba på ett nytt jobb efetr bröllopsresan. Det är jätteroligt och spännande, men jag kan knappt fokusera på något annat. Lite därför vill vi vänta med att börja försöka bli gravida, så mina första månader på jobbet inte behöver handla om någon annat. Vet ju att när vi väl sätter igång kommer jag att tänka jättemycket på det.

• Clown

Lappis! Så dum jag är. Har ju precis läst er diskussion gällande detta! Finns det bra hjälp nära så välj det. Annars får jag säga att det är värt allt krångel i världen om det ger resultat.

• Victory

Och till Clown: Härligt att ni snart får börja med IVF:en. Men vem vet, chansen finns ju att ni lyckas själva före det...

• Victory

Ni som har gjort utredningar: försökte ni som vanligt sjävla under tiden? SÅ länge man bara är i provtagningsstadiet borde det väl inte vara något problem? Jag hoppas så att vi lyckas själva innan vi måste dra igång något.

• Clown

Victory: Tänk , det vore hade ju varit toppen! Hur ska du göra nu? Har du bokat tid hos någon annan gyn än?

• Soofia

Vilma,vad kul med ett nytt jobb! Ja, då förstår jag att du vill vänta lite och sätta dig in i jobbet först...

Junilejon vad tråkigt med en minus....men det kanske var för tidigt än? Håller ju fortfarande tummarna för dig...

Victory, ja så är det ju...folk har ju ofta goda intentioner men det blir bara jobbigt...Men åtminstone är det fredag idag och man har en skön helg att se fram emot!

• Victory

Clown: Vi har börjat utredning nu och jag ska lämna blodprov på månad. Vi får väl se hur det går med det innan jag söker mig någonannanstans. Här uppe finns det ju inte heller så många alternativ utan vi får förlita oss på landstinget.

• Clown

Victory: Har inte så mycker erfarenhet men vår doktor sa att det inte var något hinder. Det ända är att i samband med vissa undersökningar får man inte sexa dagarna innan eller efter.

• Victory

På vilken månad kan man ju undra. MÅNDAG ska det ju vara!

• Victory

Okej, jag får väl fråga när jag går dit på MÅNDAG!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!