• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Hej alla!

trist att behöva slita på jobbet, då hinner man inte in här!!

Här testades det på nytt negativt imorse. Tanten har inte kommit, så jag ringde Sophiahemmet. Jag slutar ta progesteronet nu, så ska tanten komma om några dagar trodde systern. Troligen har ju hela cykeln blivit förskjuten nu, så man får väl kolla med ÄL-tester extra noga.

Jag har fortfarande inte blivit depppig, kanske har progesteronet en nojdämpande effekt. Vi satsar på nästa gång helt enkelt.

Sweet och Victory, trist med BOM. Jag hoppades ju verkligen på er! Men jättebra med Victorys utredning.

Välkommen VILMA! Du platsar absolut!

Jag inbillar mig att vi får extra många nya nu för att det här är en säsong när många börjar antingen med verkstad eller fundera på avrför det inte blir något. Vår tråd startades ju för ett år sedan och sen kom det massor med trådisar under hösten. Och nu föds det trådbebisar som bara den!!

Snartis - lycka till om det sker något snart!!! Och Muggles också - det kan ju också blir snart om även om du inte tror det!!!

Hur går det för FruLlan? Har jag missat något inlägg?

Freijs - låter som du haft en dag full med jobbiga och förvirrande besked och tankar. Låter jättebra att du fått en tid lite närmare i tiden. Troligen kan de mycket mer på en klinik än vad en vanlig gyn kan.

Tinga - progesteron har både Moppy och jag fått, men i allafall i mitt fall är det en chansning - vi vet inte om jag har någon brist. Det är en chansning som görs bara eftersom det varit flera tidiga MF.

Jag har mått ok av det och ska fortsätta efter nästa ÄL också. Det är tyvärr inte tabletter utan vagiatorer man lämpligast tar när man ska sova, vilket funkar men är lite kladdigt.

• Vänner-fan

Hej igen!

Vad trist att det inte kommit flera pluss!!
    Men vad spännande med flera förlossningar i nära framtid! Muggles, du messar väl när det är klappat och klart!?

Jag hade också gärna fött på Varberg egentligen, men kände att det har sina nackdelar att åka så långt. För det första så kanske man ju kan bli hemskickad för att det inte är tillräckligt öppet och för det andra hade vi vänner som födde där nu i juli och det var jättebra och de fick stanna länge MEN pappan fick inte stanna där heller och då blir det ju rätt långt för honom att köra varje morgon och kväll om man bor i Götet. Själv var jag i deperat behov av hjälp på bb och hade inte gillat att få vänta extra länge på honom på morgonen. Men annars har man ju bara hört gott om det stället.

Gällande detta med rutiner och att läsa på innan och så, så har jag ju jättemånga vänner och släktingar med småbarn, men alla verkar mer eller mindre ha kört trial-and-error har jag förstått nu. Konstigt tycker jag. Och så onödigt. Och jag läste på allt om det praktiska innan det var dags. Hur man ammar (rätt "tag", hur ofta, hur länge etc.), hur man tvättar och sköter en bebis etc. Blöjor hade jag bytt massor för jag har suttit barnvakt en hel del. Men ingenstans där jag läste framkom detta att man själv sätter rutinerna. Det stod bara liksom att nyfödda sover 16-20 timmar. Jaha.

I morgon ska jag träffa en tjej jag gick på gravidyoga samtidigt med som skulle fått sin bebis exakt samtidigt som jag. Men han föddes 2 mån för tidigt och inte förrän nu har vi fått till en dejt! Ska bli jättekul att få veta allt om hur det går för henne och hennes prins! Måste höra om hon känner sig helt återställd fysiskt också. Vill inte skrämma nån, men jag gör det inte. Har ont av foglossning och så gör det ont när jag nyser (där vet jag inte riktigt vad som gör ont), kan inte hålla tätt när jag hostar och att pressa in nåt genom hålet känns som att det enbart vore smärtsamt. Som det känns nu kommer det dröja jättelänge innan jag kan träna nåt mer än knipövningar och det var ju inte riktigt vad jag tänkt mig. Borde kanske kolla upp mig, men det är ju vårdcentralen som gäller då och de är ju ett skämt i den här stan, så det är ju inget att räkna med. Jag vet inte, det kanske ska vara såhär?? Fast det har det inte varit för andra jag känner. Oh well.

Piggelin, jag ses jättegärna! Min make har fortfarande semester en vecka till och veckan efter det ska vi väl greja en del med dopet som är den 1/9:e. Men sen! Om inte Mugglan har kalvat då, men har hon inte det gissar jag att hon inte har nåt emot tidsfördriv med oss!!

Godnatt på er!

• V I L M A

start september, tack så mycket!! Ja, jag tror också att många börjar "baka bullar" så här i slutet av sommaren. 1) Många (precis som jag) vill vänta till efter bröllopet, och många gifter sig ju under sommaren 2) folk blir lite nyförälskade under sommaren/semestern

Hoppas hoppas att det går snabbt när vi väl börjar försöka. Men, man vet ju att det kan ta tid... Har längtat sååå länge efter att börja göra barn, men det har inte varit läge förrän nu. Har precis slutat plugga också efter massor av fattiga år. Maken vill också, men vi har satt startskottet i september, så vi väntar lite till. Nu längtar jag nog mest efter att få tillbaka min mens efter att ha slutat äta piller. Så jag får veta att kroppen börjat funka igen. Det ni, är nog den enda härinne som längtar efter min mens!

• Tinga

September - då verkar det vara ett verkligt konstaterat minus den här gången? Tråkigt, men det verkar ju som att du redan siktar på nästa omgång.

Du har inte missat något inlägg från/om FruLlan. Hon skulle ju på vändningsförsök häromdagen, men sen dess har inget hörts! Vi är flera som håller på att förgås av nyfikenhet, så jag ser fram emot en rapport från någon så snart som möjligt!

VILMA - välkommen hit! Här är vi bekanta med nojor av alla de slag, så det är bara att "gotta ner sig"!

• Lapinette

Har nu haft kompis hemma och ätit sushi och druckit massa vin IGEN! Jag vet, jag platsar absolut ut in i den där gynekologens tes om att lägga Äl-pengarna på vin bara att jag råkar göra båda! Lovar att jag ska förbättra mig ... den här månaden har jag blivit en riktig suput så på tisdag morgon kl 07.00 kommer hon stå där och banka, tanten alltså.

September - trist att det är negativt fortfarande men åter igen (liksom tidagre som fått BOM denna vecka) skönt att du tar det så lugnt. Är det pga progestronen som du inte fått din mens än? Varför blir det så och ska du fortsätta ta det nästa cykel?

Själv har jag (som ni redan vet) busat idag och varit inne på FL. Har en tråd där med tjejer som gör insemination på SH och kunde då inte låta bli att fråga lite om hur det är att göra insem med hormoner och lite annat. Det verkar som ALLA gör det.

Nu hoppas jag på åtminstone ett plus denna vecka!!!

• junilejon

Jag måste bara berätta om min knäppa dröm jag hade inatt! Har aldrig drömt något så konstigt
    Det började med att Göran Persson sprang in på roenbad upprymd av morgonens andagt.
    Han tjoade till sin sekreterare.
    -nu du,det är dax nu!!
    Förstå du att det är fullbokat nu,låt barnen komma till mig sa han.
    Dem hade tydligen bestämt att Göran Person 2 veckor senare skulle han göra ett heldags besök på en grundskola!
    Spänningen var förstås stor nu bland dem väntande barnen i klass 3B,när dagen då var inne att statsministern Göran Persson klev in i klassrummet.
    Göran hejade glatt på alla eleverna och satte sig till allas förvåning inte vid karteden utan i en skolbänk mitt bland alla skolbarnen.
    Lärarinnan förklarade för klassen att Statsministern önskade att bli sedd som en i gänget, och därför skulle han nu delat i hennes lektioner som en helt vanlig elev.
    Många av eleverna stirrade misstänktsamt på den lille runde gubben med glasögon som satt mitt i klassrummet och flinade.
    Men så var det dax för matte och alla i klassen föll i djup konsentration, och lärarinnan gick runt och hjälpe dem som behövde hjälp i dem fyra räckne sätten.
    Efter bara några minter sträkte Göran upp handen...det skulle han aldrig ha gjort.
    Han sa - Fröken jag har räcknat färdigt!Jag är klar med matte A.
    Eleverna gapade av förvåning...en plugghäst, en stödigt uppblåst plugghäst!!! Och där satt han och flinade, vad var han ute efter egentligen?!?
    En stund senare räckte Göran upp handen igen!!
    - Fröken jag är klar med matte B nu.
    Nej jag behöver inte facit, jag vet att jag har räcknat rätt.
    Eleverna i 3B tittade nu på varandra och nickade samanbitet, det där avgjorde saken, gubbjävlen hörde inte hemma i 3B och det skulle han snart få reda på.
    Så fort det blev rast fick Göran rejält med stryck av dem tuffaste killarna i klassen,dem tvingade honom oxså att röka halsbloss medan tjejerna lekte gömma med hans glasögon.
    På den efterföljande gympalektionen blev Göran vald sist av alla när dem delade upp lag och efter syslöjden blev han ordentligt mullad i snön och hans kläder hamnade i sopperna.
    När sedan aftonbladets reporter på eftermiddagen kom på besök sa barnen förstås bara dem rätta gulliga sakerna om Göran.
    -Han är lång och bestämer,men jag tyckte att han skulle ha delat ut grattis pokemon kort, Eller - hna är ganska snäll och trevlig och så skrev han autografer till alla. Och drömmens sensmoral är att man ska inte alltid tror på vad barn säger....

Oj det blev visst väldigt detaljerat...typiskt mig

• junilejon

Vilma

Välkommen till det galan tjej gänget!
    Här analyseras det in i minsta detalj...

• junilejon

Ville bara medela att någon tant inte dykt upp är
    Så nu kommer jag hålla tummarna hela natten på att hon ska hålla sig borta...

• MSW

Godmorgon!!

Muggles: Skönt att du har 'proccesserat' förlossningen nu då så du kan vara på topp när det är dags!!

Junilejon: Skönt att det finns andra än jag som drömmer knäppt! ;) :D Fortfarande ingen tant??? Har du testat än idag, eller när ska du??

Själv vaknade jag en halvtimme innan klockan ringde i morse och jag tyckte att det inte var lönt att somna om, så jag gick upp och hade en lugn morgon och var på jobbet en kvart tidigare, så nu kan jag gå hem lite tidigare också.. :D Sitter och håller på rensa upp bland alla papper jag samlat på mig (hur f*n kan man få ihop så mycket papper på en sommar??)
    Hur är det med alla annars? Bimare, och BF:are (typ frullan och snartis)???

• MSW

VILMA: då passar du in här bättre än vad jag gör, då vi inte har startat 'verkstan' än.. Välkommen!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!