Hej igen!
Vad trist att det inte kommit flera pluss!!
Men vad spännande med flera förlossningar i nära framtid! Muggles, du messar väl när det är klappat och klart!?
Jag hade också gärna fött på Varberg egentligen, men kände att det har sina nackdelar att åka så långt. För det första så kanske man ju kan bli hemskickad för att det inte är tillräckligt öppet och för det andra hade vi vänner som födde där nu i juli och det var jättebra och de fick stanna länge MEN pappan fick inte stanna där heller och då blir det ju rätt långt för honom att köra varje morgon och kväll om man bor i Götet. Själv var jag i deperat behov av hjälp på bb och hade inte gillat att få vänta extra länge på honom på morgonen. Men annars har man ju bara hört gott om det stället.
Gällande detta med rutiner och att läsa på innan och så, så har jag ju jättemånga vänner och släktingar med småbarn, men alla verkar mer eller mindre ha kört trial-and-error har jag förstått nu. Konstigt tycker jag. Och så onödigt. Och jag läste på allt om det praktiska innan det var dags. Hur man ammar (rätt "tag", hur ofta, hur länge etc.), hur man tvättar och sköter en bebis etc. Blöjor hade jag bytt massor för jag har suttit barnvakt en hel del. Men ingenstans där jag läste framkom detta att man själv sätter rutinerna. Det stod bara liksom att nyfödda sover 16-20 timmar. Jaha.
I morgon ska jag träffa en tjej jag gick på gravidyoga samtidigt med som skulle fått sin bebis exakt samtidigt som jag. Men han föddes 2 mån för tidigt och inte förrän nu har vi fått till en dejt! Ska bli jättekul att få veta allt om hur det går för henne och hennes prins! Måste höra om hon känner sig helt återställd fysiskt också. Vill inte skrämma nån, men jag gör det inte. Har ont av foglossning och så gör det ont när jag nyser (där vet jag inte riktigt vad som gör ont), kan inte hålla tätt när jag hostar och att pressa in nåt genom hålet känns som att det enbart vore smärtsamt. Som det känns nu kommer det dröja jättelänge innan jag kan träna nåt mer än knipövningar och det var ju inte riktigt vad jag tänkt mig. Borde kanske kolla upp mig, men det är ju vårdcentralen som gäller då och de är ju ett skämt i den här stan, så det är ju inget att räkna med. Jag vet inte, det kanske ska vara såhär?? Fast det har det inte varit för andra jag känner. Oh well.
Piggelin, jag ses jättegärna! Min make har fortfarande semester en vecka till och veckan efter det ska vi väl greja en del med dopet som är den 1/9:e. Men sen! Om inte Mugglan har kalvat då, men har hon inte det gissar jag att hon inte har nåt emot tidsfördriv med oss!!
Godnatt på er!