• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Super Vänner!! Tack så himla mkt för tipsen!
    Påminner mig om en kompis som fick barn för 1½ år sen som också "hittade" Barnaboken - fast tror hon slet sitt hår med sin bebis i typ 7-8 månader innan hon läste den & då direkt tog till sig de delar som passade henne.
    Vilket i sin tur påminner mig om en annan kompis med en ettåring nu, som pratade mkt om att det är ett sådant otroligt fokus på graviditeten & förlossningen, "men sen då??" Det är ju då allting börjar liksom! ...och där borde man ju förbereda sig OM NGT!! Ska helt klart inhandla den boken så småningom här. Som sagt, super med tips från "verkligheten"
    Vänner, jag missade ju din & Muggles date häromsistens (fast å´andra sidan träffade jag ju Sweet i NY nästan samma dag istället!) - vore kul att ses framöver, Muggles, du & jag!

• Piggelin1

Intressant att höra om Varberg, Muggles! Du får berätta mer nästa gång vi ses - som du vet så är jag ju ganska inne på Vbg efter att ha hört otroligt mkt positivt om det. Vi får nog ta en sväng ner så småningom, vi med!
    TÄNK att det är så nära för dig nu förresten, bara en vecka kvar till due date!

• Lapinette

Bara för att liksom påminna mig själv och alla andra på tråden.

Snartis BF 18/8
    Muggles BF 23/8
    Frullan BF 4/9

• Piggelin1

Jösses Lappis! När jag först såg länken så tänkte jag : ajabaja Lappis, man SKA ju inte gå in på FL.
    Men så klickade jag på länken & nu sitter jag här med en STOR klump i halsen & i ögonen tornar tårarna upp sig... Vilken grej...

• Liten med Mindre

Lappis - nästan så att du får låta bli såna länkar. Jag sitter ju och blir tårögd här på jobbet IGEN. ;)

Härligt livskraftig krabat tycks det, och en kropp som definitivt vill bli gravid.

• Liten med Mindre

Piggelin - tjockiskompis - är du ett våp emellanåt du med. :D

• Lapinette

Jah, det är faktiskt inte bara olycka och elände på FL. Råkade bara av en händelse se denna tråd och tyckte det var en underbar historia. Så medsystrar kämpa på!!!

• Piggelin1

Hej tillbaka tjockiskompis!

Jag ja! Det är bara förnamnet
    Mer lättrörd än jag - det får man nog leta efter & inte blir det mindre av den varan nu med alla hormoner som snurrar...
    Nära till skratt, nära till tårar - allt i en salig blandning...
    Fråga Muggles...

• Tinga

Oj, Lappis, vilken historia du ramlade över! Skönt med lite uppmuntran!

Piggelin - jag är precis som du och har väldigt nära till tårarna! Ibland blir jag irriterad på mig själv då, men sen tänker jag att det är ju väldigt glädjande att man har väldigt lätt för att skratta också. Man får ta det onda med det goda helt enkelt!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!