• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

lappis - allveraren - Min ordbok tacker tyvarr inte "Pituitary glad"...-D Vad heter korteln som producerar FSH- och LH-hormonerna?

• -August-

Omstart! Allvetaren och :D!

• Liten med Mindre

pituitary gland = hypofysen enl min ordbok

• -August-

Hypofysen - taget! Ja, for det sitter i hjarnan forstod jag nu

Liten - du kladde Lappis!

• Liten med Mindre

Sitter ju o vrider på orden dagarna i ända. :) Skönt med ord inom mitt område, även om jag behövde slå upp det med. :)

• Victory

Nu har jag pratat med maken (så att han också vet att vi kört igång utredning ). Han var bara positiv (nåja, kanske inte till att han måste åka 7 mil för att lämna sitt prov). Men han tyckte också att det kändes bra att vi får hjälp. Tidigare har han mer varit inne på att försöka ett tag till så det känns skönt att han är med på tåget till 100 %

Nu: Lunch!

• -August-

Victory - Det later ju kalas!

• BrudSommar2006

Frejis, det verkar ju helt galet att ni gått på utredning så länge och inga fel har hittats och så nu helt plötsligt så tror inte klantläkaren att han klarar av det hela och att det är en massa fel på proverna! Skönt att du verkar ha tagit tag i att gå vidare någon annanstans.

Vilket trist väder, hoppas att det blir bättre till helgen, vi hade funderingar på att åka på utflykt till typ Trosa eller så.

Ha, mina föräldrar har undrat varifrån alla "haschplantor" som dyker upp här och var kommer ifrån och har nu insett att det är hampafröna i fågelmixen som dyker upp. Det är ett himla rensande av sådana plantor och solrosor som dyker upp på gången och mitt i gräset. Nu när de ska bort ett par veckor så har vi lovat att klippa gräset så det blir väl till att ta ett tag med att hålla efter oönskade växter också. Hoppas i alla fall att det blir fint väder så att vi kan utnyttja trädgården när vi ändå ska hit ut.

• Tinga

Victory - se, nu trillar pusselbitarna på plats en efter en! Skönt att ni båda är på samma våglängd.

• mugglesfan

Moppy: jag har inte läst ngn bok om just förlossning. Jag köpte Mammapraktikan (som även har kapitel om förlossning) och den har jag använt som uppslagsbok, främst ang diverse krämpor och vad man kan göra åt dem. Sedan har jag läst på nätet en del (growingpeople.se etc) och så har man ju hört här. Plus att vi gått profylaxkurs, föräldrautbildning och jag har även gått vattengympa för gravida (även det förlossningsförberedande). Herregud, jag har ju gjort allt! Nä men allvarligt talat, jag kände itne att jag behövde ytterligare en bok om förlossningar. Men jag tror att de flesta brukar rekommendera Gudrun Abascals "Att föda" (?).

välkommen fifi förresten!

Om ngn vill skicka bild till galleriet så är det mugglesfan@hotmail.com som gäller...

Vi var på förlossningsvisning på Varbergs sjukhus igår. Här i Göteborg finns 2 sjukhus och jag vill helst till Mölndal som är minst "stordrift". Men om det är fullt funderar jag på Varberg som har väldigt gott rykte här i Västsverige. Men det är ju rätt långt att åka 45 min när man har ont, så vi får se...

Jag har faktiskt inte ens tänkt på att det kunde vara infektionsrisk med visningar - både Mölndal och Varberg har visningar (men Mölndal måste bokas innan och är alltid fullbokat). Både jag och maken tyckte det var bra att få gå runt och se rummen, utrustningen och BB, värt en kväll faktiskt. Men gud vad jag kände mig påläst! Och den här tråden hjälper ju till där helt klart...

Sweet: gumman, trist med en OND tant! Men som du själv sa, det är ju kanske första "riktiga" försöket. Och jag tror att du var gravid då i våras när tanten var 2v sen, så jag tror att du KAN bli gravid.

Frejis: skulle du vara i klimakteriet??? Men du är väl inte så gammal? Kommer inte ihåg din ålder nu men är inte du typ runt 30 (dvs betydligt yngre än jag)? Är det verkligen möjligt att vara i klimakteriet då? Du MÅSTE bara söka en second opinion om detta. Som BS säger; de har ju inte hittat några fel förut och nu plötsligt... Näe, verkar skumt. Luktar kass läkare lång väg. Ge inte upp!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!