Moppy: jag har inte läst ngn bok om just förlossning. Jag köpte Mammapraktikan (som även har kapitel om förlossning) och den har jag använt som uppslagsbok, främst ang diverse krämpor och vad man kan göra åt dem. Sedan har jag läst på nätet en del (growingpeople.se etc) och så har man ju hört här. Plus att vi gått profylaxkurs, föräldrautbildning och jag har även gått vattengympa för gravida (även det förlossningsförberedande). Herregud, jag har ju gjort allt!
Nä men allvarligt talat, jag kände itne att jag behövde ytterligare en bok om förlossningar. Men jag tror att de flesta brukar rekommendera Gudrun Abascals "Att föda" (?).
välkommen fifi förresten!
Om ngn vill skicka bild till galleriet så är det mugglesfan@hotmail.com som gäller...
Vi var på förlossningsvisning på Varbergs sjukhus igår. Här i Göteborg finns 2 sjukhus och jag vill helst till Mölndal som är minst "stordrift". Men om det är fullt funderar jag på Varberg som har väldigt gott rykte här i Västsverige. Men det är ju rätt långt att åka 45 min när man har ont, så vi får se...
Jag har faktiskt inte ens tänkt på att det kunde vara infektionsrisk med visningar - både Mölndal och Varberg har visningar (men Mölndal måste bokas innan och är alltid fullbokat). Både jag och maken tyckte det var bra att få gå runt och se rummen, utrustningen och BB, värt en kväll faktiskt. Men gud vad jag kände mig påläst! Och den här tråden hjälper ju till där helt klart...
Sweet: gumman, trist med en OND tant! Men som du själv sa, det är ju kanske första "riktiga" försöket. Och jag tror att du var gravid då i våras när tanten var 2v sen, så jag tror att du KAN bli gravid.
Frejis: skulle du vara i klimakteriet??? Men du är väl inte så gammal? Kommer inte ihåg din ålder nu men är inte du typ runt 30 (dvs betydligt yngre än jag)? Är det verkligen möjligt att vara i klimakteriet då? Du MÅSTE bara söka en second opinion om detta. Som BS säger; de har ju inte hittat några fel förut och nu plötsligt... Näe, verkar skumt. Luktar kass läkare lång väg. Ge inte upp!!!