• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nenne78

nä, nu måste jag festfixa. Vi får höras efter helgen och se vad som händer och fötter. Håller tummarna för oss alla!!!!! Trevlig helg!

• Victory

Ja, nu står hoppet till er BIM:are som är kvar! Snälla, snälla, vi kan väl få åtminstone ett (gärna flera ) plus!?!!

Väntar på att maken ska komma hem från jobbet så att vi får laga god mat och dricka vin!

Trevlig helg!

• Mrs_B

Här ska ätas köttfärspaj, sallad och sen KRÄFTOR. Mums.........
    Till det alkoholfri öl. :(

Blir nog ingen kräftskiva som vi brukar ha för alla verkar så upptagna så jag bestämde att vi skulle äta idag istället. Är så sugen......

Trevlig helg alla!

• Lapinette

Själv vill jag inte ens tänka på vad vi ska äta ikväll. Vi är inte vana att vara hemma och att inte ha något projekt som ska åtgärdas NU! Känns superkonstigt! Har varit nere på stan och tränat, ätit lunch och klagat på delar av en garderbog som vi fick levererade i veckan. Ja ha, vad ska vi nu göra? Ska nog lägga oss i soffan och kolla på en dvd.

• Mrs_B

Lappis
    Det låter som en skön dag tycker jag!

Jag har varit hemma med sonen.
    Målat ramar, tvättat, strykit kläser och nu gått igenom papper på kontoret.

Känner mig sällskapssjuk, men ingen är hemma.
    Svårt att hitta på något roligt.

• Lapinette

Kan säga att filmen vi såg var suverän. Den gav massor av känslor. Crash heter den och handlar om rasismens USA. Kan varmt rekommenderas!

• junilejon

nenne 78

Nej jag har inte testat mig mer,men tanten har inte dykt upp än så det blir nog ett nytt test nästa vecka om hon inte kommer...men det är något som inte stämmer med mig, för i 3 veckor nu så mår jag illa och är yr till och från! Så är det inte plusetivt så ska jag uppsöka läkare...

• Lapinette

junilejon - vad konstigt det låter! Brukar din mens alltid vara punktlig?

Själv har jag hela 3 dagar kvar och tycker att jag känner mig massor. Sen i nästa sekund undrar jag om jag håller på att bli galen på riktigt. Jag verkligen hatar de här dagarna innan BIM. Jag som skulle vara så coollugn denna gång. Javisst, vad bra det gick! Ända tills jag i veckan började känna mig så konstig och illamående. Har funderat lite och har för mig att jag varit lite illamående och konstig innan en BIM förut ... fast typ för 6-9 månader sen. Sååååå... det är säkert bara falskt larm. Kaninen håller helt enkelt på att missta förståndet!

• mugglesfan

Lappis: visst har du mått illa förut så det är säkert bara en magbakterie (var det inte den gången som tanten var 3 dgr sen?)

nenne: kul att du tittar in! alltså, det här med mörka bröstvårtor och större -gårdar, det kom inte förrän i v8-9 vad jag minns så det är nog inget att räkna med så tidigt (el det kanske är individuellt?). Så avsaknaden av det behöver inte betyda ngt...

Var och fikade med Piggelin och hennes man och sedan gick vi en tur på det sk Kulturkalaset (japp, Göteborg har också ett) och åt lunch. Efter det en tur till lite affärer varvid jag kroknade helt. När vi kom hem gick jag och lade mig och så småningom somnade jag faktiskt. Som tur är har jag en guldman som fixade lasagne (det var även han som beordrade mig i säng). Att man kan bli så trött!!!

Jag har haft dåligt samvete för att jag inte dammsugit på hela veckan, har tänkt varje dag att jag borde ha gjort det. Har bara plockat undan och tvättat mm. Men när jag sa det till mannen så tyckte han att jag absolut skulle undvika det så jag inte fick ont i ryggen. Snäll han är! Jag som tänkte att han kanske tyckt att "kan hon inte åtminstone göra det..." Apropå en viss arbetskamrat till Piggelins man...

Jag började förresten läsa 9 1/2 månad av Annika Lantz. Herregud, vad rolig den är!!! Iaf om man är övertrött jag som jag var förut. Jag fick en (många!) skrattattack och kunde nästan inte sluta, tyckte lite synd om krabaten därinne - måste ha hoppat utav bara...

Vänner och BS: jag tycker det är bra att det kommer fram att man kanske inte läker på 6v och att allt är frid och fröjd. Det är bättre att vara förberedd. Det här pratas det väldigt lite om tycker jag. Men folk får ju fler barn så ngn gång måste det ju läka... Men jag ska verkligen höra efter med BM och min kompis i Stockholm (hon har 2).

Tinga: jag joggade tom v9 åtminstone. Ok då, inte så hårda pass som du, men det gick utmärkt. Och jag tränade hyfsat hårda gympapass innan jag visste att jag var gravid. Tex ett boxpass där jag fullständigt tog ut mig. Precis som ngn skrev så har jag läst att tidiga MF är inget som påverkas av modern utan de skulle ha skett i vilket fall som helst (de sker pga kromosomfel och annat).

• Victory

Men Muggles, du kan ju i alla fall skylla att du inte dammsugit på din graviditet. Jag har inte dammsugit på läääänge men jag har inget att skylla på, tyvärr... Bara på att vi håller på att renovera och det känns ganska lönlöst att städa då...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!