• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Viktualia - supergrattis till viktminskningen! En otrolig prestation. Hoppas du har sparat de större storlekarna för den dagen då det är en liten bebis i magen.

Tinga - läskig historia men jag tror man måste slå näven i bordet, skrika, göra sig hörd för att få den hjälp man behöver. Min make blir hela tiden så förvånad över den dåliga vård vi har i Sverige. Han som liksom de flesta tror att Sverige har en otrolig bra sjukvård, skola etc.

Jag har idag slutat att nojja mig över om jag är gravid eller ej utan helt enkelt konstaterat att jag INTE är gravid tills motsatsen bevisats . Idag mår jag inte "konstigt" längre vilket gör att det är lättare att koncentrera sig på att livet är som vanligt. Har nämligen mått illa från och till hela veckan.

Annars ska vi ha släktmiddag här och maken står nu i köket och gör sin berömda quiche. Snart är det min tur att få tillgång till ugnen. Ska göra en marrängtårta med hallon. Vi har nämligen varken firat min eller makens födelsedag (jag fyller i maj) pga alla renoveringar här samt att min familj var ute och fladdrade (reste) så mycket i maj. Nåja, idag tar vi igen det och bjuder på lite fest.

• viktualia

Lapinette - japp alla gamla kläder är sparade... dels kan de komma till nytta vid en ev graviditet men sen brukar ju folk inte bli trådsmala på nolltid efter förlossningen heller... och då har jag mina gamla kära kläder till det också...

..om jag nu KAN bli gravid... det återstår att se..

• Lapinette

Viktualia - de flest lyckas det första året. Titta på alla här i tråden. Det är bara jag, Sweet och Frejis som har passerat året.

• Mrs_B

Är just nu hos mina föräldrar och får lite avlastning. Sonen och jag har inte varit så bra vänner idag så det blev en tur till mormor och morfar. Så jobbigt när han trotsar och håller på.....:(
    Men men allt går ju upp och ner.....

viktualia
    Grattis till viktraset!!!!
    Jag kommer nog att behöva din hjälp efter förlossningen för då ska jag ta itu med mina kilo. 30 kg hade varit skönt att bli av med men min karaktär är usel. Har ingen pli på mig själv och sambon är iväg väldigt mycket så egentid existerar knappt. :(
    Tips????

Min mamma kör GI metoden och har sedan januari gått ner runt 10 kg, lagt om kosten och promenerat mycket och gått på vattengympa under terminen.

• junilejon

Kul det här med galleriet! Nu har man ju ett ansikte bakom alla nick, även om jag redan glömt hur alla såg ut få nog ta och skriva ut dem så att jag inte glömmer
    Ja lilla silverfisken var ju super söt...vill med ha en sån söt liten bebbe NNNUUUUUUUUU!!!!!!!

Tinga

Fy vilken hemsk historia...och gud vad förbannad jag blir på sjukvården!! Va då otydlig i sin beskrivning,man kan väl inte beskriva med än vad det är? Verkar som att man måste överdriva för att dem ska ta en på allvar...fy fan säger jag bara!!!

MrB

Okej jag köper boken...måste ju få ha lite roligt jag med

• Mrs_B

Nu har jag tittat in i Galleriet igen och oj vilka söta magar ni har.
    Inte så stora alls.

Här börjar det synas nu, som en kula på magen. Kör med mammabyxor, fast de är lite stora men mina vanliga är för små. Nu har jag även tagit fram mina mammatröjor också. Men har inte så mycket att välja på.

Tur att denna graviditet ligger under samma period som första sonens för då stämmer det med kläderna för mig och sen för bebisen som tar över sonens kläder. Nu vet ju även att det blir en pojke till så då blir det bra med alla kläder vi redan har.

• viktualia

Mrs_B - ,itt tips för att gå ner i vikt är att använda Viktklubb. Viktklubbs metod går ut på att man får en indviduell (uträknat efter ålder, längd, vikt, fysisk aktivitet i vardagen och div annat ) mängd kalorier man får äta per dag. Det jag gör är alltså att jag skriver in ALLT jag äter i min dagbok på viktklubb och får på så sätt veta hur många kalorier jag smäller i mig.

Räknade lite på min vikt idag och inser att det inte räcker med 26 kg, jag behöver gå ner totalt 28 för att nå under gränsen för övervikt. Men men, det är lugnt, det funkar nog det också!

• Mrs_B

viktualia
    Tack för tipset!

Har hört att många har använt sig av viktklubben. Återkommer när det är dags.

Till er som är gifta:

Vad gav ni era män i morgongåva?????

• Izzie

Jag gav min man en secret box. Tog på mig underkläderna som jag köpt in till bröllopet (spetstorselette m strumpebansdhållare) och bad min kompis som är en duktig hobbyfotograf att fota mig. Köpte även en sjuksköterskedräkt och tog lite sådana bilder. Badade i jacuzzi med endast bubblor som täckte vissa delar osv... Mycket uppskattat av min man :)

Själv fick jag en armbandsklocka.

• Izzie

Åh, jag vill oxå gå ner i vikt. Gick ner en hel del till bröllopet, men det är ju förstört nu. Har dessutom gått upp mer än vad jag hoppats på nu under graviditeten. Gissar att min BM inte lär gilla det nästa gång jag kommer dit. Matvanorna är det väl egentligen inga större fel på (möjligen vissa extra utsvävningar under semestern), men däremot träningen är ett problem. Har drabbats av jobbiga och långvariga förkylningar under hela graviditeten så här långt vilket har gjort att jag kommit ifrån träningen. Nu är jag tung och klumpig och känner inte för att träna de pass som jag normalt sett går på. Tänkte köra lite extra vattengympa och simning under hösten men behöver verkligen komma igång nu.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!