• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Just det, Lappis, nu klarnar det lite grand! Minns att jag såg The Constant Gardener i samma veva också - även den ruskigt bra.

• mugglesfan

Jag skulle vilja se den nya Irene Huss-filmen för att det är göteborgsmiljö - så få filmer som är det.

Lite kul när jag läste Stieg Larssons nr 2 (Flickan som lekte med elden) så körde de från Järntorget och "nedför Avenyn". Hmmm.... för det första ligger inte Järntorget direkt i anslutning till Avenyn och sedan kör man sällan utefter Avenyn på det sättet. Men nåja, man får inte vara så kritisk...

• pirr!

Jag följer gärna med på en brunch!!!! När var det ni planerade?

Muggles- vilken bm har du på Kungshöjd? Skall ju dit på inskrivning nästa fredag och är lite nyfiken på henne (Anette tror jag hon hette)..

Sweet -jag gör som du. Frågar aldrig om någon är gravid om de inte säger något själva eller går med en tröja med "bebis" tryckt på magen

Håller tummarna för både BFare och BIMare på gång!

• mugglesfan

Tyckte du verkligen det Piggelin? Jag minns att jag var ganska besviken på just The constant gardener. Tyckte aldrig den tog sig riktigt. Men Crash låter som en film för mig.
    Den senaste som jag såg som var väldigt bra var Babel men den har vi ju redan diskuterat.

Lappis: ja ja vet, men i vargtimmen kan man få för sig det mesta. Däremot autism är ju en mer reell åkomma - har en kusin som är autistisk. Och det vore inte så kul att få ett sådant barn kan jag säga...

• Lapinette

Piggelin - har även The Constant Gardener liggande hemma. Den var också bra men Crash var så mycket mer gripande. Sånt som verkligen kan hända och som gör en så jäkla förbannad och ledsen.

Själv vill jag se This is England och så På smällen. Två helt olika filmer som jag tror är bra på sitt sätt.

• Piggelin1

Lappis förresten, kommentaren om att vara glad över att vara född & uppvuxen i Sverige hängde ihop med Blood Diamonds-filmen - som i sin tur utspelar sig i Sierra Leone med Leonardo di Caprio i huvudrollen. Kanske lite otydligt i inlägget ovan - när de kommer så tätt.

Jaja, strunt samma!

• sweetstreet

Ja Lappis!
    Jag funderaar väldigt sällan på ifall jag ska få en dvärg...! :? ;)

Och Crasch var superbra!! Vis åg den på bio innan vi flyttade hit och jag var ärligt talat glad över att vi inte skulle flytta till LA!

• Lapinette

Tror säkert jag skulle bli nojjig OM vi får till det en dag men än så länge får jag sätta detta på listan över vad som är positivt med att inte vänta barn. Måste ju se det positiva i det hela...att vi ännu inte har lyckats.

Muggles - Babel såg vi i somras men den ligger tyvärr inte hemma i bokhyllan utan den hyrde vi.

• mugglesfan

Pirr: jag har Margot som är super. Både jag och min man bara totalgillar henne. Har även fått kommentaren från andra "vilken bra BM du verkar ha" när jag berättat om saker hon sagt.

Hmmm... Anette (Granhage?) var nog hon jag hade som ersättare för Margot under sommaren. Jag gillade inte riktigt henne för jag tyckte hon var seeeg och inte svarade på frågor jag ställde. Men hon är inte otrevlig el så, hon är helt ok, lite tam bara. Det beror ju mkt på personlighet också, att man "klickar" så jag ska inte dissa henne helt.

• Lapinette

sweetstreet - säkert att du inte har en liten dvärg under tröjan ! Nu fick du mig att skratta (kollegorna undrar vad jag pysslar med).

Förresten måste bara fråga varför nicname Sweetstreet? Vet att någon här undrade om muggles namn tidigare och kom då och tänka på ditt.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!