• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

Lapinette, oj, det vet jag inte. Typ sen tidigt förra året. Den första hette väl "Glamour, mon amour!" ?

• Gemma

Hittade i alla fall dessa:

2006-03-15 18:31 Gemma
    Glamour, mon amour!
    Skål och välkomna.

2006-06-06 10:27 Gemma
    Bla bla deluxe
    Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Lapinette

Det är en av anledningarna till att vi inte är en äkta brf. Vi hyr ut mer än ett våningsplan och bl a har vi Axelssons (massage) på våning -1, sen ett dagig och lite andra småskruttar. Summa sumarum, vi har en hyra på typ 1 800 kronor och en jättebra ekonomi i föreningen. Det var pga detta som vi var intresserade. Låg hyra, garage i huset och bra planerad lägenhet.

En massa rum? Tja, det är en trea men med lite vilja skulle man kunna göra den till en fyra dvs göra om klädkammaren till kontor.

• Lapinette

Så snart firar vi 1,5 år!!

• förhoppningsis

Hej igen Gemma, verkar som om du har haft det bra, vilket ställe var ni på? Letade efter namn på ön men hittade det inte....

PÅ tal om lägenhetspriser är vi fortfarande sura på oss själva, hittade en underbar 4 på 120 kvadrat för 2 år sen vid vanadisplan, för 3.5 milj. DÅ tänkte vi att det ät dumt att köpa när jag är student osv, gissa om vi grämer oss idag!
    Visserligen är vi rätt nöjda nu ändå men ändå...

• Lapinette

förhoppningsis - då hade vi nästan varit grannar!!! Och visst är det alltid så att man ångrar de affärer man aldrig gjorde. Själv kunde jag ha hoppat på hela karusellen på 90-talet då jag budade på en stor etta på Söder men någon annan vann budet och så blev jag kvar i min hyresrätt. Vi köpte nu i höstas och det är första ägda bostaden för oss båda. Maken grämer sig för marknaden på Rivieran där han kunde ha haft chansen redan för 6 år sedan. Sånt är livet!

• förhoppningsis

Vi är kvar i hyresrätt nu, visserligen en 3a på 81 kvm vid stureplan/hötorget så vi ska inte heller klaga...
    Tänkte hoppa på BR snart, aktiemarknaden åker bergochdalbana, USAs bolåneinstitut krachar osv. Tyvärr om man tittar på förra bostadskrachen i sverige kommer det nog ta ytterligare ett par år.
    När priserna börjar vända neråt vill ingen sälja, de klamrar sig fast men sen måste många sälja ändå och då har priset sjunkit ännu mer...

• Lapinette

förhoppningsis - förhoppningsvis behöver man inte sälja men gör man det då så lär man behöva köpa något nytt och då är ju priset även lågt dit man flyttar.

• Lapinette

Men inte illa med en hyresrätt mitt i centrala Stockholm. Hade också valt det om det erbjudandet hade dykt upp.

• förhoppningsis

Lapinette
    när räntorna går upp är det många som måste sälja... de har belånat sig för högt

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!