• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • förhoppningsis

SAS Strand har väldigt trevlig brunch, händer att vi går dit på vinterhalvåret...

www.facebook.com/album.php&l=edd7f&id=613976783
    lite bilder från resan

• Lapinette

förhoppningsis - er semester låter underbar och fylld av intryck. Var inne och tittade lite snabbt på bilderna. Visst är det härligt att vara så nära djuren!

Gemma - så du har varit på Stockholmsbesök!

Själva har vi precis kommit till Stockholm. Ser ut som en pepparkaka efter en vecka liggandes i det salta Joniska havet. Har verkligen vilat upp oss. Sovit, badat, läst böcker, solat och så en dag var vi ute och åkte runt i området med hyrbil. Så där lagom aktivitet. Annars har vi provat nya stränder varje dag som vi tagit med badbåt samt besökt öarna Paxos och Antipaxos som låg utanför Parga.

Byn var väldigt fin men jag skulle nog säga mer italiensk än grekisk i sitt utseende. Husen gick i rosa, rött, vitt och klättrade upp som i en amfiteater där själva scenen var havet. På en sidan låg det dessutom en gammal borg som vakade över staden. Otroligt vackert! Där satt vi i hamnen på kvällarna och åt vår grekiska mat och drack vårt grekiska vin. Nu har vi en vecka hemma i Stockholm och vi börjar med att fira makens födelsedag imorgon. Eftersom solen ska skina på hans födelsedag blir det picnic ute på Gålö och sen troligen middag ute på stan på kvällen.

• Izunia

förhoppningsis vilka häftiga bilder! Jag har addat dig pa facebook! :)

Igar var pa pa Rolling Stones i köpenhamn! Vilken fantastisk konsert! Hatten av för gubbarna!

• mlu

Idag ser det ut att bli en mulen gra dag; - HURRA!! Skulle vara sa skont att sitta inne och jobba i lung och ro, har dessutom ingen A/C sa nar solen ar som varmast pa eftermiddagen fullkomligen kokar min lilla lagenhet.

Har enhel del jobb att gora; -skoj! I mitt projekt ar ocksa att forsoka hitta en billig bil ASAP da B hamtade "sin" bil jag lanat sedan i Februari forra veckan. Inser att jag far svart att klara mig utan bil, ekonomin tillater dessvarre inte sa mycket i bilvag....

Bokat hotell for St Topez nasta helg; har inte varit dar pa "riktigt" i sommar forutom nagon lunch i borjan av Juli pa Club 55 samt en shopping-dag i Maj!! Skall vara dar med min norska singel vaninnna som reser hit fran Oslo, skall bli superskoj. Sedan blir det nog ytterligare nagra dagar dar nagon vecka senare da en annan vaninna hyrt en villa dar och undrar om jag vill komma dit nagra dagar! Skoj med lite omvaxling fran Monaco och Cannes!

Aaah, den fullkomligt knappa killen jag traffat fran Monaco lyser nu helt med sin franvaro; har inte hort ett ljud sedan i Lordags, det ar planerat att vi skall ses imorgon men jag tvivlar pa att det blir av.... - Kanske lika bra att lagga ner det....!

Och ja, "besoket" fran forra veckan ar verkligen gullig - MEN MEN faktumet att han har flickvan kvarstar. Han har nu kopt en svensk ordbok och skickar sota sms pa svenska. Men kan ju smalta bort fullkomligt for mindre..... Ser verkligen fram emot att se honom i Italien om nagra veckor!

Har just intagit en valdigt svensk frukost efter att skurat terassen; svart kaffe, knackebrod med vasterbottensost..mums...

• förhoppningsis

Låter som om ni har det bra allihopa:

Lapinette, låter urysigt med er resa!

mlu, så ni hade mulet? här har det strålat hela dagen och vi höll på att få värmeslag med allt folk i vardagsrummet.
    låter som om du har det riktigt trevligt, monaco, st tropez och cannes, klart glassigare än Sthlm. Hmm har killen köpt en svensk ordbok? Det var faktiskt riktigt gulligt, då är det bara det lilla tjejproblemet kvar. Skulle också falla pladask för sånt tror jag.

själv har jag har firat min födelsedag under lite kaosartade former, 30 pers på "tårta", dvs massa vin och kakor och stora fruktfat...

Var ute igår och valde present så nu är jag stolt ägare till en ny väska!

dax att fylla ytterligare en maskin med glas och snart försöka komma i säng lite. Har blivit lite svalare ute nu, skönt att kunna andas igen.

• lourdes

Förhoppningsis: Grattis på födelsedagen och grattis till din nya väska!! Vad blev det för någon?

Själv är jag ny och glad väskägare till Anya Hindmarchs "I?m not a plastic bag". Fick den av min syster när hon kom hem från Milano i helgen. En perfekt bag att slänga ner en massa grejer som man alltid tar med till jobbet, eller bara ha när man ska till Saluhallen och handla på sig frukt och grönsaker.

Gemma: Blev lite intresserad av ert jättealbum för era 200 bilder. Finns det så stora album? Du skrev att det var lösa blad. Har dom även pärmar?
    Rekommenderar VERKLIGEN ett köp av en Bugaboo!! För ett år sedan var jag ansvarig över just dom vagnarna i en barnbutik och vet därför väldigt mycket om dom. Det är barnvagnarnas Rolls Royce ;)
    Och grattis till din nya kamera! Jag har själv en kamera med Leica-objektiv och det är super. Har kollat på just den kameran som du köpt, men pengarna räckte inte till.

Hoppas alla ni andra njuter av den sköna sommaren som äntligen har kommit.

• Lapinette

förhoppningsis - vilken väska blev det?! Själv höll jag på att bli ägare till en knallröd Furla när vi var i Grekland med stoppade maken. Någon måtta får det vara!

Här har vi tillbringat eftermiddagen på Gålö. Hittade en klippa där vi kunde ligga helt för oss själva och äta vår medhavda sallad med mozarella och prosciutto. Låg sedan och läste samt tittade på segelbåtarna som passerade. Jag doppade mig även två gånger, maken är allt för feg för kallt vatten. Låg även och jämförde ljuden som man har i Stockhoms skärgård mot de man hör på en strand i Grekland. Ja...ni förstår vi har semester och har inte så mycket annat för oss .

Nu ikväll bjöd jag på middag på Pontus by the sea. Tyckte det var en bra restaurang för en vacker kväll i Stockholm. Fick ett bord längst ut mot vattnet och började med ett varsitt glas champagne (så klart!) till det tog maken ostron och jag en stor näve räkor från Västkusten. Gemma - jag tog faktiskt ett ostron från maken! Till huvudrätt blev det Chablis (idag igen...vi drack det senast igår) och jag åt röding med gurka, äpple forellrom och pepparrot medan maken åt hälleflundra.

Sen promenerade vi halvt genom gamla stan och Kungsträdgården till Centralen innan vi tog t-banan hem. Vad Stockholm är härligt när vädret bjuder till.

• Izunia

Idag blev jag ocksa en glad ägare av en ny kamera! :) En Olympus 760 - röd! Hoppas den duger som semesterkamera. Mannen äger ju en megakamera men den far knappast plats i handväskan.. ;)

förhoppningsis GRATTIS! Hoppas du hade en riktigt trevlig dag!

mlu.. MOnaco-killen later för oseriös.. även om du inte letar efter nat att hoppa in i direkt tror jag inte att han mognar med tiden.. Killar som latsas vara svarflörtade kan vara farliga..
    Jag tror att du bör även skydda ditt hjärta fran den där med flickvän.. later inte heller rätt.

usch! jag later som en morsa! :) Tänk bara pa att ha roligt när du dejtar!! :D

• mlu

Izunia: Tack for tipsen...onekligen verkar det ligga enhel del i det Du sager! Monaco killen aaaar extremt oserios, funderar pa att lagga ner det helt och hallet. Han sagar han skall ringa idag sa kan vi ses i Cannes imorgon! Vi far val se.......det dyker sakert upp nagot annat pa hans agenda!

Busy med massor av jobb!! Skojigt varre. Har just ett litet dilemma men har bestamt mig; har en kund som ar jatteintresserad av ett objekt, ju mer fakta som kommer fram ju samre verkar det, jag skall forsoka hitta nagot annat at honom. Det blir inte bra annars....Jag skulle ju inte vilja ha det sjalv........

Ser pa 30 miljoners villor med en annan kund; in my dreams......ah, sa manga jag skulle kunna tanka mig att flytta in i omedelbart bums!!!

• förhoppningsis

Det blev en Mullberry Bayswater i färgen oak.

Fick fotografens bilder igår på cd, vill ha alla så nu ska jag hitta ett album med plats för ca 60 bilder. Kom på att jag gör 3 olika istället för ett stort.

Izunia
    Gillar kameror med färg på, försökte få köpa en röd eller blå när vi köpte vår nya men mannen sa tvärt nej.

Lapinette
    Har inte varit på Pontus by the sea på ett tag, är det fortfarande bra där? Det lät som om ni hade haft en trevlig kväll

mlu
    wow, förstår det! Vem skulle tacka nej till en sånn villa?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!