• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • margaux

Idag ska jag ut på en privat golfklubb som ligger ute på en ö. Där ska vi smaka mat och vin i kombination... Ibland gillar jag mitt jobb extra mkt måste jag säga!
    Solen tittar fram lite då och då så det känns finfint att sticka på båttur.

Skepp o hoj.

• Gemma

Hej vänner! Margaux, jag gillar alltid ditt jobb. Fast vilken mardröm att bli gravid hehe. Jag är f.ö. konstant sugen på pastis (det närmaste lakris jag kommer) och smakar på mannens, varje kväll. Igår tipsade han mig om att det finns alkoholfritt, men bara i frankrike.

Klänningen, ja. Åkte till tygmarknaden för en första provning i förrgår och jag måste säga att de hade gjort ett bra jobb. Fast jag var inte riktigt nöjd med ringningen och rynkningen (för mesigt) så det fick de vackert göra om. Ska plocka upp den idag, efter min vaxning. Iiih, är riktigt nervös, ska göra en full leg och en brazilian, speciellt det sistnämnda hurts like hell om jag inte minns fel. Men nu är min päls över en decimeter lång så det är dags att gå till frisören. Ska göra som du tipsat mig Margaux och klippa först.

I eftermiddag ska vi till sjukhuset för vår månatliga check-up, kommer bland annat ställa mig på vågen för första gången efter "chocken" (upp 3kg på en månad), men jag tror att det kommer att bli bra den här gången. Har verkligen fått en riktig liten mage nu som jag är helt kär i och ständigt tittar på i spegeln så knappar kan jag ju bara drömma om att få igen, men i övrigt passar stl 27-jeansen fint. Kommer helt klart att få stor nytta av mina "bump bands" som jag beställt från www.isabellaoliver.com. Se här så smart:
    www.isabellaoliver.com/io/Shop&PCR=2:100:1010&IID=ST75
    Passade också på att köpa dessa smarta små godbitar:

www.isabellaoliver.com/io/Shop&PCR=2:100:1010&IID=TP33

www.isabellaoliver.com/io/Shop&PCR=2:100:1010&IID=TP30

Den förra var i vitt, nedanstående i crimson red (för hösten):

www.isabellaoliver.com/io/Shop&PCR=2:100:1010&IID=TP05

De har redan anlänt till mamma och pappa, nu ska bara vi göra det också. Efter besöket hos läkaren ska vi packa och mysa, sen går planet redan klockan 10 i morgon, vilket innebär att vi landar i Danmark vid fyratiden på eftermiddagen, samma dag! Jaa!

Natten till igår fick mannen för övrigt för sig att han bara MÅSTE se Dinosaur Jr som spelar på Emmaboda, klockan 23 lördag kväll. Föreställ er den jetlaggen, hans kropp kommer att tro att det är 5 på morgonen. Han ska i alla fall ta tåget, inte köra tack och lov, och sen tälta! Och sen upp sju nästa morgon för att ta tåget tillbaka. Tänk, att en gång för MYCKET länge sedan hade jag gjort samma sak. Icke nu. Jag ska sova på mitt öra och äta en lat frukost i mammas och pappas trädgård.

Hur mår ni andra? MLU? Någon som vet nåt om Mrs H2B?

• Gemma

Nope, funkar inte. BT klipper bort halva länken av någon anledning. Nåja, fint i alla fall ;)

• Gemma

Åååååå min klänning blev sjukt snygg! Hotpink knälång i jersey, med djup v-ringning. Smala svarta axelband och ett svart, 10cm långt band under bysten som drar ihop tyget så att det blir jättemycket rynk. De har gjort ett superfint arbete, passformen är perfa och så skön! Snacka om att jag ska gå dit med fler bilder från tidningar och Net a Porter... sen får de bara anpassa modellen efter min mage.

• Gemma

Just det, vaxningen... wowee, jag var rejält nervös. Hon höll på i 1,5 h och tog verkligen bort allt, och då menar jag ALLT. Utom ett litet parti för syns skull. Hon är grym min filipinska, så noggrann, går alltid igenom med pincett efteråt. Det gjorde inte så ont heller och nu känns det ingenting. Jag är för!

• Gemma

Lapinette: Apropå datorer och CD-skivor som ligger utspridda så hittade jag otroligt sköna presenter idag på tygmarknaden. Datorväskor i kinamönstrat siden, stoppade och med handtag och allt. Och matchande CD-fodral. Jag lät bli datorväskorna men köpte en hel bunt CD-fodral, som en liten "bok" med plastfickor inuti. Det blir allt svårare att hitta originella, billiga, lättransporterade och schyssta presenter till alla därhemma.

• förhoppningsis

Lapinette
    Kul att badrummet ar klart! Blev ni nojda?? Vill garna se bilder
    lihe1784@yahoo.com

Sa mycket slit ar det inte att komma tillbaka till for min del, ska forsoka lagga i en overljudsvaxel och skriva klart min uppsats bara och ta min examen i slutet av augusti...
    J ar ledig en vecka till nar vi kommer hem sa han kommer nog vara pa golfbanan hela tiden, far se om jag gor honom sallskap nagon dag.

Gemma
    Stranderna ar underbara och alla mannen ler stort och valdigt charmigt (medan de forsoker salja pa en konstiga tra foremal som vager massor och inte far plats i bagaget, 1 meter hog giraff nagon??
    Kul att magen vaxer, spannande med invagning! Funkar klanningen bra? maste va svart nar du blir storre hela tiden... men a nadra sidan mer shopping vilket kan va trevligt. traktigt bara att man inte kan ha kladerna sa lange...

Margaux
    Tack!
    fick ett anfall igar och sprang en halvmil pa lopbandet pa hotellets gym sen kandes det lite battre...
    ditt jobb verkar helt klart ha sina fordelar maste jag saga! Hoppas solen sken pa er under dagen.

Ha det bra sa lange
    nu blir det snart drinkar vid poolen

kram kram pa er

• margaux

Hej!!

Oh vad nyfiken jag blev på din klänning, Gemma! Knäpp ett kort vet jag och lägg ut.

Visst är det ruggit skönt när allt är borta där nere? Känns så frächt på något sätt... 1,5 h låter som en komplett plåga dock. Min tjej är klar på 15-20 min, men så är jag ganska tanig i hårväxten efter år av vaxning också.

Min kväll igår var alldeles förträfflig! kl 4 blev jag hämtad av båt och körd ut till ön. Där väntade 8 förväntansfulla servitörer och 2 kockar. Vi fick HELA menyn som vi provade och kombinerade med 14 viner. Maten var riktigt bra och det är alltid lika kul att se hur folk reagerar på vissa kombinationer som för mig känns så självklara att jag inte ens tänker över det.
    Var hemma vid 8 och hade kanske behövt vänta lite längre innan bilkörning för att vara helt på den säkra sidan....
    Tog med mig en riktigt, riktigt smaskig vin upp till en tjejkompis och tjattrade lite medans vi bakade bröd. Hem-trött-sova!
    Idag ska jag hem på lunchen och svänga ihop en blåbärspaj som utlovats på jobbet.... Bidde ingen igår kväll!

• margaux

förhoppningsis!
    Duktig flicka!! Och ja tack, giraff!! Orkar du ta hem den till mig? Funkar finfint i handbagaget skulle jag tro, så kan du passa på att kapa planet också med den som påk!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!