• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

En man som vi umgicks med under bröllopet i Österrike berättade att han och hans fru gick i adoptionstankar. De närmar sig 50 år och har en dotter på 16 men tyckte att de fortfarande kände sig så unga. De var då inne på att ta två barn samtidigt, från Asien till England. Till saken hör att de har bott i Singapore och sedan Hongkong i typ 10 år och skulle nu flytta tillbaka.

• Gemma

Ja, och avsett vad som händer så kommer ingen av oss vilja ha nåt annat barn än det som väl drabbar oss, en dag ;)

• Gemma

Paret som ska adoptera: Låter som ett perfekt projekt när pensionsåldern börjar närma sig. Sen finns det såklart folk som min pappa, som är 75 och haft stroke men vägrar att sluta jobba.

• Gemma

Jag kollar ju då på chickflicks på dagarna när mannen inte är hemma, är inne i en Lindsey Lohan-period. Såg en bedrövlig film igår (good luck, bad luck) och kollar just nu på en som är rysligt underhållande! Georgia Rule heter den, och har bl a Desperate-Lynette och Jane Fonda i ledande roller.

• förhoppningsis

Oj vad ni skriver, har inte en chans att hanga med under mina sma internetuppkopplingar.
    Sitter pa zanzibar i stralande sol nu, dagarna forsvinner med sol, bad, sova, mangder med god mat och sma utflykter till olika stallen.
    Stonetown var en besvikelse nar det galde shoppingen, vill man inte ha konstiga malningar av hoppande masaier eller snidade trafigurer eller tygstycken sa var det inget att ha.
    Var en halv dag i Nairobi innan vi flog till zanzibar men efter 1 veckas safari sa var varmt vatten dygnet runt nagot jag uppskattade! NAirobi fick vi knappast ga ut i for det var sa farligt men traskade 2 `sakra` gator upp a ner utan att hitta nagot alls att kopa.

Igar var det hummer och champange pa stranden till middag och pa dagen var vi och simmade med delfiner.
    Min man (inte riktigt vant mig annu)ar nu frisk fran sin forkylning sa vi kan borja dyka.

Nar jag kommer hem blir det hardtraning pa gymmet, under safarin bara at vi och skumpade runt och tittade pa djur, rorde oss knappast alls. Nu kopplar vi av efter alla jattetidiga mornar pa safarin... ater och ror inte pa oss sa mycket. Forsoker motionssimma i poolen, tydligen en av zanzibars storsta men det hjalper inte mycket.

Lapinette
    Nej vad trakigt, jag har verkligen hallt tummarna for er!

Vad det galler ballongtur over stockholm gjorde jag det for ett par ar sen, valdigt mysigt! tidig sommarmorgon och sag stan vakna.

Margaux
    hur gick det for din bror a hans vinimportplaner? Later som ett riktigt familjeforetag. blir det nan stockholmsfilial?

Gemma
    later som om din mage borjat vaxa nu, iaf pa insidan. hort manga av mina vanner saga att det inte syns sa mycket pa insidan men att de blir matta mycket fortare. Men ater hela tiden istallet for att de blir hungriga lika fort igen. Mot slutet av grav sa skojade en vaninna om att det fick plats max en kottbulle at gangen.

Hur gar det med alla era renoveringar?

• Lapinette

förhoppningsis - det är min make + bror som går i planer på att starta en bisyssla. Maken pratade igår med en av våra kontakter i Bordeaux angående att importera deras viner. Maken har ju en del kontakter som vi lärt känna på vinmässorna vi varit på och min bror känner en del inom restaurangbranschen..så vem vet, kanske blir det något så småningom.

• Lapinette

Glömde skriva - det låter underbart med hummer och strandliv. Lata er ordentligt för sen är ni tillbaka till jobb och verkligheten igen.

På tal om renovering så ringde badrumskillen vid lunchtid idag för att säga att allt är klart! Vi ska dit ikväll (efter mitt funkpass) och börja städa ur och så får vi se när vi flyttar in.

• Gemma

förhoppningsis, hej!! Superkul att höra hur ni har det. Är Zanzibars stränder precis så underbara och männen så vackert kritvitt leende som på resereportagen? Spännande att ni tycks ha fått en realistisk och osminkad bild av Afrika, dvs inte bara det positiva. Och så hummer och champagne såklart ;) Hoppas du får tid att skriva mer! Japp, magen börjar växa så att det knakar. Än så länge har ingen spontankommenterat mig, men det borde komma snart. Stoppmättnaden välkomnar jag inför torsdagens invägning hos barnmorskan ;)

Lapinette, om du får tid någon gång att maila en och annan bild på lägenheten vore det sååå kul!

• Lapinette

Absolut, kan visa lite bilder men först ska vi städa av lägenheten och sedan hitta programvaran som gör att vi kan få ned bilderna på datorn. Både jag och maken har fått nya datorer och efter alla flyttar vet vi inte vart alla papper/CD-skivor etc ligger.

• margaux

förhoppningsis!
    Vad kul att du tittar in!! Låter som om ni har det förträffligt! Mera hummer och champagne till folket alltså!!
    Ni har ju sol också.. Lyckostar!
    Oroa dig inte för vikten snälla du, så fort ni börjar dyka blir det action ska du se. Av bilderna att dömma så har du lite att gå på innan orosmolnen kommer upp!

Lapinette, seriöst får ni gärna rådfråga mig om ni verkligen startar upp en importfirma. Vi jobbar med en stor portfölj som på många sätt och vis är lik Vinunic i Sverige, men vissa skiljer sig. Jag vet om några guldkorn som gärna vill in på den svenska marknaden....

Gemma, hur var engendesignede klänningen??

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!