• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Izunia

hahah ja.. Han förklarade det som att nan hade lagt nat i hans öl precis innan... hmmm?? :D

• margaux

Hello alla darlings vardagslyxare...

Jag tycker vi alla har varit i det relativt olyxiga hörnet det sista (undantaget Gemma då som står på som vanligt...)
    Jag sitter och drömmer mig bort framför datorn och är små irriterad på att min info flow ut-in går så trögt..... Hur svårt är det eg. att svara på alla pungterna i ett mail? Istället för att få 10 olika att ta tag i... Detta verkar vara ett manligt syndrom och det gör planeringen SÅÅÅÅ långsam. Nåja, nu känns det bättre!
    Jag var på UPS lager idag och gäntade hett efterlängtat paket från V.S. Normalt sett får man det hem på dörren men efter massa strul betämde jag mig för att åka dit själv. Tack gud för GPS säger jag bara!
    Snart ska jag hem och packa upp... iiihh! Lingerie...
    Och en supernajs frotté joggingdress...I äppelgrönt!

Idag ska jag ta och förgylla min kväll med träning, lite god mat (med kantareller...) och så ska jag rumstera om i vinskåpet och se vad som frestar... J kommer hem lite senare, men då ska det bli något gott i glaset.
    vi fick förresten våra Velux gardeiner igår och har numera 2 fjärrkontroller till våra fönster på sovrummet! Liiite roligt att hissa upp och ner igår... hehe nyhetens behag!

Mlu, ditt liv låter så härligt spännande. Jag lider just nu av förfärlig torka på sovrummet så jag hoppas att mitt paket idag kan få fart på det...
    Du valde i alla fall bästa tiden på året till att vara singel!

• Lapinette

Låter trevligt med paket, mysdress och vin. Själv ska jag träna samt dricka vin med två väninnor ikväll. Maken sitter på flyget till Grenoble så jag blir gräsänka tills imorgon natt.

Igår hamnade vi på Gondolens uteservering. Ett glas champagne och sen en flaska Cotes du Rhone till grillad lamminnerfilé respektive kalv. Lite, lite tryffel var det på och sen fyra olika såser till. Mmmm...

• margaux

Där var det allt lite lyxpoäng till dig Lapinette!

Vad händer i helgen då?

• Lapinette

Samlar lite smått på de där poängen men någon stor dos blir det inte.

I helgen ska vi ut till landet igen för att vara kaninvakt. Fick precis veta att vi inte behöver då även min bror ska åka ut men det blir bara desto trevligare. De lär bli grillat och vin igen...men det kan man aldrig ha för mycket av.

Jobbar i en vecka till sen åker vi till Parga. När vi kommer tillbaka ska badrummet vara klart så den andra semesterveckan lär nog mest bestå av att försöka få bort byggdamm men lite utflykter ska vi nog göra också. Maken fyller år och jag funderar på en ballongfärd över Stockholm.

• Lapinette

Margaux - ska inte ni ha någon semester?

• mlu

I ett iskallt Sverige!!! Oj, att sommaren i Sverige kan vara sa kall. Inte lamnat Rivieran sedan Februari...min kropp har vant sig vid varmen och solen!! Att den svenska sommaren kan vara sa kall...

Jag ar ingen re-bound exper han ar bra mysko; inte ens i narheten av nagon annan....Skulle jobba nu men fastnade pa Skype med honom i tva timmar!!

• Gemma

Hallå, ni samlar ju bara lyxpoäng hela dagarna, allihop. Margaux, ligga i sängen och käka gåslever och dricka sauternes, medan du lojt hissar gardinerna upp och ner... höjden av glamour ju. Och KANTARELLER, så otroligt gott. Och vilt, som ni alla ständigt tycks kalasa på. Här kan omöjligt uppbådas någon lyxkänsla, nu är det TRETTIOÅTTA grader och inte en tillstymmelse till fläkt. Att säga att jag längtar till Sverige är ingen överdrift. Mina föräldrar hävdade dessutom, i söndags, att det vackra vädret har återvänt till Skånska västkusten. Får se hur det håller i sig, det är ju en vecka kvar tills vi åker. Nåja, bara jag får natur och svalka så blir jag nöjd.

Lapinette, hur iskallt är Sverige just nu? En ballongfärd över Stockholm låter underbart. Jag har bara åkt över Skåne och det är ju inte lika häftigt, men det var ändå kul att se alla små slott som låg på öar i sjöarna, och hjortar som hoppade förskrämt i åkrarna, och pyttesmå människor som radade upp sig bredvid sina parkerade bilar, för att peka. Det väcker fortfarande stor uppmärksamhet med luftballonger, det är så mäktigt. Stackars mannen bara, han är ju 190cm lång och fick nästan skalpen bortsvedd av hettan däruppe men för mig var det OK.

Nu är klockan halv tio på morgonen och jag ska ta en taxi till gymmet (mellan Tiffany's och Hermès, det börjar kännas uttjatat och inte alls glamouröst längre, och dessutom shoppar jag ju ändå aldrig nåt där). Har sen inga större planer för dagen, ingen lektion idag, har redan haft tre stycken denna vecka där jag övat skrivtecken så jag får plugga lite på egen hand. Ikväll ska vi gå på thairestaurang för vi har ständiga cravings efter thaimat båda två och i den här staden är den så fantastiskt god, vacker och billig.

Är också djupt nedgången (har vi hört den förut?) i Dirt-träsket, Courteney Cox skandalstinna serie där hon spelar en stenhård redaktris för en skvallerblaska i Hollywood och sabbar människors liv på löpande band. Rekommenderas, precis som Ugly Betty och Hotel Babylon (som jag sett klart för länge sedan). I alla fall om ni suktar efter glamour. Och det gör vi väl allt som oftast? Men lapinette, skulle gladeligen byta mot en helg i skärgården. Kommer för övrigt att vara där själv, en hel vecka, alldeles snart, jaaa!

MLU, chattar ni på franska eller engelska? Är han fransk, eller nåt annat? Vet att jag frågat förr men jag är sååå nyfiken.

Kram, G

• Gemma

Snälla, om jag börjar kläcka ur mig saker som "julen är barnens högtid", nyp mig någon.

• Lapinette

Gemma - lite svårt att nypa dig från Stockholm . Samt varför skulle du skriva något sådant?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!