• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

Vissa föräldrar är bara för mycket, som någon sorts föräldra-sekt.

• Lapinette

Gemma - så kommer inte vi bli!

• Gemma

Lapinette: Det känns tryggt!

• Lapinette

Du frågade om temperatur. Det är runt 20 grader här och vädret skiftar enormt. Ena stunden sol och i nästa regn. Svårt att klä sig tycker jag men idag trotsar jag med svart omlottklänning och ballerinaskor.

På tal om Thai så har vi en bra i våra kvarter, Narknoi. Ett ställe man kan slinka ned till när man inte orkar göra middag.

De serier jag följer nu under sommaren är So you think you can dance och All about Brian. Lagom lättsmält!

• Gemma

Narknoi låter nästan lite farligt ;) Svart omlottklänning låter snyggt, bara.

• Lapinette

Gemma - för det mesta orkar jag göra middag men på något underligt vis blir det lite si och så under sommaren. De sista två veckorna tror jag det har blivit middag hemma 3 ggr. Så slött!

• margaux

Chicas...

Idag är det fredag och jag ska åka till Malmö!! Fast jag ska köra så det känns halvjobbigt! Men det går över när jag ser min söta väninna som jag inte träffat på nästan ett år och ser mina FINA 7an stolar som jag köpt! Hehe... I den prioriteringsordningen förstås...

Min kantarell riesling kombo var fabulous!! Verkligen! Efter en nära döden joggingtur kändes halvtorr vin som rena elexiret!

Gemma, nu riskerar jag hatpoäng men, julen är ju barnens högtid! För tomten tror vi ju inte på, och jesus tänker jag inte överdrivet ofta på... Och god mat äter jag ofta!! Fast det är ju mysigt!

• Gemma

Margaux: Nej nej, julen är ALLA julälskares högtid! Julen ger livet mening från och med oktober, när jag börjar köpa mina julklappar, till nästföljande jul när julklapps-tidningsprenumerationen går ut. Men i år... usch, vill inte tänka på det. Ska fira själva här i omysiga Shanghai, med värmeskadad Alladin-ask från Ikea. Och såklart kommer ingen ihåg att det ät min födelsedag den 24 heller. Förutom söta fina mannen som redan börjat fråga vad jag önskar mig.

Margaux, ha en underbar Malmöhelg och må solen stråla över Lilla Torgs uteservering. Ät en Saluhallsglass för mig! Vilken färg är stolarna?

Lapinette: Middag hemma 3 ggr, hmm, blir inte många husmorspoäng där inte. Å andra sidan, ja, det är sommar och ni lever i exil.

• Gemma

Tillbaka från thairestaurangen som var dyrare och inte lika god som vår vanliga. Efter maten var jag plötsligt stoppmätt på ett helt nytt sätt. Tror att magsäcken börjar få nån sorts konkurrens om utrymmet. Är inte heller lika platt som vanligt på morgnarna och på kvällen ser jag ut som om jag svalt en vattenballong. Kanske inte så konstigt, jag går ju in i 16:e veckan på måndag. Nästan fyra månader, kan ni förstå vad fort det går! I alla fall. Toppade middagen med en massa goda Jelly Belly Jellybeans i soffan, med maken sovandes i knät. Är det någon mer än jag och mannen som upptäckt hur utsökta just jelly belly-bönorna är? Mina favoriter är buttered popcorn, sizzling cinnamon, very cherry och lakris. Fast lakris är bara för att jag har en otillfredsställd craving. Förstå vad grymt livet är när man har en SJUK lakriscraving och befinner sig i Kina! Om en vecka ska jag plundra läkerolavdelningen på Coop, trust me. Alla smaker kommer att slinka ner. Mmm. Längtar.

• Gemma

Lapinette, hur gick det med inseminationen?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!