• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • mlu

Margaux: jo, jo visst har jag det. Han kommer hit nasta vecka. Men tja...mycket sker har pa rivieran hela tiden och jag har faktiskt varit pa en annan date och ja....ooh, fjarilar i magen och ra-angest over vad jag sager och gor!! Lite rorigt minst sagt. Flyger till Sverige i eftermiddag! Men oj sa snurrigt det ar i mitt huvud just nu!!

• margaux

Gemma, jag blir bara så TRÖTT på dem som inte kan skaka av sig avundsjukan utan bara måste vara tykna... Fast jag orkade aldrig svar tillbaks till henne. Bara mera ved på elden...

Mlu, så spännande! Vem är den nya mannen?

Lapinette, den pappa verkar inte ha det bra... Synd att ni inte kan få kontakt med honom för att hjälpa honom!

• margaux

Jag sitter och planerar min allt mera uppbokade höst, resa hit, mässa dit, besök där... etc.
    Jojo. Busy bunny! ska inte klaga då! Gillar ju när det händer saker. Det blir hittills planerade utlandsresor: Spanien/Frankrike-semester. Italien, jobb. Spanien-jobb, Portugal-jobb. Hoppas det kommer intrillande något mer spännande!!

• mlu

Margaux; VALDIGT spannande, helt weird, mysko - annorlunda. Ung, cool aaah, ja framfor allt allt som B inte var!! Men som sagt, tror han ar minst sagt komplicerad men ack...sa lockande att lara kanna mer!! Vi skall ses nar jag ar tillbaka, can't wait! Och ja, andra besoket ar ju ocksa pa intag....oj, men man skall inte ropa hej....

• Izunia

är det nan ny trad som jag har missat? Den med dyrare bröllop eller? Har inte orkat mig igenom den. Blir sa j*vla besviken pa människor som har sa daligt respekt och acceptans för andra medmänniskor..

• Lapinette

Orkar inte heller kolla igenom BT längre utan går direkt till de trådar där jag har hängt sen länge. Resten får liksom vara.

mlu - kul att höra om dina dater. Så det finns två intressanta män just nu? Lek av dig och njut av livet. Det är du värd!

Själva har vi precis bokat två mindre resor. Först en weekend i september ned till svärmor där även min mamma + sambo ska med och sen blev det en vecka till Grekiska fastlandet, Parga. Det blir m a o inget Västkusten. Känner inte för att chansa utan vill verkligen ha en vecka med sol och bad. Ska bli så skönt!

• Gemma

Hej vänner! Tillbaka från ett panikbesök hos skräddaren (mannens lyxiga, inte min billiga ;) ). De hade inte tyget till hans födelsedagsshorts så vi fick tänka om. Sicka problem man har va. Just nu har jag skickat iväg honom på simning medan maten puttrar i ugnen, det blir australiensiska köttkorvar med relish och grillade grönsaker. Jag är så raffinerad.

mlu: Du är så bra, du är min rebound-hjälte! Helt rätt strategi att köra dubbelt, trippelt, kvadrupelt, när du blivit intresserad av en upptagen man. Önskar att jag haft en tiondel av din självbevarelsedrift på den tiden jag hade behövt den. Men istället satt jag trånsjukt och tårögt stirrande på telefonen, i ett halvår, medan mannen, eller rättare sagt männen, hade roligt många gånger om. Jag är helt klart illa utrustad för singelliv. Din nye man, vad är han för nationalitet? Och har han tvångspussat dig än?

Izunia: Trenden är exakt som vanligt, dvs en person berättar att hon tänker spendera, tio personer applåderar, två - tre personer gnäller och klagar, ursprungspersonen blir raskt supermartyr och bestämmer sig för att aldrig mer yttra sig på BT. Trist tycker jag, att ständigt fokusera på det fåtal som klagar istället för alla de som faktiskt är FÖR. Men vi har nog alla gjort precis det... eller? Typ, om du flyger, och har en massa rara passagerare, och så har du en idiot som baaaaara klagar, och när du kommer hem så har du glömt alla snälla kolleger och passagerare och kommer bara ihåg gnällspiken. Eller lyckas du ignorera hennom?

Lapinette: Uff, vi åker ju till Sverige om en vecka, vill så gärna ha åtminstone lite sol. Vi ska ju vara i Skåne och skärgården större delen av tiden, dvs vi blir rätt väderberoende. Nåja, inte mycket man kan göra åt saken. Ser fram emot att höra mer om dina utlandsresor!

• Lapinette

Vädret är hyfsat sen i helgen. Skulle kalla det varannandags väder. Det är bara det att Västkusten har t o m haft dåligt väder när solen har tittat fram i Stockholm. Översvämningar har även gjort att vattnet utanför Varberg och kusten däromkring har fått näst intill badförbud. Låter m a o inte så lockande. Har dessutom bara två veckor ledigt i sommar och då är tiden dyrbar!

Maken var över till vår lägenhet på lunchen för att inspektera taket som är omgjort för tredje gången. Det är bättre men inte helt bra. Vad göra? Orkar inte med en vända till och killarna går nu på semester och kommer åter om 3 veckor. Vill bara kunna flytta in när badrummet är klart. Gällande badrummet så hade de visst kaklat alltihop denna morgon...där går det snabbt och allt ser bra ut!

• Izunia

G jag hade en superotrevlig man pa flyget i mandags och det förpestar hela dagen! Hur fan är folk uppfostrade!? Tyvärr hade denne man 2 sma döttrar som sag sjukt rädd ut för sin idiot till far.

Däremot hade jag my favourite passenger nr 1! pa en flygning till amsterdam! En äldre dam som de senaste aren brukar aka till Barbados och träffade förra aret en ensam svensk herre som hon nu hälsade pa! Hon var det raraste, gulligaste, mest positiva och käcka dam jag nagonsin träffat! :D Hon är min idol!

• Lapinette

Antar att du läst om den där engelska idioten som absolut skulle ur planet precis när det skulle gå upp och nu ska böta 171 000 för detta. Han hade blivit helt rabiat.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!