• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Förlåt Gemma, använde uttryck som vi använder i bebistråden. Tant = mens.

Vi ska på lunchen hem till vårt hem!!! Betala badrumskillarna och mäta ut vart handfatet ska sitta. Allt är kaklat och klart och all inredning har kommit. Vem vet, vi kanske redan kan flytta in till helgen? Ska höra med killen om det kanske är möjligt. De har jobbat så snabbt och bra och det enda som har ställt till det lite för oss är sommar och leveranstider men efter lite trix så har ju även det löst sig.

• margaux

Hej!

Åter efter en intens och ganska slitsam helg... mkt bilkörning och korta nätter med allt för mkt alkohol. Denna måndagen känns ganska trött och omotiverad.

Malmö vädret var spått till sol och 30 grader, det visade sig vara helt fel och inplanerade strandbesöket blev inställt! Tror inte det är meningen att jag ska få sol i år. Men det positiva är väl att jag inte behöver oroa mig för rynkor...
    Det var Malmö festival där igen (var där samma period förra året) med massa folk, reaggie, hip-hop och soul. Bra stämning!
    Vi var på ett riktigt bra uteställe som jag naturligtvis inte kommer ihåg vad det heter... vid sidan av Cuba i folketspark. Helt nyöppnat och super musik.
    Annars blev det mest runtglidning i stan på på kaféer och i parker, lite shopping och massa snack! Köpte en urfin blå skinnjacka som passar finfint i en sommar med genomsnittstemp på 15 grader...

Lapinette! Vad härligt att snart vara klar! Vi ska köpa mosaik denna veckan och förhoppningsvis komma igång snart..

Gemma, Ni lider inte av översvämning? Har sett skrämmande reportage från Kina. Och nu England också. Inser att man inte får klaga så länge det räcker med gummistövlar för att hålla sig torr om fötterna.

Stålis. Så skönt att vara hemma!! Hoppas ni får ok väder och härlig stämning.

• Gemma

Å Lapinette, är så glad för er och badrummets skull! Förstår att det är otroligt spännande. Berätta när du är tillbaka!

Margaux, nope, här märks ingen översvämning men Kina är ju så stort så stort. Kanske är mer mot Stålis hemtrakter? Hemskt med England, och i centraleuropa har de tydligen haft en bra bit över fyrtio grader! Får våra 38 att kännas lite mer humana.

• Gemma

Okej, correction: Just nu har vi "bara" 32 grader (det är kväll), men enligt accuweather real feel upplevs det som 41 grader pga fukten. Tillräckligt varmt i alla fall.

• Izunia

hej hej tjejer! Idag har jag stand-by och väntar bara pa att bli ringd.. Annars händer det inte sa mkt här.

Gemma det stämmer att det är den pa amiralsgatan. Har du varit där? Jag var där mkt förr när jag var mkt yngre och det var vanlig klubb. Men det var aldrig nagon hit. Fast jag hade ganska kul i lördags.

Margaux Malmö festival? Det är väl inte förrän augusti? Vad var det du fick uppleva för trevligt?? :)

Lapinette vad skönt med färdigt badrum!

• Gemma

Izunia! Jag var där senast på min trettioårsfest, för 3,5 år sedan. Då var det ingen renodlad gayklubb utan mer ett partyställe med mycket transor, bögar och straita blandat. Har också varit på renodlade bögklubbar som Fyran (killklubb) och Indigo (RFSL:s klubb) med mina bögkompisar, men då måste man vara medlem eller bli medsläpad av en medlem.

• Gemma

Lapinette: Håller mina tummar jättehårt för att kärringen ska hålla sig borta...

• Lapinette

Gemma - du kan tyvärr släppa tummarna. Hon har visat sig! Rycker mest på axlarna och fortsätter med planering av en förmodad IVF till hösten.

• Gemma

Lapinette neeeeeeeeeeeej! Dumma, dumma, dumma!!! Thank god för IVF. Vet du förresten ungefär hur stor chansen är att lyckas genom den metoden?

Hur var badrummet?

• Lapinette

Genom insemination ökar man chansen med 10 % och genom IVF så har jag hört lite olika bud men typ 30-50 %.

Eventuellt har jag ett fel (det är dock ej helt säkert) som kan göra att vi inte kan få barn på naturlig väg och då ökar ju chanserna desto mer. Tyvärr så gjorde jag det testet (sekretprov)ett par dagar för tidigt vilket kan göra att det visade negativt men 3 dagar innan ägglossning tog sig inga simmare igenom.

Nu till något roligare, badrummet. Badrummet är fint! Igår när vi var där hade han även satt upp badrumsskåpet och vi diskuterade vart handfatet skulle sitta. Vi ska höras i slutet av veckan för han kommer troligen att vara klar typ torsdag så vi räknar med att flytta in på fredag. Ska bli så skönt även om det fortfarande är en del fix som ska göras (vardagsrummet är ju inte klart än). Men bara att få vara hemma kommer kännas underbart! Sen på måndag börjar semestern och vi drar till Parga.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!