• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

Jaaa, jag kom in på skrivarkursen som jag och min bästis ska gå, och hon kom också in! Förra året kom bara jag in, så vi skippade det. Perfa! Skärgården, here I come.

• Gemma

Izunia men du är väl en sån där avundsvärd typ som klarar av att gå i höga klackar också misstänker jag? Jag är obotligt praktisk och jordnära när det gäller min kropp, dessvärre vill knoppen annorlunda ;)

• förhoppningsis

nu åker vi om 30 minuter och är hemma igen om 3 veckor så ha det jätte bra så länge

Gemma
    Den väskan är underbar!

När det gäller handväskor vill jag ha mina i kort axelrem, fast min favvo just nu har bara handtag så den hänger oftast i armvecket...

När det gäller skor är det nästan bara höga klackar som gäller för mig, fast på senare år har jag börjat behärska mig och har nu ca 5 par olika ballerinas för att mina fötter ska få lite vila ibland

• Izunia

hahah ja jag älskar höööga klackar! Jag jobbar ju tom i dem! ;)

Men de senaste åren har jag börjat gå i låga skor och jag gillar det. Förr gick jag enbart i höga klackar. Mina fötter har även få ta lite stryk de senaste året.

Om jag ska ut (kvällstid) blir det höga klackar och inget snack om saken. Känner mig inte lika snygg i låga klackar.. :(

Vad roligt att ni båda kom in på kursen! Alltid roligast att vara 2!

• mlu

Puh, langa dagar och natter tycks det vara som galler har i Sydeuropa!
    Lyckad tre-timmars business lunch pa Martinez, jobb jobb, en trevlig middag, nu ar det dags att roja upp lite har hemma for vanner som kommer pa besok imorgon!

I morgon bar det av till Cannes igen for lunch, dock en mindre serios sadan.

• Lapinette

Åhhhh ni glamorösa, här är det nästan bara badrum som snurrar i skallen. Har suttit med inredningstjejen samt med badrumskillen i telefon hela veckan (känns det som). Vissa saker vi ville ha till badrumet var det så lång leveranstid på att det var bara att försöka hitta alternativ. Samtidigt började vi tveka om badrumsskåpet som jag är så förälskad i. Hittade ett som var större och mer praktiskt med tanke på handfat som ska passas in under etc. I alla fall, det blev den mer luxurösa förstahands alternativet då badrumskillen redan hade skickat iväg ordern. Däremot var vi ute och jagade toalett igår och fann en snygg som får duga istället för den specialdesignade Gustavsberg som vi ville ha. Kände oss rätt nöjda när vi satt på den indiska kvarterskrogen igår.

Samtidigt så har klåparna i vardagsrummet försökt att göra om vårt tak men det är likt förbannat randigt! Så nu blir det tredje gången gillt! De hade även sönder en fönsterbräda som skulle flyttas och maken var igår iväg för att titta på en ny. Eventuellt blir det leverans i september!!

Så det är vårt liv just nu! Inte speciellt glamoröst men attans vad jag hoppas att den känslan kommer att infinna sig när vi flyttar tillbaka i augusti.

• Lapinette

Det verkar som jag får vara lite glamorös ikväll. Min bror och make chattade på Skype och då förslog brorsan att vi ska hänga med dem och hans kompis + fru (han är för övrigt VD på Sophiahemmmet) till Grands Veranda ikväll.

Känner mig jättesliten, skitig i håret (orkade inte tvätta det imorse) och har inte alls kläder för Grand men samtidigt så bra att träffa P (Sophiahemmet). Han har redan hjälpt maken i ett ärende så det är inte helt fel kontakt nu när vi springer där så ofta.

Det blir att sticka tidigare från jobbet för jag bara måste hem (till mamma) och duscha och fräscha till mig. Går inte till Grand lite halvt svettig i skrynkliga linnebyxor och tråkiga skor.

• mlu

Lapinette: Mitt liv kanns inte sarskilt glamourost, dalig cashflow och ganska ovisst med nya businessen men OHYGGLIGT spannande. Har skurat terassen infor mina vanner fran Sverige som tittar forbi pa en snabb-visit idag. Skall ta en dusch och springa ned och kopa lite brod innan dom kommer. Sag precis att deras flyg landar fore utsatt tid! Solen skiner som vanligt och himlen ar knallbla!! Minns inte nar jag sag en mulen himmel senast...? Det askade och regnade en eftermiddag i mitten av Juni dock nar min mamma var har! Funderar pa var i Cannes jag skall ta dom pa lunch? Gar inte med Martinez da jag var dar igar och blev inforstatt med att var nya business kontakt vi lunchade med igar gar dit VARJE dag! Hrm...lite fantasilost! Lapinette; om Du ar kvar inne pa BT, nagra tips??

• Lapinette

Vi hade en favoritrestaurang i Cannes dit vi ofta gick och åt middag t o m firade nyår men det har blivit någon slags pizzeria.

Annars så är det alltid trevligt att sätta sig på en fiskerestaurang och beställa en skaldjursplateau. Vi har varit på en som ligger ganska så långt bort i Cannes (försöker få ett namn från min make...men han verkar busy). Den ligger nära själva marknaden precis bakom le Mairie. Tror att det är rue Antibes som börjar där och det ligger flera fiskerestauranger på rad men detta är den bästa. Den ser inget speciell ut men det är ofta fullt med folk och fisken är bra...nu svar från maken han tror den heter Les Pecheurs.

• mlu

Lapinette: Tack, skall foresla skaldjur pa "Les Pecheurs" sa far vi se....

Da aterstar det skojiga med att hitta parkering...- suck jag blir gaaalen varje gang jag kommer till Cannes, det ar sa svart att hitta parkering. Triviala problem, eller hur??? Ner till Multaris-bagaren,- vad kan dom vilja ha? Baguette, croissants, pain au choc?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!