• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • förhoppningsis

Margaux
    det blev en solitär, vitt guld i ringen. En Engelbert.

Menun var:
    Chevre och valnötspaj med apelsinblomshonung, serranoskinka & karamelliserad rödbeta

Hjortmedaljonger i skummig lingonsås med smörfrästa haricorts verts och potatiskaka

Hjortronparafait, mylta, mjuk hasselnötskaka & karamelliserad vaniljsky

sen tårta med massor med choklad (såklart)

• förhoppningsis

återkommer med vinlistan snart, vet inte om jag vågar lägga ut den här när vi har en vinexpert bland oss =)

• Lapinette

förhoppningsis GRATTIS!!!! Menyn lät helt underbar och vad härligt att dagen kändes bra trots vädret. I know the feeling, vi hade regn till och från under vår bröllopsdag. Inget man kan göra något åt.

Tack för alla tummar som hållts i helgen för oss. Trots att det regnade på vår bröllopsdags så vet jag inte vart fertiliteten tog vägen. Efter vårt besök på Sophiahemmet imorse åkte vi ut till Lidingö, promenerade och sen blev det lunch på J Gåshaga. Drack ett gott sydafrikanskt vin till min lax. Mmmm... Sen skulle det bli museum men hittade ingen parkering så vi åkte in till stan och gick på bio istället.

Ska tillbaks till Sophia imorgon för en tredje omgång. Svaret på om det funkade eller ej får vi om två veckor då antingen mensen dyker upp eller inte. Vill inte ha höga förväntningar för man faller så djup varje gång.

• Izunia

STORT grattis förhoppningsis!! Kul att höra att allt flöt på perfekt! Vi hade ocksa "väder-skandal" på vårt bröllop men det gick ändå!

Klart du kan lägga ut vinlistan! Vill gärna ha fler tips om goda viner. Gott vin är gott vin - posh or not!!

Lapinette hur gick det i helgen??
    Hur snabbt vet man resultat?

Idag har jag hittat vår nya soffa!! Den är riktigt snygg och dessutom 17000kr billigare än mitt andra alternativ! :o

www.bellus.com/ Den heter Magnum (första på sidan tror jag). Vi ska ha den med stål ben och brunmelerad klädsel.
    Ska beställa den imorgon. Hoppas bara jag får sålt mina gamla...

• förhoppningsis

Izunia
    Den soffan har jag funderat länge på, har sett den i massa annonser för bara ett par 1000 kr, blev lite chockad när jag läste att du hittat en soffa som var 17000 kr billigare, tänkte att oj vad dyr första soffan måste ha varit, men nu förstår jag bättre.
    Funderade på den soffan men den var för stor för vårt vardagsrum...

Lapinette
    Då var vi på J samtidigt, fast vi var på det i Nacka... vilket museum skulle ni på?
    Då fortsätter jag hålla tummarna ett tag till då för säkerhetsskull

gräver fram de överblivna vinflaskorna, ska göra paket till toastmastrarna med 4 flaskor (en flaska vin från varje rätt) som tack. Kommer inte ihåg de fullständiga namnen..

• Izunia

Vad roligt att ni också haft ögonen på den! Jag var helt paff när jag såg priset.. och då sa expiditen till mig... att det priset jag såg avsåg skinnklädsel och att i tyg var den ännu billigare! Jag höll på att svimma! :)

Ska beställa den imorgon. Hoppas att tyget blir lika snyggt i verkligehetn.

• zea

Härligt, att ni fortfarande är aktiva Gemma,Lapinette och Izunia!Var på bröllop igår och idag så kände att jag bara var tvungen att titta in och se om mina gamla BT girls var kvar..

Gemma:Grattis till lillen i magen!

Lapinette:Sist jag var aktiv på BT hade ni köpt en lägenhet i närheten av oss.Tanken har slagit mig om hur kul det hade varit om jag sprungit in i den lilla kaninen.

Jag har i stort sett jobbat sjukt mycket varvat med en del trevligheter.På torsdag börjar min semester och på fredag åker vi till Toscana och sedan vidare till Cannes,Monaco och St-tropez för att möta upp vänner.Längtar!

Hur ser eran sommar ut?

Kram på er,z

• Izunia

ZEA!! Vad kul att du tittade in! Tror Lapinette nämnde just dig härom dan! Vi undrade var du tog vägen!

Vilken härlig semester du har framför dig! Själv har vi inget inplanerat då jag hoppas på semester till jul, men det blir kanske en långweekend i New York eller nån storstad i Europa i slutet av sommaren.

• Lapinette

Zea - long time no see. Har du inte sett den lilla kaninen som hoppar omkring i Vasaparken? Vi stormtrivs vid St Eriksplan men bor dessvärre utanför tullarna denna månad då vårt badrum renoveras.

Maken var inne i lägenheten igår och då låg det en arg lapp från grannen under. Det lät som grabbarna hade hamnat nere hos dem by mistake. Ringde då vår badrumskille som sa att 2x2 cms flagna hängde ned från deras tak vilket han trodde mer berodde på att de behövde måla om taket än på att de har borrat. Vilket fall som helst, inget stort hål ned till grannen vilket vi hade föreställt oss. Pust! Nu får vi se om grabbarna våra målar om deras tak eller hur det blir.

Nu till det roligar ämnet SEMESTER. Låter jättehärligt med Toscana och Rivieran. Längtar ned men undviker helst dessa trakter den tiden vi har semester, augusti. Vi stannar nog i Sverige i sommar. Har bokat 10 nätter från Bohuslän ned till Skåne i början av augusti. Vi hade två veckor i Sydafrika i februari och troligen sticker vi till Hong kong i november. Detta plus renoveringar hemma innebär att vi ligger lågt i sommar. Men om det fortsätter regna resten av sommaren blir det en sista minuten i augusti. Bara måste få se solen.

• margaux

Ja... detta regn! Hurr...
    Jag var förtjänat bakfull igår och det tycker jag är riktigt töligt när man inte kan gå ut!
    Jag offrade mig för 2 promenader och blev dränkt varje gång.

Idag ska jag en tur till optikern, sen blir det träning (jag har hängt upp en bikini bild av Giselle på pcn...) och en lugn stund i badkaret efteråt tror jag. Vi fick monterat ny belysning på badet igår. förutom spots har vi nu "teaterbelysning" över bänken. Blev hur coolt som helst.
    Den vi hade innan gick inte att dämpa men nu ska det dimmas och eldas stearinljus.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!