• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • förhoppningsis

Gemma
    Just så var det ja, den blev jag så avis på när jag hörde om den att jag blev grön hela jag!

så vinerna vi drack
    Bellingham chenin blanc
    Langhe Nebbiolo

till dessert
    Nederburg Noble Late Harvest

• Izunia

Birkin har jag inte hört talas om. Hur ser den ut? Eller mer vikigt- hur fungerar den (inte)?

Igår beställde jag min efterlängtade soffa och jag hann tom ändra mig ang klädsel. Det blev ett annat tyg och jag hoppas verkligen att den blir liksa snygg på hela soffan..

Vi ska snart på konsert igen. Denna gång på Rolling stones. Sedan blir det Crowded House i oktober. Andi ska dessutom se The Police snart.
    Maroon 5 kommer tillbaka till köpenhamn i december. Såg de där för snart 2-3 år sedan och är väldigt sugen på att se de igen. I´m a big fan of Adams.. :)

• mlu

Gemma: Jag sallar mig i ledet..som Margaux uttryckte sig angande din klassificering som stilikon, nu ar Du for evigt en klassisk stilikon!!

Just hemkommen fran frisoren, blev riktigt nojd, nyklippta toppar samt uppfraschade slingor!

Har lite jobb att gora sedan blir det en ny skonhets-sejour i form av bikinivax aj,aj, inte alls lite behagligt som ett frisorbesok.

Ikvall skall jag till Monaco pa ett kalas, skall bli skoj. Skall strax dyka in i garderoben och se vad som kan tankas passa....

Blir stressad vad galler jobbet...aah, om allt bara kunde vara klart!!

• förhoppningsis

HUr ska jag ha en chans att få ihop min packning på 20 kilo??
    safari, stad, middagar, shopping, utflykter, religionsanpassade kläder för dag bruk och kväll, skor till allt osv

J verkar inte förstå att jag inte kan ha safaribyxor + sneakers inne i stan. Klänningar för middagar funkar inte på så många andra ställen heller suck

• mlu

förhoppningsis: Anvand dig av cleaning-service pa hotellen for jeans, shorts t-shirts, safaristallet har sakert bra service - det brukar inte vara dyrt. Ta med favvo klanningarna o skor o tvatta dom mer "oomma" plaggen ( sorry for avsaknaden av prickar)

• margaux

Gemma. Är du inte illamående? Trodde du gnällde lite om det...
    Jag tror inte på att en Birkin är opraktisk... Eller kanske för att man inte kan ha den över axeln va?

förhoppningsis. Gå för lättmatchade sett! Och Ja, precis som Mlu säger så kan du få tvättat där nere (ta med lite handtvätt pulver i reserv). Ett par flip-flops, ett par bra safari-skor, ett par sneakers och ett par fina skor. No more! Sen lätta kjolar och linnen som kan gå både till shorts och kjol. En finare klänning. En lätt kofta, en pashmina.... Tänk matcha!!
    Allt ska kunna användas till allt....
    Glöm inte linnebyxorna...

Mlu. Jag var också hos frisören idag. Blev riktigt fint. Jag har gått från mörkbrunt till min mer normala blond och detta var den 4 färgningen. Nu är jagklar och det blev mörk gyllenblond a la Giselle (hon är typ den vackraste jag vet om så därav all efterapning.... ).

• margaux

Igår shoppade jag lite oglamoröst på Zara. Ett par superfina stuprörsjeans, en lätt grå, ull cardigan, ett par jeansblå kil-skor och ett par svarta jobb byxor..
    Vellyvellynajs! De har sjukt bra passform på mig!

• mlu

Nu off till tortyr; bikinivax a la Brazilian...usch..inte sa mysigt men...

Mailade den tyske mannen som inte horts av sedan forra veckan, typiskt mig...jag har verkligen fatt en hang-up vad galler honom nu! Redan irriterad over att han inte svarat pa mailet 9 minuter efter det sandes!! Aaah, sa korkat av mig!

• förhoppningsis

kör på väldigt lättmatchat - eller försöker det iaf.
    Alla underdelar är vita, svarta eller bruna/beige

överdelarna är mest vita och så ett par i färger som funkar till alla.

en svart och en vit och en brun middagsklänning. Hade gärna haft en i annan färg men saknade lämpliga =(

ett par sneakers, ett par flippflopp, ett par låga stadsskor ett par höga till middagarna.

packningen ser tråkig ut när allt är i samma färger... tur jag har ett par röda, gröna och blå toppar.

Vita linnebyxor + vit linneskjorta packad

problemet är att packa i 2 delar, safaripackningen måste få plats i en bag, lämnar stora väskan i Nairobi.
    + att alla kläder som jag tänker ha utanför hotellet på Zanzibar bör vara längre än knäna och inga bara axlar och ingen urringning... inte det lättaste faktiskt

• margaux

High water byxor och skjorta? Typ i linne?
    Finns måååånga fina i butikerna.
    Jag tycker det låter mkt med 3 finklänningar!

Mlu, är du nybörjare? I så fall kan jag säga att det blir mkt bättre. Jag tycker ögonbrynen är värst nu, för de har jag precis börjat vaxa.....

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!