• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Oj, vad vi är olika! Själv har jag nog minst 4-5 klänningar med mig när jag reser till ett varmt land.

Tycker din packning låter bra men förstår problemet med att ha något som döljer axlar. Där hade jag gått bet.

• mlu

Margaux:
    Nej dessbattre inte nyborjare - det var forfarligt!.... Men ar van vid "smooth and gentle" fran Span' i London. Har i Sydfrankrike kor dom med saval oppen dorr samt ryckande o slitande! - Men overlevde aven denna gang! Puh!

• förhoppningsis

margaux

det är krav på långbyxor till middag för killar så klänning känns rätt bra.
    Har ett par byxor som slutar strax under knät som får följa med, lite som piratbyxor.

och en solhatt såklart

vaxning är en plåga! Men det blir bättre med tiden - tro det eller ej!
    Som när man började plocka ögonbrynen när man var yngre, gjorde ont, känns inte alls nu!

mlu
    vist är det jobbit när man "blir besatt" mot sin vija. Tror det ibland kan vara bara för att man inte borde som det händer...

• Blivande Fru Stålhandske

Tjo på er flickor, det var ett tag sen nu!

Jag har fullt upp av förberedelser, på lördag lämnar vi Kina för ett litet tag!
    Håller som bäst på med att jobba undan det mesta av jobbet, fixar med inför-resan-tjafs som pedikyr, manikyr, klippning, massage, tvätta, handla lite nödvändighetsprylar, presenter och kläder.
    Ska bli så skoj att komma hem, har insett att det är alldeles för längesedan, börjar längta rejält nu.
    Lyckades med bedriften att spärra mannens VISA-kort häromdagen, blev en massa tjafs med banken, men han får leva utan kortet tills han ankommer till Sverige, där ett nytt väntar.

Först och främst;
    Förhoppningsis- STORT GRATTIS TILL FRU-TITELN! Men du verkar lite nedstämd/trött/utmattad, eller uppfattar jag dig fel? Iaf, ser fram emot att glutta på de bilder du visar senare!

Gemma, en Birkin! Fantastiskt spännande faktiskt! Vet inte vilket läder det är som du har beställt, har nog aldrig sett det.
    Dagens fjantigaste fråga: Bär du den i handen eller i armvecket? Min väninna blev väskryckt för ett tag sedan när hon bar sin väska i handen, det vill man ju inte med en dyrgrip som en Birkin. Mannen här hemma slutar aldrig förundras över hur jag kan ha väskorna hängandes i armvecket- får jag inte ont i armen? Och ja, bekvämt är det inte iaf. Men man vänjer sig!
    Men helst vill jag ha väskor som man hänger på axeln, det är så behändigt tycker jag.

Margaux, din hårfärg låter sexysexy. Gisele är en sån amazon, jag tycker också att hon är sådär..perfekt. Ett genetiskt under.
    Så orättvist.

Mlu, jag ler åt dig när du skriver om tankarna, känslorna, besattheten och paniken över denne man. Hoppas att det slutar väl och utan brustna hjärtan, du förtjänar endast det bästa!

Hörni, exakt hur kallt har ni det i Sverige? Jag har mest shorts, kjolar och klänningar med i bagaget- det är kanske inte så smart när jag tänker efter?

• Lapinette

Stålis, härligt att det snart är semesterdags för er! Hur länge ska ni stanna i Sverige?

Måste tyvärr säga att sen Midsommar har vädret inte varit så där toppen, toppen i Sverige. Fast lite beroende på vart du ska i detta avlånga land. I södra delarna har det regnat rejält och är översvämningar. I Stockholm är det inte så farligt men jag tror nog vi har ca 20 grader just nu och rätt mulet. Själv lever jag i jeans då jag glömde packa ned mer byxor, för det ska ju vara sommar!

• förhoppningsis

Stålis
    Här är det rätt kallt faktiskt, jeans och kofta hade jag ute nyss, gärna en tunn jacka över. Strumpor är bra, inte remsandalett väder direkt.
    Vad det gäller mitt humör så är jag rätt trött och slut. En envis förkylning som nu äntligen verkar släppa! Men annars är allt underbart, har inte fattat det riktigt ännu bara!

Har 2 väskor som är handen/armvecket varianten, de brukar alltid hamna i armvecket. Då har man dessutom båda händerna fria till annat.

Förhoppningsis, så vackra ni var! Och vilken dans det måste ha varit, så som din kjol svänger! Hoppas att ni kan slappna av på bröllopsresan och att det sjunker in att ni är MAN och FRU. :)

Lapinette, vi stannar till den 27:e Augusti, så det blir runt sex veckor. Hoppas att det är nog med tid för att inte bara träffa vännder och familj, utan även slappa litegrann i familjernas sommarstugor- det ser jag fram emot mest! ;)

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!